Ja klopt, dit werkt heel goed. Ik koop het altijd via Bol.
No coroon in ieder geval
Kan iemand mij geruststellen? Ik heb net met 1e kerstdag lekker uitgebreid gekookt waaronder kipfilethaasjes uit de oven. Omdat ik zwanger ben, was ik extra voorzichtig (partner lacht me soms uit hoe ik alles controleer) en heb de eerste stukjes open gesneden en gecontroleerd. 3x raden wat er is gebeurd: bij het 4e stukje heb ik niet gecontroleerd en na een stukje te hebben doorgeslikt en vervolgens verder kauwen vond ik de structuur wat vreemd. Direct uitgespuugd en het leek een beetje glazig. Enorm balen want we hebben de ander stukjes gecontroleerd en nu lijkt het erop dat alleen deze niet helemaal goed was.
Nu maak ik me enorme zorgen maar durf ook niet te googelen. Kan iemand me aub geruststellen
Was het echt kipfilet of kippendij? Bij die tweede is de structuur soms anders door de spieren die er in zitten, en de kleur kan soms ook nog wat rozig lijken.
Verder is het vooral afwachten. Je hoeft er niet per se ziek van te worden. Pas als je er echt ziek van wordt, zou ik even contact opnemen met de huisarts.
Nee echt kipfilet.
De kans dat er precies salmonella op dat stukje zat is nihil. En al helemaal omdat het gewoon wel verhit is geweest.
En als jij er al ziek van zou worden is de kans dat je baby er iets van merkt heel klein.
Pas als jij zo ziek wordt dat je moet worden opgenomen in het ziekenhuis vanwege de gevolgen van een voedselvergiftiging is er een kans dat het gevaarlijk wordt voor de baby. Dit omdat je uitgedroogd kan raken. Tot die tijd geen zorgen maken. De stress die je er van hebt is schadelijker.
Een baby zit super goed beschermd in je baarmoeder.
Dankjewel! Stelt me al wat gerust. Maar hoe zit dat met listeria dan? Dat kan toch ook in rauwe kip zitten?
Volgens RIVM zijn er per jaar 5 listeria besmettingen onder zwangeren. En ook daarvoor geldt: pas als jij ziek wordt, kan het eventueel schadelijk zijn. In dit geval dus symtonen als flinke koorts, mega spierpijn etc. Dus dan pas gaan zorgen maken, want de stress die je er van hebt is schadelijker.
Dankjewel! Dit had ik nodig al maak ik me nog zorgen kan er niks meer aan veranderen
Nou dat was van korte duur. Hoe snel het omsloeg naar ziekig hoe snel het weer om is geslagen naar beter? Ben weer helemaal oké en opgeknapt. Wat was dit voor mini ziek zijn.
Ik denk dat het ook al een stuk scheelt dat je het uitgespuugd hebt. Zou het ook wat glazig kunnen zijn geworden van het kauwen/je speeksel? Ik denk echt dat je wel veilig bent.
Niet alles dus want had ook al een stukje doorgeslikt maar tot nu toe nergens last van >24 uur later
Kan je extreem zweten door te veel suiker? Ik eet zelf amper suiker/zoete dingen en dit weekend kreeg ik een suikerbom als toetje geserveerd. Die nacht had ik last van mijn buik en in bed begon ik zo te zweten dat het van mijn hoofd afgutste en mijn hele lijf zeiknat was. (de lakens etc konden weer in de was yeey) eigenlijk een beetje als nachtelijk zweten maar dat ik wakker was. Het voelde vooral heel naar en kan niet zo goed bedenken waar het door kwam. Ik kan alleen de suikerbom bedenken
Ja, zou best kunnen hoor. Heb dat ook weleens gehad.
Pffff precies met kerst (begon precies eerste kerstdag) weer een verstopte speekselklier waardoor ik mn mond nog net 1 cm open kan doen en dus niet normaal kan eten. Eet nu alleen nog vloeibaar en dik wang en alles. Masseren deed ik al maar tot nu toe werkt het averechts. Iets zuurs zoals napoleon werkt niet want die krijg ik uberhaubt niet in mn mond. Iemand dé tip hiervoor?
Toch iets zuurs vinden wat wel kan? Citroensap? Napoleon fijn slaan? In het ziekenhuis gebruikten we vitamine C-poeder, maar geen idee of dat los te koop is.
Oh kapot slaan is wel een goed idee idd. Ook echt killing voor je tanden al helemaal omdat ik nu dus ook niet aan de binnenkant kan poetsen
Weet jij dan toevallig ook of dit puur toeval is/gebrek aan weerstand/probleem in gebit waardoor dit nu (weer) ontstaat? Was er destijds mee naar de huisarts en die gaf aan dat ze de klier kunnen verwijderen mocht het te vaak voorkomen. Maar dat lijkt me nogal rigoureus?
Ga nu googlen naar vitamine c poeder 🥲
Misschien helpt een gewone vitamine C bruistablet? Ik heb die van de etos en is 1250% van de ADH. Weet niet wat er in vitamine C poeder zit. Of bij de apotheek vragen of ze vitamine C poeder hebben?
Ik heb buikgriep gehad zaterdagnacht en nu nog steed diarree (type 7). Wat kan ik eten of nemen dat mijn poep weer wat steviger wordt?
Ik heb vandaag gewoon normaal gegeten, maar dat is dan wel yoghurt en meergranenbrood bijvoorbeeld, ik weet niet of dat dan een goed idee is, dingen met vezels.
Stoppende dingen. Groene bananen, wit brood, witte pasta etc