home alone 1 en daarna 2
The Christmas switch en a Christmas spirit zijn ook leuk!
Ik heb er echt zin in! Morgen nog even werken en dan 's-avonds kerstdiner bij mij thuis. Vieren jullie kerstavond ook al?
Deze thee is trouwens geweldig <3
Oeeeh dit ziet er lekker uit! Waar heb je deze gekocht?
Bij Ekoplaza. Hij smaakt gewoon naar kerst!
@Polska, gefeliciteerd!
Ik heb ook echt veel zin in kerst met inderdaad lekker veel eten, familie en vrije dagen
@Polska Aah gefeliciteerd!!
Mijn vriend en ik vieren voor het eerst kerst in ons eigen huisje en ik vind het zo leuk, komt ie ook nog met het idee om in de middag samen koekjes te bakken, yes please
Ik realiseer me nu pas dat kerst een beetje langs me heen zal gaan aangezien ik om de gezelligheid heen moet werken Heb daar helemaal niet over nagedacht. Morgen moet ik vanaf mijn werk racen naar diner bij mijn familie, dan de ochtend erna met het gezin ontbijten en cadeautjes en dan weer door naar werk. Ik vind het juist zo gezellig om tweede kerst nog lekker te niksen bij mijn ouders thuis, heerlijk relaxed vind ik dat altijd <3 Ik heb hier totaal niet over nagedacht.
Ik heb dat ook n beetje. Werk vanavond en komende twee dagen van 7/15 uur. Dus morgen idd racen naar familie en woensdag wel thuis heel burgerlijk gourmetten.
Ik ga morgen bij mijn ouders gourmetten en ik heb afgesproken zelf mijn dingen voor op de gourmet mee te nemen. Ik wil echt een beetje de speciale lekkere dingen en het liefst geen vlees. Wat vinden jullie het allerlekkerste gourmethapje?
@Polska gefeliciteerd
@Evi-lena ik vind de gekruide vega-kip stukjes van Vivera (volgens mij zijn ze gekruid met citroen en chili) erg lekker!
Mijn vriend en ik gaan morgen naar beiden families en moeten iet van 4-5 uur in de trein zitten want onze families wonen ver weg van elkaar. Maaarrr ik heb dus een blaasontsteking en ik zie er zo tegen op om in de trein naar de wc te moeten en een deel van de treinen zijn van die sprinters zonder wc’s :")
Ik vind vegetarische shoarma erg lekker. Ze hebben nu in bijna alle winkels ook van die mini pitabroodjes, dat vind ik leuk voor erbij.
En bij de AH hebben ze kleine kaashapjes in het gourmet assortiment, die heb ik wel gehaald maar nog niet geprobeerd. Oh en ik ga geitenkaas omwikkelen met dunne plakjes courgette zodat die ook even in een pannetje kunnen.
Ik vind gourmetten met zo’n klein pannetje altijd lekker, ik doe dan kleine stukjes paprika, ui, mais en kaas te bakken en dat ergens bij te doen (in mijn geval bij vlees). Wij hebben altijd een grill, dan doe ik wat stukjes paprika, ui, champignons en courgette erbij.
Verder eet ik vooral vlees, maar doe dan bijv een kwart plakje cheddar op een hamburgertent en een tomaatje, zodat het wat meer is dan alleen vlees.
Je kunt veel met aubergine! Lekkere dikke plak aubergine met kaas (parmezaan of mozzarella) en knoflook erop, evt paneren kan ook. Zelf “shaslicks” maken met verschillende groentes en ui op een stokje. Gevulde champignons is ook lekker. Omelet of frittata met verschillende groentes is ook lekker en makkelijk. Eet je wel vis? Daar kun je ook wel veel mee varieren. Ohja en heel simpel maar wel lekker; zelf kaas/knoflookbroodjes maken. Stukje stokbrood waar je een teen knoflook overheen haalt en dan kaas erop. Dit onder die bakplaat beetje grillen. Hmm krijg honger!
De leuke kerstfilms op Netflix zijn op. Vanmiddag heb ik noodgedwongen ‘A Dogwalkers Christmas’ (of iets dergelijks gekeken) en wilde bijna mijn kerstboom in de fik gaan steken. Wat een troep.
@Polska gefeliciteerd!
Ik heb best wel zin in kerst, ga vanavond ook lekker eten met m’n vriend en hebben vanochtend onze eigen cadeautjes al gedaan, maar door het weer (denk ik) heb ik ergens nog helemaal geen kerstgevoel, herkennen mensen dat?
Vriend en ik doen echt weinig met kerst omdat de ene helft van de familie niet in NL woont en de andere helft op vakantie is. Dus vanavond gaan we samen kaasfonduen met italiaans ijs na. Morgen met familie eten en kadootjes (en italiaans ijs na). En 2e kerstdag gaat mn vriend uitgebreid koken met spekkoek en italiaans ijs na De rode draad is dus ijs hahaha
En ik heb drie kadootjes voor mn vriend gekocht stiekem. Hij krijgt met kerstavond een, 1e kerstdag een en 2e kerstdag een
Grrrr, Mijn lievelingskerstfilm The Grinch wordt dit jaar niet uitgezonden op tv.
Of nou ja wel op een Duitse zender maar ik wil de Engelse kijken.