Ik had dit, en had met zonnebloemolie erin gedruppeld inderdaad een aantal dagen voordat ik naar de HA ging. De assistente ging het toen uitspuiten en zei dat ze kon merken dat ik goed gedruppeld had omdat het er makkelijk uitging. Als je niet druppelt kan het vast blijven zitten. Als je niet 2x naar de huisarts wil; ik denk dat druppelen alleen kwaad kan als je iets met je trommelvlies hebt, maar dat er een grotere kans is dat het gewoon een propje is
Misschien een domme vraag hoor, maar hoe druppel je olie in je oor? Met een pipetje ofzo?
Kan de hitte ervoor zorgen dat je sneller misselijk bent? Ik heb 2 weken geleden hele acute voedselvergiftiging gehad. Na 12 uur kon ik weer water binnenhouden. De dagen daarna ben ik langzaam weer licht verteerbare dingen gaan eten en sinds een dag of 10 eet ik weer normaal. Ik merk dus alleen dat ik veel kleinere porties moet eten en zelfs dan misselijk word. Ik weet nu niet of het nog een nawerking is van die voedselvergiftiging of dat het door het weer komt. Het maakt ook niet uit wat ik eet.
Ben geen arts, maar heb ook zoiets gehad. Denk dat je maag niet meer gewend is aan eten en dat je het heeeel rustig weer moet opbouwen.
Ja je zal vast gelijk hebben. Dan ga ik me maar weer focussen op appelmoes, gekookte groenten en rijst.
Ik had 1 dag dat ik echt niks kon eten en het heeft echt 4 dagen geduurd voor ik weer normaal kon eten. Niet fijn, maar zo te horen ben je gelukkig thuis en dus niet afhankelijk van restaurants en supermarkten
Klopt! Ik heb er alleen dus nog steeds last van, terwijl het 17 dagen geleden is dat ik ziek werd. Het is irritant, maar gelukkig geen echt groot probleem.
Ik heb er geen last van maar vind 't wel boeiend wat het eigenlijk is: soms als ik lach of diep in adem ofzo voel ik een soort tik in mijn rechterzij, net onder mijn ribben. Alsof er een orgaan tegen die ribben aan tikt. Kan dat? Is het normaal? Het is een beetje oncomfortabel
Heb 2 maanden geleden mijn amandelen laten verwijderen en nu heb ik alweer enorme keelpijn, veel slijm ophoesten etc. Wat kan ik nu het beste doen? Had gehoopt dat de ellende wel over zou zijn
Weet iemand wat je het beste kan doen bij een brandblaar zodat het sneller geneest? Op internet zegt de een wat erop smeren en de ander zegt juist niet.
Is er ook iets wat helpt tegen het litteken ervan?
Sorry, wellicht niet het juiste topic, maar ik weet niet waar ik het anders moet vragen.
Ik weet dat ik dit eigenlijk zelf aan mijn vriend moet en kan vragen, maar om een of andere reden kan ik (nog) niet vragen of hij zich bewust is van zijn gedrag terwijl ik mij juist zorgen maak. Misschien durf ik het antwoord niet te weten?
Ik merk sinds ongeveer een jaar (zijn bijna 4 jaar samen. Ik weet het…best wel erg dat ik er nog steeds niks van heb gezegd) dat het soms lijkt dat mijn vriend levendig dagdroomt. Je ziet en hoort hem een beetje fluisteren en soms gebaart ie lichtelijk mee. Hij lijkt dan echt even in zijn eigen wereldje. Zodra ik hem aantik/aanspreek is hij er vrijwel meteen weer uit.
Sinds kort doet hij dit soms ook in het openbaar. Tijdens een moment waarop we even rust pakken bijvoorbeeld in een eetcafe na een paar uur shoppen.
Is dit gewoon obsessief dagdromen of is dit iets anders? Misschien nodig om erbij te vermelden dat hij ADD heeft. Hij gebruikt geen medicijnen meer voor zijn ADD, vond hij niet fijn. Hij blowt ook regelmatig.
Ik schaam me trouwens echt dat ik dit niet durf aan te kaarten. Ik weet dat het niet normaal is dat ik het er nog niet over heb gehad. Ik snap het zelf ook niet. Ik hoop niet dat jullie mij hierop gaan afbranden. Ik voel ook dat ik hier tekort aandoe
Geen idee of het daadwerkelijk geholpen heeft maar ik smeerde bepanthen op een brandblaar. Niet toen het open lag maar meer op de wondrandjes waar de korstjes al van af waren en daarna nog een aantal weken op het litteken.
Ik weet niet waar je vermoedens vandaan komen, maar bij mij is tot twee keer toe gedacht dat ik endometriose had omdat ik de symptomen had (vooral hevige pijn) en tot twee keer toe op de echo niks te zien! Mijn diagnose was gewoon dikke vette pech met buikpijn. Dus echt niet zorgen gaan maken voor de arts een diagnose kan stellen.
Ik heb erythema nodosum (ontstekingen op o.a. mijn benen), nu heb ik ontdekt dat mijn anti conceptie pil een enorme uitlokker is. Maar vanwege alle negatieve verhalen over een koperspiraaltje zou ik deze liever niet nemen.
Zou er een anti conceptie pil zijn waarbij mijn aandoening niet zo getriggerd wordt? Of zou een andere vorm van anticonceptie hiervoor wel goed zijn? Alleen condooms vind ik ook helemaal niks…
Heeft hij ooit wel eens epilepsie gehad of iets dergelijks?
Gaat het echt ergens over, als hij fluistert? En praat hij alsof ie tegen iemand praat, of is het meer mompelend (zoals we ook weleens in onze slaap doen)? En als je iets tegen hem zegt, weet hij dan direct wat je zegt of moet ie eerst ‘wakker’ worden?
@Guilty Volgens mij niet. Ik heb n.a.v. jouw bericht naar de symptomen van epilepsie gekeken, met name naar focaal met verminderde gewaarwording, en van wat ik heb gezien (voorbeeld filmpjes) daar lijkt het niet op. Mijn vriend lijkt niet verward. Maar ik ga voor de zekerheid hier nog wel verder naar kijken.
@Virago Ik kan er geen woorden uit opmaken–dus eerder mompelen ja, maar het lijkt niet alsof hij op dat moment tegen iemand praat. Het is alsof hij dan momenten herbeleeft. Alsof hij terugdenkt aan bepaalde gesprekken en die weer naspeelt als het ware.
Hij denkt ook vaak terug aan de gesprekken die hij op zijn werk heeft gehad en gaat die weer na.
Volgens mij heeft hij niet direct door wat je zegt. Maar als ik hem aantik of tegen praat is hij binnen 1 a 3 seconden er weer bij.
Ik zou haast denken dat het levendig dagdromen is–als ik hem bezig zie, maar ik vind het zo gek dat hij dat dan ook doet waar anderen bij zijn
Ik heb gister nestostyl gekocht. Hopen dat dat helpt anders koop ik wel bepanthen.
Momenten herbeleven zou kunnen, dat gebeurt vaak bij dagdromen. Je zegt dat hij ADD heeft een veel mensen met ADD zijn creatief. Creatieve mensen dagdromen meestal meer dan gemiddeld. Dus het zou inderdaad heel onschuldig kunnen zijn en wat je noemt ‘levendig dagdromen’. Wat @Guilty zegt vind ik ook wel een belangrijke. Is het misschien mogelijk om stiekem eens wat te filmen als hij dit doet? Mocht je er toch nog iets mee willen (huisarts) dan heb je beeldmateriaal hoe het eruit ziet. Dat geeft hulpverleners meer inzicht dan uitleg. Maar filmen zonder dat hij het merkt is misschien wel lastig.