Het grote thee topic

Ha leuke tips, dankjewel! Die gemberstukjes klinken interessant en neem ik volgende keer mee. Ben zelf niet zo’n fan van jasmijn maar ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen ooit zo’n zakje jasmijnthee heb gedronken.

Heb zelf vorige keer mellow yellow met pompoen meegenomen maar daar zijn m’n vriend en ik ook niet zo’n fan van. Veel te zoet. We drinken ook thee zonder suiker.

Heb vandaag ook eindelijk een thermosfles gekocht, een Retulp waar je ook losse thee in kan doen.

Ik heb dit topic nog eens doorgespit en zag dat ik heb gepost dat ik hoofdpijn kreeg van de white delight thee van de tea bar. Maar nu is dat dus 1 van mijn favorieten! Een lekkere lichte en frisse thee. Ben benieuwd naar die orange nightfall @FrauHelga.
(Ik had t ook al in het adventskalender topic gepost maar: ik heb vandaag mn thee adventskalender binnen gekregen en het ruikt ZO lekker. Nu duurt t nog lang tot december…)

2 likes

Mijne ligt bij m’n ouders en ik ben aan het overwegen hem daar te laten liggen tot december, want no way dat ik hem anders dicht laat, haha.

Heb nu wel van Sonnentor het adventsdoosje met theezakjes gekocht, maar die is ook al halfleeg.

1 like

Ik doe hetzelfde als @WhereTheLightIs, de ene keer gebruik ik een kleine Riklig, de andere keer een glas met thee-ei (van PiP Studio).
Earl Grey en Lady Grey-achtige thee vind ik heerlijk, ook die van Twinings. De laatste tijd drink ik regelmatig Empress Grey van Marks & Spencer, enige irritante is dat die zakjes dus geen touwtje hebben. Als ik dan te lui ben om een thee-ei of filter te gebruiken verbrand ik dus mijn vingers. :joy:

Naast alle smaakjes-thee drink ik ook graag saaie PG Tips. Altijd goed.

1 like

Welke adventkalender is het?

Van yourdailyteacup!

1 like

Hoe bewaren jullie losse thee ?

Als onze keuken verbouwd is wil ik een heel systeem met bij elkaar passende voorraadpotten (ook voor pasta, bloem en rijst etc), afgestemd op de hoogte van de planken.
Nu heb ik nog een oude keuken met daarin planken die niet handig zijn. Om die reden bewaar ik het in lege Ferrero Rocher-doosjes, die zijn van redelijk stevig plastic en een zakje thee van Tea Bar past er precies in.

1 like

Voor iedereen die de Notendroom thee eens wilde proberen: het is nu afgeprijsd op Teabar!

4 likes

Als t goed is komt vandaag mijn bestelling met thee binnen met o.a. Orange nightfall. MaarBen ook overstag gegaan en heb zo’n magic tea maker erbij besteld. Ben benieuwd.

1 like

Ik ben sinds dit weekend om. Ik zag in een lunchroom waar ik een kadobon moest halen losse thee staan in de smaak Rooibos / Gember / Citroen en kon de verleiding niet weerstaan. Maar dit is zoveel lekkerder dan zakjes thee!

Het zaakje had nog veel meer lekker smaken. Ik betaalde € 4,50 voor 100 gram, maar kan nou niet echt achterhalen of dit duur is of niet. Ik vind het omgerekend naar zakjes wel weer meevallen.

3 likes

Ohja! Nog een vraag. Het is best wel fijne thee, dus door veel thee gaat door de gaatjes van m’n thee-ei. Hebben jullie nog tips voor een fijner theezeefje / thee-ei?

Ik vind de prijs meevallen! Meestal kun je van goede losse thee 2 of zelfs 3 koppen thee trekken. Ik heb zelf een theezeefje wat gemaakt is van een soort gaas en dan ook nog overlapt. Weet niet meer waar ik m heb gekocht maar was hoogstens een euro of 3 denk ik.

1 like

Ik gebruik wegwerp filters.

Ik merk dat ik de verse thee minder snel pak. Moet het echt meer gaan doen!

Deze thee - Love van Kusmi - is echt hemels! Lekker kruidig en verwarmend met dit koudere donkere weer :heart:

5 likes

Heeft iemand tips voor losse thee met lychee?

Denk dat mijn vraag hier het beste past: heeft iemand een tip voor een chille theebeker voor onderweg met een filter voor losse thee erin? Zag er 1 van Hema maar die kreeg slechte recensies… als ie er leuk uitziet zou dat mooi mee genomen zijn, maar hij moet vooral groot zijn en niet snel stuk gaan oid

Bij Holland & Barrett(de tuinen) kan je een fijne beker kopen.

3 likes

Ik heb een beker van Tastea.eu

Vind hun thee ook erg lekker, maar gebruik er ook andere losse thee in.

1 like

Morgen komt mijn bestelling van de teabar binnen :heart_eyes:. Heb Notendroom, Champagne cassis, Orange Nightfall, California dreamin en Rooibos Lemon Vanilla besteld. Ben erg benieuwd.

2 likes