Update: ze is overleden en ik ga morgen afscheid van haar nemen …
Ik heb ook een ander konijntje en ze waren altijd onafscheidelijk (broer en zus). Hoe zijn jullie daar mee omgegaan?
Update: ze is overleden en ik ga morgen afscheid van haar nemen …
Ik heb ook een ander konijntje en ze waren altijd onafscheidelijk (broer en zus). Hoe zijn jullie daar mee omgegaan?
Heel veel sterkte
Oh nee , wat erg… Heel veel sterkte ! Weet je ook wat het geweest is? Het is wel heel snel gegaan zo te lezen.
Oh nee wat naar, heel veel sterkte!
@Zilver @Koffiebroodje @Harrrie @Jolie Bedankt :). Ik ben er echt kapot van en wist niet dat ik me zo kon voelen over een dier? Maar ik ben me ook heel erg aan haar gaan hechten. Het is ontzettend snel gegaan inderdaad. Het bezoek aan de dierenarts gisteren heeft niet mogen helpen waardoor haar buikje vandaag ontzettend opgeblazen is geraakt.
Nee wat heftig! Sterkte
Oh nee
Sterkte
Zo’n gevoel zit soms dieper dan je zelf denkt, weet er helaas alles van… Je hebt gedaan wat je kon maar dat neemt het verdriet natuurlijk niet weg. Gelukkig heb je haar maatje nog om het iets te verzachten.
Veel sterkte
Bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal! Doet me erg goed :). Ik heb vanochtend afscheid van mjjn konijntje genomen. Met mijn andere konijn gaat het tot nu toe gelukkig goed. Hij heeft het nog niet echt door lijkt het en hij maakt binky’s. Ik hoop dat dit zo blijft!
Wat afschuwelijk… Veel sterkte!
Sterkte @kees!
Heeft iemand nog tips voor leuk konijnenspeelgoed? een van mijn twee konijnen vind het heerlijk om aan wilgen te knagen, al die balletjes maakt ze ook kapot. Ze gaat los op het balletje waar je hooi in kunt doen en rent als een malle door tunnels haha.
De andere chillt alleen maar haha.
Mijn ene cavia van 1,5 jaar oud, krijgt steeds meer zwarte haren. Ze is wit met bruin en een beetje zwart. Maar laatst zag ik al zwarte haartjes bij haar neus, en nu ook weer op haar zij. Het maakt me niet uit hoor, maar ben meer verbaasd dat haar vacht blijkbaar nog verandert.
@Vlaai Met mijn andere konijn gaat het wisselend. Ik probeer hem extra aandacht te geven maar hij wordt nu juist geïrriteerd als ik hem aai, dus dan laat ik hem maar weer met rust. Op andere momenten lijkt hij wel weer vrolijker :). En ik heb nu een knuffelkonijntje in het hok gedaan en af en toe likt hij hem schoon.
@Barbie Grappig is dat he? Is je cavia nu ook aan het verharen? Als mijn konijntje in de rui is zie ik soms echt een streep tussen oude en nieuwe vacht en kleur.
Ja ze zijn heel erg aan het verharen… ben benieuwd hoe ze eruit komt, dalijk heb ik ineens een zwarte cavia
Net een kindersurprise ei!
Ohh ben de hele dag van slag geweest om mijn konijnenkinderen:(
Moesten naar de dierenarts voor jaarlijkse entingen en nageltjes knippen. De oudste is heel erg bang en heeft erg veel.stress altijd. Stampt alles bij elkaar en krijst zelfs. De dierenarts geeft ook altijd dat hij zelden zo’n gestresst konijn tegenkomt. Vandaag was er een inval dierenarts… baalde er al van. Gelukkig was de vertrouwde assistente er wel om hem vast te houden, ze moeten er namelijk met twee opleunen en vasthouden om hem rustig te krijgen, zodat de entingen gedaan kunnen worden. De nagels knippen liet hij doen, maar toen knipte de arts een stuk te ver en bloedde het als een rund. Heel de reiskooi.vol en zijn poot ook. Natuurlijk nog.meer stress en stampen. Toen was de kleine aan de beurt, redelijk snel gebeurd en gingen we naar de auto. Ik keek in het hokje en het was heel erg aan het bloeden, ben teruggegaan naar binnen. Hebben ze de nagel dichtgeschroeid. Ze zeiden dat het goed was om terug te komen, want anders zou het niet snel stoppen met bloeden…jezus, stel je voor was ik weer thuis kon ik weer twintig minuten heen en twintig minuten terug…Nog meer stress voor hem. Gelukkig ben ik nog .naar binnen gegaan.
Ik stel me aan hoor, maar ik wil de volgende keer weer mijn oude vertrouwde dierenarts.
Oh wat vreselijk zeg, dat is ook super zielig :(. Ik kan me voorstellen dat je gewoon weer naar de eigen dierenarts gaat de volgende keer hoor.