Het knaagdierentopic

Ja was triest en allemaal op dezelfde dag :sob:

Ooooh dat is wel heel sneu @praline :frowning:

Mijn konijn heeft een tic. Hij krijgt zijn groenten in een apart bakje van zijn brokjes. Als dat bakje van de groenten leeg is (is een plastic bakje) dan moet 'ie perse van zijn bovenverdieping naar beneden. Net ook weer, hoor ik dat hij het bakje weer naar beneden mietert. Zo grappig.
Oh en ik ben er best trots op dat ik hem zindelijk heb gekregen :smiley:

5 likes

Himalayan is de engelse benaming van Rus :slightly_smiling_face: bedankt voor de verdere uitleg, interessant!

1 like

Kan ook dat het een beetje verouderd is hoor, stond ik konijnenboekjes die ik 15 jaar geleden had :grin:

Dit zijn ma (lichtste) en pa:

3 likes

Mijn voedster van 2 jaar rijdt sinds kort op het hoofd van mijn ram (3 jaar). Beiden zijn gecastreerd/gesteriliseerd. De ram blijft plat op de grond liggen en doet niks en laat het allemaal maar gebeuren. Normaal gesproken is mijn ram dominanter. Is ze in de puberteit ofzo? Moet ik er iets aan doen? Ik las op internet dat het soms oppassen is, omdat het onderste konijn kan bijten en dan dicht bij een slagader zit.

Er kan geen ander konijn bij geweest zijn dus komt echt van hen.
Hier wat foto’s:

1 like

En tweede nest:

Exact dezelfde kleuren als het eerste nestje.

1 like

Is Chinees voor mij :grinning:

Bedankt voor je reactie. Ze zit er inderdaad verkeerd om op te rijden, maar ik zie het natuurlijk niet altijd. Hopelijk komt het goed. Zover ik weet heeft de ram nog niet gebeten, hij blijft gewoon plat liggen en lijkt het niets uit te maken haha

Mijn konijnen lijken trouwens het hele jaar door te ruien, nu is het wel extreem maar altijd die haren door de hele hut haha. Stofzuiger is na een week vol ofzo. Mijn ram (langharig) krijgt wel echt altijd mooie kleuren in zijn vacht. De dierenarts noemt hem altijd ‘casanova’ haha

Deze wilde ik graag met jullie delen. Mijn konijnen zitten normaal binnen, maar in de zomer doen we ze vaak naar buiten in de avond.

Na 1000 binkies en gesnuffel liggen ze dan uit te puffen naast elkaar :heart_eyes:

10 likes

Wat ontzettend lief :heart:

1 like

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn konijntje heeft met zijn hoofd vastgezeten tussen de spijlen van de (puppy)ren. Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen is echt een raadsel. Ik heb de spijlen uit elkaar moeten trekken om zijn kopje te bevrijden en hij gilde het uit. Het gebeurde in de nacht en zodra de dierenarts open was en het mogelijk was, is mijn vriend direct naar de dierenarts gegaan. 1 oog is zwaar beschadigd en we hebben pijnstilling en oogdruppels gekregen.

Zijn hele kaak is nog opgezwollen en er zit wit slijm in zijn oogje. Knagen doet hem heel veel pijn. Als we de bics niet vermengen in een papje en groenvoer niet heel klein snijden, eet hij niet. Hij eet dus wel, maar niet ‘normaal’ en niet ijn normale hoeveeheid. Hij is gelukkig verder wel actief en heeft ook wel trek. Maar eten doet gewoon erg veel pijn.

Ik werk aankomende week thuis zodat ik altijd toezicht op hem kan houden. En we hebben sowieso een nieuwe afspraak bij de dierenarts. Hebben jullie verder nog tips? Ik maak me nog steeds veel zorgen en heb dit nog niet eerder meegemaakt :slightly_frowning_face: .

Ohh wat een nachtmerrie, zo zielig! :frowning: ik heb helaas geen tips, maar hoop dat het helemaal goed komt. Sterkte :heart:

1 like

Dankjewel, dat stelt me gerust! Ik heb de purree gemaakt die je had voorgesteld, en hij vindt het inderdaad heerlijk! Hij begint inmiddels een heel klein beetje bics te eten, maar moet zijn ontlasting nog wel goed in de gaten houden.

3 likes

Ons konijntje is bij de opvang overleden op onze laatste vakantiedag :cry: De dag ervoor nog vrolijk en blij en 's ochtends dood in het hokje, ze denken een hartaanval. Mochten gelijk langskomen 's avonds om afscheid te nemen, hij is vanmorgen gecremeerd… Ben er zo verdrietig over steeds, het is zo leeg in huis :disappointed:

Oh nee, wat vreselijk :frowning: . Heel veel sterkte! Wel fijn dat jullie in de buurt zijn en afscheid kunnen nemen.

1 like

Oh god wat erg :frowning: heeeel veel sterkte. Hartverscheurend dit

1 like

@Kees Hoe is het met jouw konijntje?

Wat erg! :sob: Heel veel sterkte

1 like