Het grote medische vragen-topic #2

Heb weer mega last van mijn blaasontsteking. Het ging super goed met de antibiotica en had nergens last meer van, tot gisteravond. Weer exact dezelfde symptomen. Naar huisarts gegaan en die kon geen verhoogde onstekingswaarden/nitriet meer zien. Komt dit vaker voor, zo’n na-wee van een blaasontsteking zonder dat de bacteriën nog aanwezig zijn? Voel me ontzettend ellendig. Morgen moet ik ook nog eens spreken op een congres…

1 like

Heb je d-mannose pillen geprobeerd en dan de max dosering?

1 like

Volgens mij kun je dit bij je apotheek aangeven en kun je het contant betalen. Deed ik vroeger ook toen ik stiekem aan de pil zat en m’n ouders mijn zorgverzekering betaalden.

1 like

Ben je in Nederland verzekerd? De declaratie komt op een persoonlijke pagina te staan bij de zorgverzekeraar. Vanaf 16 jaar mag alleen jij daar toegang toe hebben met je DigiD. Je ouders zullen dus nooit op die manier jouw medische gegevens (declaraties in dit geval) te zien krijgen. Als de antibiotica van je eigen risico afgaat (waarschijnlijk wel) krijgen zij wel een factuur. Als het goed is staat op die factuur niet gespecificeerd waar het precies voor is maar moet je de specificatie opzoeken op de persoonlijk pagina, waar zij dus niet bij kunnen zonder jouw DigiD. Wel moet je dan mogelijk nog aan ze uitleggen wat je voor X bedrag aan zorgkosten hebt gemaakt :wink:

2 likes

Is het een schimmel infectie? Heb ik weleens gehad. Was de blaasontsteking weg na de antibiotica, maar de klachten kwamen gewoon weer terug. Super vervelend. Hoop dat je er snel vanaf bent

1 like

Bedankt voor de tip! Ik heb ze gehaald :grin: hopelijk gaat het werken

Oh, wat vervelend! De assistente had het hier ook over, dat het dat misschien kon zijn, maar de klachten lijken toch echt vanuit de blaas te komen. Maar heb voor de zekerheid nu zo’n miconazol pil gehaald voor het geval dat…

1 like

Iemand tips om te doen bij zware en vermoeide benen en voeten ? Doet echt best wel veel pijn haha.

Heb dit nu ook door werk (na maanden niet werken opeens weer 8 uur staan, is echt even wennen).

Voetenbadje doet voor mij al wonderen. En na het afdrogen nog even je voeten masseren (of laten masseren als mogelijk haha) en insmeren met een voetencrème (Gehwol voetfris bijv.)

1 like

Ik ben vanmiddag gevallen op straat met de scooter en nu twijfel ik of ik een tetanusprik moet halen? De laatste prik is sowieso meer dan 10 jaar terug, dus wat dat betreft wel, maar het is maar een klein wondje.

1 like

Ja, doen. Waarom niet? Het is een open wond + straatvuil dus per definitie tetanus risico.

3 likes

O dat klinkt echt als de hel… mega rot zeg! Ik snap helaas precies wat je bedoelt met bewust zijn van je vagina. Zo’n irritant gevoel. Hopelijk gaat het snel beter. Al eens aan bekkenbodem fysio therapie gedacht? Ik ga daar binnenkort heen, vanwege andere klachten, maar ik vermoed dat ze me wellicht ook kan helpen bij dat nare gevoel wat ik aan de blaasontsteking heb overgehouden. Of allicht tips hoe ermee om te gaan…

1 like

ik heb een hele tijd chronische blaasontsteking gehad en mij heeft D mannose echt veel geholpen. Ik heb een jaar lang elke dag 1000 mg geslikt en ik ben er inmiddels helemaal vanaf. Het is oa te koop bij Holland & B.arrett.

5 likes

Ah top! Ik gebruik nu ongeveer 5 dagen d-mannose, ik merk inderdaad al wel verschil. Minder het ‘nare’ gevoel, en minder frequent plassen.

Ik heb sinds gister ineens een gigantisch ei op mijn voorhoofd, denk een allergische reactie op een muggenbult alleen jeukt het niet. Kan ik iets doen om die bult te laten verdwijnen?

Koelen misschien?

1 like

Goed idee!

Antihistamine helpt bij mij vaak ook wel wat bij dat soort allergische reacties!

1 like

Toen ik 3 was zijn mijn neus- en keelamandelen geknipt, maar nu is mijn keelamandel aan 1 kant weer teruggegroeid en gelijk heb ik weer om de haverklap keelontsteking.

Heeft iemand ervaring met het laten weghalen van keelamandelen op een latere leeftijd (rond de 25 jaar)? Ik heb al gelezen dat het waarschijnlijk wel een stukje ingrijpender is dan toen ik 3 was, logisch ook.

Over het algemeen doet het meer pijn en ben je wat langer aan het herstellen nadien, maar zeker goed te doen hoor!

1 like

Ik heb al een hele tijd deze bultjes op mijn hand. Ben bij de dokter geweest en het zijn geen wratjes maar iets van bindweefsel? Ik moest ze van haar behandelen met wrattenspul maar dat gaat niet want dat doet pijn. Ze zaten eerst alleen op mijn linkerhand maar begint nu ook op mijn rechter. Iemand enig idee wat het is en hoe ik er vanaf kom? Heb trouwens altijd super droge handen, weet niet of dat er iets mee te maken heeft.