Het grote medische vragen-topic

Ja die crème heb ik. Dan maar eens naar de huisarts voor antibiotica. Thanks!

1 like

We zijn op vakantie en mijn vriend voelt zich niet fit. Is al 8x naar de wc geweest om te poepen, komt een normale substantie uit zegt ie zelf, dus geen dunne ontlasting of diarree. Ook veel boeren en wat oprispingen en geen eetlust. Wat kan dit zijn? Is nogal vervelend dat dit op vakantie gebeurt en wil dat hij zich snel wat beter voelt!

1 like

Op vakantie heb ik dat redelijk vaak, gewoon je darmen etc moeten wennen aan het andere eten. Denk dat je er niet veel aan kan doen? Behalve opletten met wat je naar binnen schuift.
Verder goed drinken en handen wassen om erger te voorkomen.

1 like

Hmm ja, denk ook wel dat het door het eten enzo komt, maar hij voelt zich niet fit genoeg om dingen te ondernemen en dat vind ik zo sneu voor hem (en mezelf natuurlijk). Hij ligt nu te slapen, hopelijk voelt hij zich na zijn dutje wat beter.

1 like

Ja das echt superkut :frowning_face: volgens mij is er echt niks aan te doen behalve het te ondergaan. Dagje aan het zwembad/strand als dat mogelijk is? Lekker in de schaduw dutten.

2 likes

Ja, ik wacht even tot hij wakker is en anders ga ik wel alleen naar het strand want hij wil graag in de buurt van een wc blijven. Hopelijk is hij morgen weer wat beter!

1 like

Ja snap ik, soms is een middag zonder elkaar ook wel lekker toch :grin: fijne vakantie!

2 likes

Kan inderdaad van het “andere” eten en het water zijn. Dus vooral veel water drinken (uit flessen), geen ijsblokjes wanneer je ergens iets te drinken besteld en uitkijken met salades ed. Mocht hij zich zwak blijven voelen of achteruit gaan dan moet je uitkijken voor dehydratie/gastro enteritis.

2 likes

Hij heeft alweer wat gegeten en wil nu steeds oreo’s. Ik vermoed dat er ook een beetje “man-flu” bij zat en ben zelf snel overbezorgd wat niet echt een goede combinatie is. Maar bedankt voor jullie adviezen!

6 likes

Heb het even aangepast voor je.

11 likes

Hahaha, ja oké, ik probeerde nog een beetje begripvol te zijn :wink:

2 likes

Kan iemand mij helpen met wat dit is. Het lijkt alsof mijn vingers aan het vervellen zijn? Doet geen zeer en voel er niks aan, dus is niet ernstig (neem ik aan) maar ik ben nieuwsgierig. Mijn vriend heeft het ook en zijn broertje ook. Is dit iets door de warmte ofzo?

1 like

Denk het wel. Ik heb het ook, door de warmte. Het zijn eerst van die vochtbultjes die daarna uitdrogen en dan begint het te vervellen.

2 likes

Ohh eerst had ik inderdaad van die hele kleine bultjes! Ik vind het zo ruw aan voelen, normaal heb ik lekkere zachte handen hahah :joy:

1 like

Hij zuipt altijd cola alsof het water is en heb het hem nu juist verboden omdat hij al enorm veel boeren laat. Misschien mag hij het morgen weer van me. Als zijn krampjes voorbij zijn.

3 likes

Hahahaha, als hij zich gedraagd als een klein kind, behandel jij hem ook zo :sweat_smile::joy::joy::joy: Heerlijk

2 likes

Mijn moeder heeft als baby hersenvliesontsteki g gehad en is er volledig van hersteld! Hoe gaat het met hem/haar?

1 like

Het kindje mocht na vijf dagen uit het academische ziekenhuis, naar het lokale ziekenhuis dus dat is goed nieuws. Infectie neemt af, over de gevolgschade kunnen ze eigenlijk nog niks zeggen. Dat wordt een jarenlang proces. Wel opbeurend dat compleet herstel dus wel mogelijk is!

2 likes

Ik krijg iets vergelijkbaars als ik veel mijn handen was of veel handalcohol gebruik, weet niet hoe vaak je je handen wast of in het water bent met je handen (afwassen oid?)

Ik denk niet dat dat het nu is eigenlijk. Afwassen doe ik nauwelijks ( vaatwasser ) en handen wassen gewoon normaal denk ik haha? Ik heb ook niet gezwommen of iets afgelopen tijd.