Misschien dat een warme douche nog wat helpt? En als de paracetamol niet genoeg verlichting geeft, dan kun je ernaast nog een NSAID nemen (ibuprofen, naproxen of diclofenac, dat mag samen met pcm). Probeer vaste tijden aan te houden als je echt veel last hebt, dan bouw je een spiegel op.
Ik heb al jaren last van een knakkende kaak en weet even niet wat ik ermee aan moet. De knak zit links, is altijd aanwezig met kauwen en is dusdanig hard dat andere personen het kunnen horen. Soms zijn er momenten dat ik mijn mond heel moeilijk open krijg en dan hoor ik zelfs een fluitje in mijn oor. Ik voel ook dat de spanning zich aan het opbouwen is en dan moet ik even knakken om te ontladen, voornamelijk met sporten. Mijn linker kaakspier masseren is ook erg pijnlijk en het lijkt niet te helpen. In de afgelopen maanden ben ik bij de kaakfysio geweest en hij gaf aan dat het probleem juist rechts zit, mijn rechter kaakspier is korter waardoor het links voor een knak zorgt. Zijn oefeningen hebben overigens niks geholpen (het werd alleen maar erger) en nu weet ik niet zo goed waar ik het beste kan aankloppen. De huisarts - die waarschijnlijk weer fysio gaat aanbieden, de tandarts, kaakchirurg of wachten tot ik 30 sept naar de ortho ga. Iemand ervaring hiermee?
Hoe erg is het om dit gewoon eens te drinken? Ik vind dit zo lekker en mn huisgenoot wil er eentje (bijwerkingen vaccin) en nu wil ik ook😬
Niet erg. Het is gewoon paracetamolpoeder met een smaakje haha dus daar doe je niks verkeerd aan. Maar niet van blijven drinken, en je in ieder geval aan de voorgeschreven dosering houden, want ook paracetamol kun je overdoseren.
Disclaimer: een keertje kan dus geen kwaad, je moet het niet voor de lol dagelijks 6x gaan drinken uiteraard
Oke goed om te weten! Ik heb het niet genomen want hij nam het met kraanwater ipv gekookt
Ik ben overal in het ziekenhuis geweest voor mijn kaak en heb wellicht een idee wat het kan zijn. Kun je me dm’en? Ben nu op het werk, maar dan reageer ik vanavond even uitgebreid.
Oke mijn vriend is dus zaterdagavond op zondagnacht bij een feestje geweest waar iemand schurft bleek te hebben. Hij heeft kort met diegene gepraat en heel de avond op de gemeenschappelijke bank gezeten. Ik heb vannacht bij mijn vriend geslapen (niet mega handig van me maar goed) en toen dacht ik, nou als het echt nodig is smeer ik die creme wel. Maar nu belde ik net naar de huisarts en die zei dat het misschien niet nodig is en dat het misschien allemaal een beetje ver gezocht is. Mijn vriend zat dus echt alleen maar op de bank en ik vraag me af of het dan vanaf de bank/stof kan komen. Ik moet afwachten en eerst checken of mijn vriend wel behandeld wordt voordat ik mag. Ik vraag me echt af hoe groot de kans is dat hij is besmet en hoe dat precies gaat
Denk dat het wel meevalt, ik heb ook gewoon gechilld en op de bank gezeten toen ik iemand kende die het had. Gaat vooral echt via huid op huid contact over.
Oke pfff. Ja want mensen zeggen tegen mij dat het misschien wel in de bank zit en vnuit de bank op hem is gekomen maar dat lijkt me wel heeeeel ver gezocht
Ik heb dus in plaats van een koortslip/blaas alleen een dikke lip met een gekke plek op de boven en onderkant. Wie herkent dit en wat moet ik hiermee? Ik heb dit sinds gistermiddag
ik heb zoiets ook twee keer gehad (wel alleen op mn bovenlip). Ben toen naar de dokter geweest, en die zeiden dat het een lip ontsteking was. Duurde bij mij wel een paar dagen voor het helemaal weg was. Weet niet of dit hetzelfde is maar hopelijk ben je er snel af!
Is het geen allergische reactie op iets? Ik heb wel eens een verdikking rondom mijn mond als ik met iets in contact ben geweest waar ik niet tegen kan. Bij mij helpt het om dan met water en zeep te wassen.
Ik heb dit inderdaad ook weleens. Ben er nog steeds niet helemaal achter waar ik dan precies allergisch voor ben, maar het trekt altijd vanzelf weg.
Ik heb vandaag een verdoving gehad bij de tandarts maar ik “proef” hem nog steeds. Mijn tong brandt er een beetje van. Hoe kom ik hier vanaf?
Volgens mij is dat gedurende de gehele tijd dat je de pil slikt. Het is ‘gewoon’ een bijwerking van de anticonceptiepil.
Huisartsenpost bellen ipv wachten tot maandag!
De dokter is nu ook gewoon aanwezig op de HAP. Kan van alles zijn waardoor de pijn komt. Zou gewoon de HAP bellen ipv afwachten.
Als ik dit heb ligt dat altijd aan mijn darmen. Die maken daar blijkbaar een scherpe draai en de stoelgang kan daar lastig passeren heeft een dokter mij eens uitgelegd. Maar ik heb wel prikkelbare darm syndroom.
Maar bellen naar de dokterspost om raad te vragen kan nooit kwaad.
De huisartsenpost is juist bedoeld voor in het weekend en ‘s nachts want dan is je eigen huisarts dicht
Mocht je bellen, zorg dan dat je je bsn nummer bij de hand hebt. Maar hopelijk is het niet nodig!