Je kan het geven tegen hoestklachten (bv als mensen s nachts niet slapen vanwege hoesten) maar ook tegen pijn, vaak icm paracetamol. Je kan er ook suf en slaperig van worden dus zoals met alle opiaten, voorzichtig gebruiken.
Wij gebruiken op de longafdeling zeker nog wel codeïne meestal dan wel 20mg ipv 10mg. Pas als dat niet helpt kijken we naar andere sterkere hoestdempende medicatie.
Edit je bedoelde het als pijnstilling? Haha nee dan wordt het zelden gebruikt in het zkh.
Heeft iemand toevallig ervaring met rode vlekken rondom haar ogen of gewoon een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb in december oogontsteking gehad aan een oog, daar heb ik een soort zalfje voor gehad. Het dikke oog verdween, maar de rode vlekken rondom allebei m’n ogen zijn nooit weggegaan. Ik heb inmiddels alles geprobeerd qua wel make-up/geen make-up, andere make-up remover, andere skincare, verschillende oogcremes etc. Maar het blijft maar zo onrustig rondom m’n ogen.
Ik heb voor maandag een afspraak bij de huisarts, maar ik vroeg me af of iemand toevallig een idee heeft wat dit zou kunnen zijn? Het enige waar ik zelf op kom is atopisch exceem of iets van een allergische reactie ofso…
Edit: foto weggehaald
Mijn schoonoma (voor zover dat een term is) had dat in hooikoorts tijd of wanneer zij bepaalde bloemen in huis had. En wanneer ze de was buiten liet drogen. Dus een soort allergische reactie!
Hopelijk is het op een makkelijke manier te verhelpen!
Welke zalf heb je gebruikt?
Zou heel goed eczeem kunnen zijn. Even via de huisarts zalfje regelen
Was een zalfje van de huisarts. Ik moest een lijntje op m’n onderste ooglid leggen. Weet niet 100% meer zeker hoe het heette, maar als ik Google gok ik dat het Chlooramfenicol was.
Ik zie ‘voorbijgaande irritaties’ en ‘overgevoeligheidsreactie’ wel bij de bijwerkingen staan dus zou er best van kunnen komen! Heeft je huisarts hopelijk wel een ander zalfje voor
Ik heb al enkele weken een soort bloeduitstorting/blauwe (of nou, lichtrode) plek op mijn linker onderbeen. Het doet geen pijn maar verdwijnt niet. Soms is ie wat minder zichtbaar, maar nu zie ik hem weer goed zitten. Ik heb een foto mocht dat handig zijn, haha. Iemand enig idee wat dat kan zijn? Ik bel misschien maandag toch maar even de huisarts denk ik.
Zou kunnen dat er een puntje of hoekje ingegroeid is. Even goed checken en dat eruit wippen (evt na een sodabadje)
Ik heb sinds deze week dat ik bij mijn linkeroog veel ‘dingetjes’ in mijn oog zie ronddwalen/beetje troebel zien. Maar het voelt niet alsof er iets in mijn oog zit. Het is best wel vermoeiend. Ik heb wel last van lichte hooikoortsklachten maar ook traanogen vallen mee.
Ja dat inderdaad! Ik had dat altijd wel een beetje maar bij mijn linkeroog is het nu wel storend
Mag een ergernis ook? Ik heb morgen een afspraak in het ziekenhuis voor een ingreep. Het was al een paar keer verplaatst en kijk net om de tijd te checken. Is het in een heel ander ziekenhuis en bij een andere chirurg! Met mijn eigen arts heb ik inmiddels een vertrouwensband maar deze heb ik nog nooit gezien. En in dit ziekenhuis heb ik eerder gekloot meegemaakt.
Het was al zo vaak verplaatst dat ik deze keer niet meer had gelet op de juiste arts. Het is vast zo geregeld omdat het andere ziekenhuis nu overloopt met Covid-patiënten, maar had veel liever nog een half jaar gewacht en dan wel mijn eigen arts gehad. We hadden samen juist zo’n fijn plan gemaakt. Zo kort van tevoren afzeggen vind ik, zeker nu er al zoveel mensen wachten die graag mijn plek hadden gewild, niet kunnen maar ik baal echt zo erg. Ben gelijk extra zenuwachtig. Bah. Klote corona
Dat lijkt mij idd niet prettig!! Je kunt het gewoon afzeggen hoor. Gat zal zeker op een van de manier opgevuld. Zeker als je heel vroeg in de ochtend belt, moet het goed komen. En anders succes!
Het staat in de ochtend gepland dus dat wordt wel heel last minute opvullen dan. En ik vind dat ikzelf beter had moeten opletten. Heb besloten te gaan en ter plekke te bepalen of het goed voelt. Deze ingreep wordt al een jaar lang continu uitgesteld. Ik heb gekeken in mijn dossier en zie geen brief staan van mijn eigen arts aan deze andere maar hoop dat het plan wel goed is overgedragen. Van tevoren zal ik de chirurg spreken dus neem aan dat we het plan dan nog even kort doornemen. (Maar ergens hoop ik ook dat hij/zij opstaat met een snotneus en ik wordt afgebeld)
Ik denk eerder dat ze gebeld hebben om het over te dragen en daar een notitie van gemaakt hebben. Dat gaat dan niet met een ‘formele’ brief onderling om het over te dragen. Maar balen dat het zo loopt en dat jij je er niet 100% goed bij voelt. Zeker even vragen of je de chirurg van tevoren wat uitgebreider kan spreken als dat je gaat helpen. Succes
Ik ben verkouden/hoest af en toe (geen covid) maar mijn linker rib doet de hele tijd pijn. Ook als ik stilzit of niet hoef te hoesten. Iemand enig idee wat t kan zijn?
Is dit een boomerang of duurt het trillen echt zo lang? Ik ken het niet zo, maar zit ook niet echt in de spieren/bewegingsstelsel/neurologie. Is het altijd dit been? En dus alleen als je strekt? Of ook wel eens in rust?
En als je je been neerzet of een andere houding aanneemt?
Ahh ja
Ik herken t van als ik lang m’n benen wijd heb gehad bij de seks, dan trillen m’n benen (vanuit kiezen/binnen een) soms ook ineens heel erg als we klaar zijn en moet ik m’n benen echt helpen om weer normaal te kunnen liggen denk een beetje t overvragen ofzo, maar zeker opschrijven bij vreemde klachten ofzo, misschien dat een arts er wel wat mee kan