Het grote thee topic

Ooh die cassis klinkt heel lekker! Hoe is ‘ie?

Mijn favo nu is milky oolong :slight_smile:

Nu ik eindelijk weer een waterkoker heb (een tweedehands KitchenAid via mijn zus :heart_eyes: , kan per 5 graden de temperatuur instellen) ben ik weer helemaal theefan. Nu drink ik Goedenacht-thee, geen idee meer waar die vandaan komt.

Ik ben trouwens grote fan van Japanse theesoorten en matcha. Moet wel zeggen dat die echt veel lekkerder zijn als ze ook echt uit Japan komen dan gewoon hier in de theewinkels.

Wat zijn jullie favorieten uit de H&B?

Je vroeg het niet aan mij maar ik heb de thee wel en drink hem graag. Erg lekker is 'ie!

image
Deze is fantastisch, je proeft echt goed de rabarber met een florale toets van de rozenblaadjes

3 likes

Ik vind Fresh Habibi van Tastea wel lekker!

De Chinese zomer/lente thee van de sostrene grene. Zelfs m’n vriend is er helemaal happy mee

Heb net een kop met losse jasmijn thee van Holland & Barret ingeschonken. Best heel prima!

Ik heb voor mijn verjaardag weer wat losse theeën gehad. Normaal bestel ik zelf via Simon Levelt, maar een vriend van me had via Tea Bar besteld. Is milky oolong, die vind ik normaal heel lekker. Verder heb ik ook nog van Simon Levelt Witte Bloesem thee gehad (witte thee met appel).

Nu heb ik zin om ook allemaal losse theeën te bestellen, dus ben ik al een half uur Tea Bar aan het doorscrollen.

Oeh heb dit topic nog niet eerder gezien, maar ben dol op (losse) thee. We hebben altijd 5-10 soorten ‘open’ staan en daarnaast nog zakjes voor snel en makkelijk. Ik heb een paar smaken van twistea geprobeerd en vond die overwegend lekker, maar meestal bestel ik thee bij Van Hilst. Die zaten eerst in Nijmegen, toen kwam ik er regelmatig, nu alleen nog online dus eens in de zoveel tijd een flinke bestelling

1 like

Deze theeën gekocht bij yourdailyteacup! Heb ook een klein extraatje gekregen.

1 like

Ik heb ook wat nieuwe thee besteld, gaat er nu wat harder door heen als ik elke dag thuis aan het werk ben haha

Vandaag Lemon Ginger (kruidenthee) bij de Simon Levelt gekocht, maar ik vind ‘m niet lekker. Volgens mij is het het zoethout waar ik niet van houd, maar dat weet ik dus niet zeker. Vind het zonde, dat zakje gaat wrs nooit meer op.

Ondertussen verzamel ik steeds meer zakjes losse thee en ben ik op zoek naar leuke blikken.

1 like

Oh ja ik vind zoethout in thee ook zo goor, zelfs als er een heel klein beetje in zit vind ik de thee al niet meer lekker.

Ik wil graag een kruidige, niet zoete chai ik maak het nu soms zelf met alle kruiden maar heb nog niet een heel goed recept gevonden en vind het vaak te veel werk. Welke chai raden jullie aan?

Ik vind de Chai thee van Yogi Tea erg lekker!

Edit: of die van Simon levelte. Die is ook lekker.

Maken jullie zelf ook wel thee mixen? Ik wil proberen om die pickwick pittige rooibos na te maken. Die is zo lekker, scherp en kruidig maar niet te, maar ik vind die procenten lekker ingewikkeld voor de verbouding.

Ik heb laatst deze thee gehad van bol hun klantenservice: https://curiositeas.com/product/warm-hug-of-tea-giftbox-met-kaartje/

Vind hem heeeel erg lekker. Iemand wellicht een (iets goedkoepere) aanrader?
Dit is mijn eerste losse thee, dus ik weet niet zo goed waar ik mee moet opletten.

(Mijn favoriete zakjes thee is Clipper Gember en Mango, dus enige aanraders voor een soort gelijke mag ook!)

Ben ik weer de enige lapsang souchon-liefhebber? :pleading_face:

1 like

Nee! Vind ik ook erg lekker!

1 like

Nope! Heerlijk. Hoe sterker hoe beter!

1 like

Nou wat een leuk eerste bericht :tea: :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

:slight_smile: Thanks!
Thee is een favoriet onderwerp.

1 like