Het grote medische vragen-topic #2

Ik heb het laten doen op mijn 25ste. Ik was een week goed ziek ervan, maar letterlijk een week na de operatie ben ik weer uit eten gegaan (want ik had honger na een week lang bijna niks eten :joy:). Vond het qua pijn wel vervelend, maar als ik heel eerlijk ben was deze pijn een stuk minder heftig dan mijn keelontstekingen. Ik heb sindsdien nooit meer last van mijn keel en ben veel minder vaak ziek, dus kan het je zeker aanraden om te laten doen!

1 like

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Doet geen pijn, voelt als een dikke moedervlek maar de kleur is gewoon volledig rood? Heb gegoogled maar ik vind het er toch wel anders uitzien als een kersenwratje.

Zit net boven mijn elleboog btw. Aan de binnenkant

Jeukt het ook, of niet? Ik had dishydrotisch eczeem en dat begon ook zo. Werd bij mij wel heel snel erger(binnen 2 dagen), en jeukte enorm. Kreeg daar hormoonzalf voor.

Tip voor droge handen: s avonds insmeren met cetomacrogolzalf (niet creme!). Helpt bij mij altijd vrij snel met dit soort bultjes en droogte.

1 like

Thanks, dat is het inderdaad! Dan heb ik niet goed genoeg gegoogled :upside_down_face:

2 likes

Oh huh ik heb dit ook soms en volgens mijn huisarts is dit juist een soort eczeem haha.
Ik krijg er zo’n vette eczeemzalf voor! Misschien helpt vet houden met iets als vaseline ook wel?

1 like

Vaseline kan ook idd! Als ik zelf de cetomacrogol te vet vind als onderhoudszalf gebruik ik de droge huid zalf van drs leenarts. Voelt veel minder (lang) vet. En de handcreme van drs Leenarts na handen wassen. Heb beide even laten checken op ingrediënten door de huisarts en apotheek en zij vonden t prima.

Nee geen jeuk. Het zit er ook al best een tijdje dus denk niet dat dat het is dan. Bedankt voor de droge handen tip, ga het proberen!

Ik heb dus, ik weet niet hoelang al maar valt me laatste jaar of twee op, wanneer ik lees vooral, dat mijn ogen ‘schudden’ of ‘trillen’ eens in de zoveel tijd. Van links naar rechts (gewoon één keer). Het gebeurt niet regelmatig of ritmisch ofzo. Gewoon soms heel opeens dat ik dat heb. Ik heb verder prima zicht geloof ik. Iemand anders hier ervaring mee? Vind wel raar

Hey ik heb dat ook!
Dat je even out of focus bent ofzo, en dan is het weer weg…

1 like

Bedoel je dat je ooglid trilt als het ware? Dat heb ik ook weleens, geen idee hoe het komt

Ik heb dit met tellen van dingen, bijvoorbeeld met breien. Als ik m’n vinger er niet bij houd verliezen m’n ogen ineens de focus en blijven ze niet op het punt waar ik was, maar het is niet gewoon knipperen :joy: heel gek idd

2 likes

Ik heb een vraagje :slight_smile: ik ben echt heel vaak verkouden, en toen zei mijn moeder net dat dat kwam omdat mijn neuspoliepen zijn verwijderd als kind (wist ik niet). Kan dat? Ik vind er op Google weinig over!

Ik heb ook weleens gehoord dat je hierdoor een minder sterke afweer hebt, bv in relatie tot hooikoorts en allergieën. Ben ook wel benieuwd naar het ‘echte’ medische bewijs.

1 like

Dit is uit nieuwsgierigheid. Sinds ik antidepressiva gebruik krijg ik allemaal jeukende bultjes. Maar het valt me op dat het vooral op de bottige gedeelten van mijn ledematen is, handen, polsen, bovenkant onderarmen, wreven, enkels, schenen en knieën. Is daar een verklaring voor?

1 like

Nee niet mijn ooglid! Echt oogbal zelf

1 like

Dit is alweer een hele tijd geleden maar was nog benieuwd.
Heb je ook nog een verschil gemerkt tussen met en zonder medicatie?
Ik kom er maar niet vanaf en heb geen tijd gehad om geen medicatie te slikken helaas, dus twijfel of ik weer eens langs de huisarts ga.

Je amandelen zijn een soort lymfeklieren, en zie zijn belangrijk voor je immuunsysteem.

Of het gevolgen heeft voor later zijn de meningen over verdeeld, soms wel soms niet: Tonsils, adenoids, and long term immune function | AAO-HNSF Bulletin

Ik wist niet eens dat amandelen en neuspoliepen hetzelfde is :grinning_face_with_smiling_eyes: thanks ik ga het bekijken!

3 likes

Ik wist het ook niet zeker meer

Is het ook niet, toch @Ovenschaal ?

Edit: Ah ik zie je antwoord al. Er zijn ook wel ‘echte’ neuspoliepen die je vaak op latere eeftijd krijgt, maar waarschijnlijk wordt het bij kinderen door elkaar gehaald.

1 like