Kerstavond AYNIL in iedergeval, moeten nog even bedenken wat we met eten doen.
1e kerstdag bij m’n schoonmoeder, 2e kerstdag misschien naar m’n ouders met lootjes en eten*. En 3e kerstdag willen we met z’n 2en een dinerbox doen van een fine dining restaurant, maar dat moeten we nog even uitzoeken.
** Ik zit dus heel erg in tweestrijd met m’n ouders. Zij willen het met hun kinderen en aanhang vieren, maar dan ga je dus over de 3 personen heen. Ik zit nu zo in strijd met allemaal gevoelens En toen ik dit via app en in real live aangaf en dat ik dus niet weet of we wel willen komen, kreeg ik verder van iedereen (behalve mijn vriend) geen reactie of een reactie waaruit bleek dat ik overdreven deed/me aanstelde. We hebben dus helemaal geen bijval. Ik weet ook niet echt een andere oplossing en er werd al doorgeschemerd dat ze het dan zonder ons gingen vieren. Ben echt teleurgesteld in m’n ouders, maar zit ook in loyaliteitstrijd met ze, wil niemands kerst “verpesten”, wil hier geen ruzie over en wil geen buitenbeentje zijn. En ik voel me kut tegenover m’n vriend.
Ik vond het heel lastig om tegen ze in te gaan dus heb gezegd wel te komen. Maar neig er nu naar om te zeggen dat wij wel videobellend erbij willen zijn. Maarja dan zit je er ook zo net niet bij Maar m’n vriend en ik zijn best wel principieel…
Ik hoop dat ik dit hier kwijt kan, sta open voor advies, maar 't moge duidelijk zijn dat ik hier echt mee zit toch