Het grote medische vragen-topic

Ja inderdaad de blephaclean doekjes, werken erg goed (van wat ik zie bij clienten).

2 likes

Hmm nee het ruikt niet vies, het ziet er alleen vies uit.

1 like

Ik heb al maanden last van pijn bij mijn schouderblad/ onder mijn schouderblad weet niet zo goed hoe ik moet aangeven wat de plek is haha. Ik heb een keer een massage geboekt en die vrouw daar zei dat het door stress kwam geen idee of dit klopt trouwens. Maar nu vraag ik mij af of er iets mee gedaan kan worden door een fysio ofzo of dat ik daar maar altijd last van moet hebben als ik stress heb. Heb er trouwens ook last van als ik geen stress heb.

Ja ik ben hiervoor (en mn nek) ook bij de fysio!

2 likes

Ja, sinds winter 2017 ofzo weer. Heb deze maand ook 2x 5 dagen gekotst (denk wel dat ik de pil netjes binnen heb gehouden) en na de eerste keer 5 dagen kotsen was mijn ongesteld ook ineens vet raar, paar dagen weg en dan weer terug enz. Oh en ik had een tijdje terug ook ineens 2x na de seks bloed, niet veel wel een beetje.

Dat was alles wel wat ik tegen mijn eigen dokter er ook nog bij zou zeggen.

Het was niet veel hoor en mijn vriend heeft een eikelpiercing en het waren wel beide keren standjes die best diep gingen. Dat moet ik er wel even bij zeggen. Bloedde niet dood ofzo hoor. Maar het was even vreemd want naja heb wel vaker seks met hem haha.

2 likes

@flwhrs Bij mij is het ook deels stress, massage bij de fysio helpt wel redelijk (nog niet voldoende) bij mij. Het geeft in ieder geval wel meer verlichting dan niks doen.
En voor de fysio heb je geen verwijzing nodig, dus dat is ook wel makkelijk

1 like

Thanks voor je reactie. Ik vraag mij dus af of het door stress komt en niet door mijn werk want ik heb er sinds vorige zomer last van (daarvoor nooit last van gehad)en toen echt voor een paar maanden er last van gehad en toen is het even weggeweest en nu is het sinds twee maanden weer terug. Ik heb er ook continue last van ook als ik gewoon stil zit enzo. Maar zou goed kunnen dat mijn lichaam nu anders reageert op (onbewust) stress dan eerst.

Heb jij er ook continue last van of is het in periodes bij jou?
Ga dan toch maar eens voor fysio kijken.

Ik heb er een paar jaar geleden veel last van gehad, toen een tijdje fysio gehsd en daarna met sporten kon ik het met oefeningen wel bijhouden zelf.
Sinds augustus/ september heb ik er weer veel last van, eigenlijk continue. Combinatie van veel stress, weinig bewegen en ook wel de behandelingen/chemo hadden veel invloed hoor.
Ik kom nu wekelijks bij de fysio en dat is ook wel nodig. Ik heb er de eerste dagen nadat ik ben geweest vaak minder last van en de 2/3 dagen voor ik weer ga meer.

1 like

Dankjewel voor je antwoord!:kissing_heart: Ga er binnenkort idd maar even naar laten kijken

1 like

Hoe herken je een kalknagel?
Ik haalde net mn nagellak van mn teennagels en op mn grote teennagel zat ineens een witte vlek. De vlek is ook wat stroever dan de rest van de nagel. Google is alleen zo onduidelijk, die heeft het over een gele verkleuring.

Zou best wel een kalknagel kunnen zijn. Ik heb dat ook vaak na de zomer door mijn nagellak en het is dan ook wit en stroef.

1 like

Mijn vriend heeft het voor elkaar gekregen om zojuist een stukje van een cocktailprikker in te slikken toen hij een augurk at. Kan dit kwaad/moeten we actie ondernemen of zou dit vanzelf goed komen? Hij heeft nergens last van nu.

1 like

Wat is dat op mijn lip? Kan het zijn dat het verbrand is, gisteren naar het strand geweest. Ik heb dit nog nooit gehad?
Foto in spoiler, want erg close hahah. Dat witte bultje bedoel ik dus.

Samenvatting

Oh ik hoop het zo niet haha. Ik heb nog nooit een koortlip gehad en heb ook geen mensen in mijn omgeving die dat wel eens hebben :see_no_evil:

Bij mij ziet een koortslip er aan het begin ook zo uit :frowning: en die wordt vaak getriggerd door de zon. Zal duimen dat t niet zo is bij jou :wink:

Okee afwachten dan haha… hoe lang duurt het dan voordat het zich verder ontwikkeld? En voel je dan ook wat als je zo’n blaartje/blaasje hebt zoals ik nu, of niet?

Doet het zeer als je er met je tanden langs gaat?
Zo herken ik bij mezelf in ieder geval dat het een koortslip is.

Miss allergische reactie op de zon? Zo zien mijn blaasjes er dan ook uit.