Het grote menstruatiecuptopic

Denk je dat het komt dat de cup wat te smal is en je qua diameter een grotere cup nodig hebt? Misschien een ander soort cup, zoals bijvoorbeeld de femmycycle (oid)?

Ik heb al twee maten van de meluna short uitgeprobeerd, de l en m. Bij beiden bleef het lekken. Die jij noemt heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar zo duur
 ik wil eigenlijk wel zeker weten dat dat hem is voor ik weer zo’n bedrag uitgeef. Heb jij ervaring met de femmecycle?

Nee, heb ik zelf geen ervaring mee! Maar er zijn op youtube wel meerdere filmpjes over: https://www.youtube.com/results?search_query=femmycycle+cup

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Wat ik me ook net bedenk, kan het zijn dat je de cup te ver inbrengt? Ik heb zelf ook een vrij lage baarmoederhals (gebruik de ruby cup (steeltje afgeknipt)) En ik heb sosm het probleem dat ik de cup voorbij mijn baarmoederhals duw, en dan loopt het bloed er langs ipv erin. Ik voel altijd goed of de cup goed geplaatst is en moet hem regelmatig nog wat naar beneden wiggelen!

1 like

O, dat zou het misschien wel kunnen zijn! Ik ben gewend om hem behoorlijk omhoog te duwen, dus misschien doe ik dat nu ook te veel. Ik ga het proberen!

Sinds ik de meluna sport gebruik heb ik geen last meer van lekken. Ik zou dus ook even kijken naar de stevigheid en of dat er wat mee te maken heeft.

Ik gebruik ook de Meluna. Echt fantastisch, ik wil nooit meer anders. Alleen met de Meluna Sport (gebruik ik nu niet meer) kwam de spiraal mee naar buiten, dus heel voorzichtig verwijderen voor de dames met spiraal!

He getsie! Hoe voelde dat?? Ik gebruikte dus een Meluna sport, zo ontzettend blij mee. Maar heb nu een paar maanden een spiraal en durf het dus echt niet. Bedankt voor je waarschuwing :sweat_smile:

Deed geen pijn gelukkig, maar wel even een waarschuwing😊. Toch zonde van het geld van zo’n spiraal.

Ik heb sinds een paar weken een organicup in huis maar nog niets ermee geprobeerd! Net ongesteld geworden dus ik ga er toch maar aan geloven. Eerst uitkoken en ik zie dat dat dus ook in de magnetron kan?

Volgens mij wel, anders gewoon even een pannetje op t vuur, zo gebeurd! Niet meteen opgeven, de eerste keer stond t huilen me nader dan het lachen. Wat ik als tip van mijn dokter meekreeg is “persen” als je hem erin stopt. Lijkt tegenstrijdig maar dan glijdt hij er veel makkelijker in! Succesâ˜ș

@Hinkje ik zag laatst ergens 10-20 min koken met castile soap en baking soda.

1 like

pff geduld moet je inderdaad hebben zeg! Ik krijg hem niet open gepopt als die erin zit

Ik zorg altijd dat ik hem er niet te diep in heb zitten (soms trek ik hem voor hij opengeklapt is zelfs nog een stukje naar beneden). Dan kan ik er goed bij met mijn vingers en kan ik hem openduwen. Ik gebruik de punch down fold en als je dan vanaf onderaan in de cup knijpt springt hij bij mij vrij makkelijk open. Als hij dan eenmaal is opengeklapt duw ik hem terwijl ik hem een beetje draai wat verder omhoog.

En ik vind het zelf fijn om dit alles gehurkt te doen.

Die tip zag ik ook in het filmpje van hierboven staan, ik blijf het proberen haha

1 like

Ik laat hem nu maar gewoon zitten, merk wel of die uiteindelijk toch goed zit

Ik vond het de eerste week dat ik hem gebruikte ook een heel gedoe, maar toen ik het eenmaal doorhad ging het echt heel makkelijk en ik vind het nu zoveel fijner dan tampons!

Ik heb hem er nu voor het eerst in want verwacht vannacht ongesteld te worden maar ik weet ook niet zeker of hij uitgeklapt is? Erin gaan ging heel makkelijk en voel hem nu ook niet zitten!

Ik heb ook een cup gekocht! Ik ben heel benieuwd en hoop dat het super fijn is

Op de verpakking staat dat je van te voren moet oefenen met indoen,voordat je ongesteld word. Is dat fijn? Hoe lang moet je hem in houden voordat je hem er dan weer uithaalt? Zou ik hem daarna ook moeten uitkoken? Als er eigenlijk geen bloed bij zit?

Inmiddels alweer ruim een week verder, ik heb de cup een halve dag ingehouden, daarna eruit gehaald. Dat ging wel oké! Cup zat ook goed want er zat een mooi laagje in. Maar ik heb echt nog 3 dagen last gehad terwijl ik toch weer tampons gebruikte. Rauw en droog gevoel alsof ik 24u achter elkaar keihard bezig ben geweest zeg maar. Het stokje kwam er ook een klein beetje uit en ik heb het gevoel dat ik veel te nauw ben voor de organicup. Echt dieper kon ik hem trouwens ook niet duwen nadat die was uitgeklapt.

Ik geloof dat het hier al vaker is voorbijgekomen als tip om verkleuringen weg te krijgen, maar waterstofperoxide helpt ook heel goed tegen vieze geurtjes heb ik net gemerkt!

Mijn cup was echt heel erg verkleurd en ondanks het schoonmaken en uitkoken rook hij ook niet meer zo fris. Ik heb hem toen in een glas water gedaan (zorg dat hij onderstaat) met daarbij een scheut waterstofperoxide. Dit heb ik al wel eens vaker gedaan, maar dan een paar uur. Nu heb ik hem drie dagen zo laten staan en mijn cup is echt weer helemaal alsof hij nieuw is. Alle verkleuring is weg, maar het geurtje is ook helemaal verdwenen!

3 likes

Tast dit het materiaal verder niet aan? En kook je hem daarna nogmaals uit om te zorgen dat er geen “restjes” peroxide meer aan zitten? Mijn cup is inmiddels ook aardig verkleurd, dus wie weet ga ik dit eens proberen.

1 like