Het grote medische vragen-topic

Nou we hebben vakantie dus gewerkt wordt er niet! :grin:
Ik dacht ook een blaar, maar het doet helemaal geen zeer zegt hij, normaal voelt hij dat wel.
Hij neemt regelmatig monsters uit houten funderingspalen en dan houdt hij er ook wel eensnarig een blaar aan over. Dat voelt anders.

Raarrrrr

1 like

Ik ben zo blij met dit topic. Ik zat bij te lezen en mijn huidige kwestie (pijn in rechterpols) werd gewoon helemaal besproken.
Beetje jammer alleen dat het advies was toch maar naar de dokter te gaan en ik deze klacht al 3 jaar heb (af en aan met heftige perioden dat ik nog geen boterham kan smeren tot weken dat ik er bijna geen last van had). Vandaag was het zo heftig dat ik niet kon schrijven dus morgen ga ik echt de huisarts bellen!

1 like

CTS? Herken de klachten namelijk.

1 like

Ja ik hoop het dus niet. Omdat het niet constant is hoop ik op gewoon fysio, tis iig minder erg als ik er niet op slaap.
Maargoed ik kan om 09.10 terecht. We gaan het horen…

Ja dat heb ik dus ook. Rechts loopt er scheef uit.

Ik had dus een oefening voor de spiegel (om te zien of mijn tanden recht bleven) en dan mijn kaak gespannen open en dicht doen zodat mijn kaak niet naar buiten plopt. De spieren trainen zeg maar.
En met gapen een hand onder mijn kin. Dus niet lekker giga gapen hahaha

Sindsdien geen last meer, maar toch gaat mijn kaak nog scheef open. Gek

Ik moet volgende week woensdag een echo en een foto laten maken.
Bij mijn moeder dachten ze dat ze cts had, ze is daar ook voor geopereerd maar toen het maar bleef ontsteken bleek ze reuma te hebben. Mijn oma had ms maar dat is volgens mij geen erfelijke ziekte.

Ik vroeg wat ik moest doen tegen de pijn en ze zei dat ik 4 x per dag 2 pcm moet nemen voor die spiegel. Dus daar begin ik nu mee. (ik had eigk verwacht dat ik ibu moest nemen maar zij zal het wel beter weten). De pijn zit trouwens op mn pols en dan aan de bovenkant van mn hand die kant. Kan wel oke naar links en rechts bewegen maar niet naar boven of beneden.

neuroborreliose!

1 like

Ik heb mijn MDL verpleegkundige ook al gemaild maar denk dat ze op vakantie is ofzo haha
Ik ben begonnen met pepermuntolie capsules van Tempocol. Nu zat ik alleen de bijsluiter te lezen waarin staat 'dit product wordt ingenomen tot de symptomen zijn verdwenen en kan eventueel verlengd worden tot een periode van maximaal 3 maanden per kuur". Stel nou dat dit blijkt te helpen, wat moet je dan doen na die 3 maanden of kan je dan na een kleine break weer gewoon beginnen?

1 like

Ik heb al jaren last van ontstekingen in mijn lies die heel pijnlijk kunnen zijn (zitten vaak precies op het randje van mijn onderbroek). Een tijdje geleden ben ik hiervoor naar de huisarts geweest en hij zei dat het leek op hydradenitis (ontstoken talgkliertjes, haarzakjes?). Het zijn soms bultjes maar meestal meer een soort “kanaaltjes”. Er blijven ook littekens achter. Hij heeft me een antibacteriele zeep gegeven die ik 2 keer per week preventief moet gebruiken om het schoon te houden. Verder is er niet zoveel aan te doen zei hij, als het iets heel groots wordt dan kan hij het opensnijden.

Nu heb ik er al een paar weken weer eentje, van ongeveer 1 cm, die nu een beetje open is gegaan maar er komt alleen maar bloed uit. De huid van dat bultje is ook heel dun en wat glanzend? Is het normaal dat hier bloed uitkomt, hebben meer mensen dit? Of zal ik hiermee weer naar de huisarts? :worried:

Ik doe al veel ter preventie: katoenen ondergoed, niet zo vaak scheren, zonder ondergoed slapen.

1 like

Scrubben en/of exfolieren helpt wellicht! Paar keer per week met een grove scrubhandschoen en/of bijv iets als PFB vanish erop doen.

2 likes

Dit heb ik ook! Ik heb het alleen een paar keer in een jaar en heb echt geen idee wat het is. De huisarts zei de eerste keer dat het overbelasting was. De tweede keer zei ie dat het hoort bij het hypermobiliteitssyndroom. Heb alsnog geen flauw idee wat het nou precies is. Ben in elk geval heel benieuwd wat er uit je echo komt!

1 like

Als het zo belangrijk voor je is stel je vraag echt

2 likes

Ja kan 'm altijd vragen en daarna weer verwijderen. Misschien kunnen we je wel helpen

4 likes

Ik heb het ook helaas. Ik heb laatst een ABkuur gehad en het lijkt minder te zijn, raar genoeg.

1 like

@Boommm @keekie en @Krabsalade Bedankt voor jullie reacties! Als het weer geheeld is zal ik op zoek gaan naar een milde scrub of exfoliant, en toch maar eens terug naar de huisarts voor een doorverwijzing.

Ik zie op thuisarts nu dat de klachten na gemiddeld 20 jaar voorbij zijn, nou, dat is iets om naar uit te kijken :’)

5 likes

Ik heb dit al een hele tijd, sinds begin puberteit, en ben er vorig jaar eindelijk mee naar een dermatoloog gegaan. Ik heb toen in het ziekenhuis een antibacteriële zeep gekregen die ik om de dag moet gebruiken en een zalfje voor als ik een ontsteking voel opkomen (mag ik 1 a 2x opsmeren… ligt er aan hoe erg de ontsteking is).

Moet zeggen dat ik nu al een tijdje niet meer met de zeep douche (moet nog nieuwe fles bestellen) maar ik heb er nu al veel minder last van. Helemaal weg zal het nooit gaan zeiden ze in het ziekenhuis ook erbij.

Dit is die zeep trouwens:

2 likes

Dank je voor je reactie, wat vervelend dat je er al zo lang last van hebt. Het is echt een irritante kwaal. Die zeep heb ik ook gekregen van de huisarts. Ik ga het ook wel om de dag gebruiken in plaats van twee keer per week, hopelijk geeft dat verbetering! Was eerst bang dat het te agressief zou zijn om vaker te gebruiken. En goed om te weten @Krabsalade dat het zonder recept ook verkrijgbaar is!

2 likes

Voordat ik zwanger was, had ik echt meerdere keren per week hoofdpijn. Ook toen ik de pil nog slikte. Soms ook migraine. Tijdens mijn zwangerschap nauwelijks en nu ik dus bevallen ben, komt het weer terug. Ook in alle hevigheid. Ik vermoed dus dat het hormonaal is, als dat überhaupt kan. Maar wat kun je daar dan in hemelsnaam aan doen? De pil werkte daar niet voor én ik was mezelf niet meer

1 like

Ik ben (ernstig) verslaafd aan neusspray en ik kom er maar niet vanaf. Ik denk dat ik inmiddels zo’n 5 a 6 jaar verslaafd ben. Ik ben allergisch voor bepaalde stoffen (o.a. schimmels en pollen) en daardoor kan ik nooit lange tijd stoppen. In drukke steden met veel gemotoriseerd vervoer heb ik ook meer last dan normaal, ik vermoed door de uitlaatgassen. We wonen in een oud huis dus schimmel uitbannen lukt ook niet helemaal. Ik heb al diverse neussprays gehad van de huisarts voor allergieën, maar daar krijg ik bloedneuzen van en pijn in mijn neus. Ik heb ook speciale capsules gehad die ik in mijn neus moest druppelen terwijl ik met mijn hoofd voorover zat, dit werkte ook niet. Ook helpen pillen niet voldoende, hierdoor blijf ik terug vallen op de xylometazoline. Inmiddels is het gewoon rete irritant omdat ik 2 flesjes in de week moet kopen.

Afkicken doormiddel van het verdunnen van neusspray is ook nooit voor langere tijd een succes omdat mijn klachten blijven door die allergieën. Dan moet ik accepteren dat mijn neus altijd dicht zit en dat kan ik ook niet. De KNO arts heeft aangegeven dat opereren geen optie is omdat wanneer ze neusslijmvlies verwijderen, dit wel weer terug komt doordat het ‘probleem’ niet verholpen is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand tips voor bepaalde hulpmiddelen die wellicht minder schadelijk zijn dan xylometazoline?

1 like

Ja migraine kan zeker hormonaal zijn, ik had het ook altijd voor mijn menstruatie. Daarom hebben ook zoveel meer vrouwen migraine dan mannen.

Ik zou verder niet zo goed wat je nog kan doen zonder pil/iets om je hormoonhuishouding te levelen, maar misschien heb je hier iets aan? (is o.a. info en ook een gesprekskaart voor bij de huisarts)

2 likes