Het grote medische vragen-topic #2

Ik draaide me net om in bed en kreeg opeens een duizeligheidsaanval omg zo naar. Zag alles echt heen en weer gaan.

Nu lees ik op internet iets over de epley manoeuvre. Is dat iets waarvoor ik na één keer al naar de fysio heen kan?
Wow ik ben hier echt van geschrokken, zo naar. Ik slaap ook met oordoppen in, weet niet of dat ermee te maken kan hebben?

Edit: als ik op m’n linkerzij ga liggen begint het weer

1 like

Ik heb dit ook gehad een aantal jaar terug en het is waarschijnlijk draaiduizeligheid. Was bij mij niet ernstig en was na 2 dagen over, je evenwichtsorgaan is gewoon even fucked. Volgens mij hielp het mij om tijdelijk even wat hoger te liggen en echt even zo min mogelijk op je zij gaan liggen.

Als je er echt heel erg last van hebt kan je altijd de huisarts bellen natuurlijk.

2 likes

Ja, ik heb dit al zo vaak gehad, meestal door verkoudheid ofzo. Max. 1 a 2 dagen en dan is het ergste draaien, bij mij in ieder geval, wel over.

2 likes

Wat @Solee zegt indd. Heet ook wel positieduizeligheid of bppd

2 likes

Ik heb dit ook regelmatig. Net zoals Lula heeft het bij mij ook vaak als ik verkouden ben. En toen ik corona had was het extreem. Het is inderdaad een eng gevoel maar volgens mij niet gevaarlijk.

1 like

Oja ik dacht al dat dit het was. Ik ben niet verkouden of ziek verder en heb dit nooit eerder gehad. Heb het de hele tijd als ik op m’n linkerzij ga liggen. Ben er nog misselijk van :woozy_face:
Ik heb wel even met de huisarts gebeld en mag zo even langskomen. Vind ik toch wel fijn, ook om eventueel te bespreken of ik naar de fysio moet voor die manoeuvre als het te lang duurt.

1 like

Heh? Ik had maandag mn tweede vaccinatie en de dag erna kreeg ik last van mn oksel en gisteravond helemaal dik en pijnlijk. En nu twee dagen later is het nog steeds helemaal gezwollen en super pijnlijk. Hopelijk morgen weg want vind twee dagen na vaccin al lang. Of is dit normaal? Had wel al gezocht dat bij moderna dit bekend was maar ik heb pfizer gehad

Ik had dit ook na m’n eerste en tweede Pfizer, kan me niet zo goed herinneren hoe lang het duurde, paar dagen geloof ik.

1 like

Twee weken geleden ben ik behoorlijk ziek geweest, een soort griepvirus, dat heeeel erg op Covid leek, behalve dat het dat niet was. Ik heb 2 weken de longen uit mijn lijf gehoest. Nadat ik codeïne heb gekregen ging het al gauw wat beter, maar nu ongeveer 2 weken later hoest ik elke ochtend nog best veel (overdag niet), heb ik een beetje keelpijn en hoofdpijn. Moet ik nog een keer naar de dokter? (ik zou niet weten wat die moet doen) Of is het normaal dat zo’n griep best lang duurt voor hij echt weg is? Ik wil me zoooo graag weer 100% lekker voelen.

Ik heb hetzelfde, hoesten is wel even weggeweest, maar is nu weer terug. Ik hebben volgens mij via de kinderopvang opgelopen, maar voel me behalve hoesten helemaal prima, dus ben zelf niet meer naar de HA gegaan.

Dat is hetzelfde dan, hier ook een babyvirus. Grrr, ja ik denk ook: wat gaat die huisarts dan doen? Ontdekte vorige week dat ik 60€ van mijn medicijnen voor al het hoesten (en een paar kleine andere dingen) zelf moet betalen, dus zit ook niet op nog meer onnodige neussprays en pilletjes te wachten :stuck_out_tongue:

Ik weet niet welk topic het beste is, maar ik vroeg me af of iemand dit herkent; bloeden na het sporten. Het is geen ovulatiebloeding of menstruatie. Ik heb dit nooit eerder gehad, maar nu al 2e keer deze week. Lees wel dat het door veel sporten kan of stress bv, maar dat is niet anders dan het maanden hiervoor was. Iemand gehad en waar kwam het uiteindelijk door?

Ik heb het denk ik 3 a 4 dagen gehad (na pfizer) en een andere forummer zelfs een week. Is je lymfeklier!

1 like

ik heb dit ook gehad, vriendin van me ook! de eerste dagen kon ik m’n arm amper laten hangen, had echt het gevoel dat ik een pingpongballetje onder m’n oksel had. was met een dag of 4 weer weg!

1 like

Oke! Fijne geruststelling. Vind zo’n pijnlijke zwelling daar toch een beetje eng ofzo. Bedenk met net dat ik het bij de 1e ook had denk ik maar zonder zwelling. En niet gelinkt daaraan

1 like

Ik heb al even een druk op mijn buik/een vol voel in mijn buik, maar verder geen pijn. Als ik diep ademhaal krijg ik een beetje een angstig gevoel en de afgelopen dagen heb ik ook benauwdheid/kortademigheid. Ik lees op internet dat dit waarschijnlijk stress /gasvorming door verkeerd ademen of verkeerd aantrekken van de spieren is. Iemand nog tips/ of middeltjes die ik eerst zelf kan uitproberen om dit op te lossen?

Heb je ook bloed na het vrijen? En wat doe je voor sport (kan het zijn dat je iets beschadigd, aan de vagina of de schaamlippen)? Het past het beste bij gewoon irregular intermenstrueel bloedverlies denk ik, ondanks dat je t op andere momenten niet hebt en alleen in relatie tot sporten. Wel een reden om even bij de HA te laten checken! Even een uitstrijkje en inwendig onderzoek laten doen, kan heel veel zijn.

Nee heb ik niet! Het was een keer een groepsles en andere keer apparaten in de sportschool. Niks in die buurt wat het heeft kunnen veroorzaken. Behalve dan druk erop ofzo?
Ik ben wel bekend met ovulatiebloedingen, dus misschien toch iets hormonaals. Een laatste uitstrijkje is wel al bijna 3 jaar geleden, de gynaecoloog vond het afgelopen jaar niet nodig (ik kwam daar voor wondjes bij vagina).
Heb nu een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik weet niet of het overdreven is, want kan hormonaal zijn en gyn vond het niet nodig afgelopen jaar, en ik ben nu veel tijd kwijt aan dat bezoekje midden op de dag, maar misschien toch handig.

1 like

Gekke vraag maar bloed je echt uit je vagina of misschien eromheen? Ik ben keer na het waxen bijv gaan fietsen op zo’n fitnessfiets 1.5 u en had toen wit ondergoed aan, toen dacht ik ook dat ik ongesteld oid was geworden, maar kwam door de haarzakjes of haarvaatjes oid daar.

Nee komt echt uit vagina!