Het grote medische vragen-topic #2

Ik kwam dit tegen en toen dacht ik hmm ja kan dus toch wel haha

maar of dat het écht was, geen idee.
Blijkbaar zou liggen ook helpen, dus stel je voelt het dan kan je dat nog proberen in de tussentijd (bij mij werkte het helaas niet).
image

Ik had het gelukkig tijdens de lockdown, maar anders zou ik denk ik gewoon buiten op straat moeten gaan liggen zoveel pijn dat het doet 🥲
Dus idd gewoon naar de huisarts als je weer kan!

Al die pijn doordat er een scheet dwars zit. Wat erg haha.

Ik heb het tot nu toe steeds 's nachts 🥲 Aan de ene kant fijn omdat ik dan thuis ben en m’n vriend me meteen te hulp schiet (normaal niet wakker te krijgen, maar toen ik vannacht zei dat ik pijn had stond hij direct naast het bed haha), maar aan de andere kant voelt alles meteen zoveel heftiger in de nacht. Bij mij werkte liggen of staan het beste, maar ik zal die houding onthouden voor een eventuele volgende keer.

Heb jij ook intoleranties/allergieën? Ik niet geloof ik.

1 like

Ik had het ook meestal in de ochtend als ik net wakker was, of dat ik ervan wakker werd 's nachts en heb geen intoleranties of allergieën. De huisarts had wel voor de zekerheid gekeken of ik geen blindedarmontsteking had maar dat was het niet.
Het zou ook nog door spanning/stress kunnen komen zei hij, maar ik heb niet het idee dat ik dat meer of minder dan normaal had.

Eigenlijk had ik nog terug moeten gaan toen ik het een paar maanden weer een paar keer kreeg, maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan want zo ben ik.

Oh god ja :sweat_smile: even m’n biologielessen ophalen.

Ik heb maagbeschermers gekregen, gister wel nog veel pijn gehad en vandaag eigenlijk al niet meer?! Echt zo blij mee, merk dat de schrik er door die blindedarmontstekingen wel in zat haha. Toch best wel van geschrokken dat er toen ineens iets serieus aan de hand was waardoor ik m’n lichaam nu niet meer helemaal vertrouw ofzo.

1 like

Misschien bekkenbodemklachten? Volgensmij kan dat ook behoorlijk heftig zijn

Super herkenbaar! Ik heb een aantal keer hetzelfde gehad. Ook alleen in de nacht en dan zweten, misselijk en soms letterlijk van gekkigheid op de kop gestaan. Ik ben niet naar de huisarts gegaan omdat het me opviel dat het alleen was als ik de pil doorslikte. Nadat ik een stopweek had gehad, had ik er een tijd geen last van. Mijn oplossing was dus netjes steeds een stopweek plannen en sindsdien niet meer gehad. Maar dat kan ook toeval zijn of gewoon komen omdat ik dacht dat het hielp ;-).

1 like

Hmm zou kunnen, maar ik heb de symptomen net even gecheckt en heb verder niet echt iets overeen komt. Lief dat je meedenkt!

@Mimi ja wel hè? Hmpf. Ik ga maandag even vragen wanneer ik het de vorige keer had, misschien zie ik dan een patroon. Ik gebruik nu ongeveer 2 jaar deze pil (ethinylestradiol /desogestrel) en sinds ik deze slik heb ik het nu 2 keer gehad. Niet heel vaak dus, gelukkig. Met m’n vorige pil heb ik het nooit gehad. Die kon ik veel langer doorslikken. Bij deze heb ik vaak wel aan m’n lichaam/humeur door dat het weer tijd is voor een stopweek :sweat_smile: Ik heb m’n pil vandaag maar niet genomen zodat ik een stopweek kan hebben. Kan ik over 3 maanden weer checken of het ermee te maken heeft haha.

1 like

Voor wat het waard is; ik had dezelfde pil!

1 like

Mijn vriend heeft op de hoogte van deze rondjes een soort harde knobbels. Het zit ongeveer 3 cm diep en het voelt als een bolletje van 4 cm in doorsnee ongeveer. Het zit aan beide kanten, doet geen pijn en is in 3 jaar niet veranderd. Het voelt een beetje zacht aan, niet als bot ofzo
Wat zou het kunnen zijn dat daar zit? Iets van een orgaan of iets van z’n skelet ofzo?

Mijn vriend heeft op ongeveer dezelfde plek ook zo’n bultje, aan de linker kant. Heb geen idee wat het kan zijn.

Je nieren zitten over het algemeen meer naar het midden en verder heb je geen buikorganen in die regio die aan beide kanten zitten, misschien dat het z’n laatste rib zou kunnen zijn waar je het uiteinde van voelt?
image

Ik heb een koortslip en dat heb ik wel vaker, maar deze keer gaat het gepaard met best wel scherpe steken in mijn wang aan één kant en dat herken ik eigenlijk niet zo. De pijnscheuten lopen meestal van m’n jukbeen naar m’n slaap en ook daarboven, onder mijn oog. De pijn begon op dag 2 dat de koortslip doorkwam en wordt steeds iets frequenter. Vanwege de timing linkte ik het aan die koortslip maar ik kan er eigenlijk weinig over vinden. Kan dit aan elkaar gerelateerd zijn of zijn dit eerder twee losstaande dingen die toevallig tegelijkertijd gebeuren?

Iemand tips om macrogol&electolyten zakjes een beetje dunner en drinkbaar te maken? De smaak vind ik niet zo erg maar die dikke consistentie wel, bah.

Door een hete drank! Thee of koffie

1 like

Mijn vader mengde het altijd met limonade/ranja, maar dat was vooral vanwege de smaak. Misschien dat het het wat dunner maakt? Hij koelde het ook altijd.

1 like

ik ga dit NU proberen! brb

@papierhier jaa de limonade truc ken ik! maar dat doet helaas weinig voor de consistentie

2 likes

Niet laten staan, echt gelijk opdrinken. Wordt heel snel dikker

2 likes

Niet met heel koud water doen inderdaad, lauw warm of thee oid en gelijk roeren en naar binnen gieten (dus niet maken en dan laten staan).

1 like

Zijn er hier meiden die van schimmelnagels af zijn gekomen? En hoe? Ik heb een tijdje pillen geslikt (die heel slecht voor je schijnen te zijn), maar inmiddels is het weer bijna helemaal terug. Volgende week weer naar de huisarts maar ben hier ook wel benieuwd naar ervaringen.