Het Groningentopic

De kleine Heerlijkheid! Vond ik echt een ontdekking en heerlijk.

En bij mooi weer Zondag in het Noorderplantsoen.

1 like

Ja die vind ik ook leuk! Ohh ik ben eindelijk bij de haan geweest! Stond al lang op mijn lijstje, zo leuk en lekker.

1 like

Joe, tip voor de stadjers met een benedenwoning! Je kunt bij de gemeente een geveltuin aanvragen, helemaal op hun kosten, een strookje van max 45cm. Enige voorwaarde is dat de stoep breed genoeg moet zijn. Super leuk initiatief, ik ga er ook een aanvragen!

https://gemeente.groningen.nl/geveltuin-aanvragen-of-boomtuin-adopteren

11 likes

Weet iemand of er in groningen een sushi restaurant is die via de eigen website ook bezorgd buiten groningen? Ik weet dat doozo in Leeuwarden dat namelijk wel doet naar Franeker enz. Ik hoop toch echt vurig dat er in groningen ook zoiets zit.

Of uberhaubt iets in groningen dat ook buiten groningen bezorgd (behalve sparerib express) :confounded:

Imono doet best wat: đŸ„ą Imono Groningen | OfficiĂ«le Website | Bestel Online!

en echt een aanrader :smiley:

Jaa ik zie eigenlijk alleen tynaarloo verder alleen in groningen?

Ja en postcodes 9723 en 9746, allemaal wel gemeente Groningen maar voor veel bezorgdiensten te ver. Maar je zoekt dus echt verder uit de stad

1 like

Arme Gerrit Krol, arm humor niveau van mij want ik moest er om lachen :sweat_smile:

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/830547/eerst-de-brug-nu-de-trein-ontspoorde-trein-is-de-gerrit-krol

5 likes

Ik wil morgen met een vriendin ergens gaan lunchen, maar heb dat echt al heel lang niet gedaan. Hebben jullie tips?

Ik zag zelfs de spelersbus van FC Groningen als vervangend vervoer rijden :joy:

@pastelzwart ben je al eens bij The Ugly Duck geweest?

1 like

Nee, nog nooit! Weet wel dat mijn ouders daar vroeger wel eens aten. Ik ga het menu even opzoeken :nerd_face:

1 like

Flinders!

1 like

Hier zijn we geweest. Was leuk! We hebben nacho’s, falafel en garnalenkroketjes gegeten. M’n vriendin drinkt geen alcohol meer en er stonden ook seedlips (soort mocktails) op de kaart die ook erg lekker waren. Vind dat wel echt een leuke toevoeging op de kaart.

1 like

Hao2go rijdt wel mijn kant op, weet niet welke kant stad je nodig hebt?

1 like

Goed om te horen! Wist ik niet van die drankjes trouwens, ook goed om te weten (:

1 like

Hoe zit het eigenlijk met parkeren in de avond? Na 18:00 mag je bijna overal gratis parkeren toch?

Moet in Helpman zijn vanavond en zat er aan te denken om te parkeren op het Helperplein bij de AH. Overdag moet je daar op den duur betalen, maar is dat na 18:00 ook het geval?

Had al gegoogeld, maar zijn wisselende berichten over het maximaal aantal uur dat je ergens mag parkeren enzo đŸ„Č

Ik heb afgelopen weekend trouwens geluncht bij Wadapartja en vind dat wel een aanrader! Mooi zaakje en lekker eten met lokale producten (ook goede vega opties). Ik was bij die op het Gedempte Zuiderdiep maar er is er nog een geloof ik.

3 likes

@anon46493654 ah zo jammer. Ze bezorgen hier niet :frowning:

Heeft iemand tips voor een goed restaurant met mooi terras in groningen? Vriend en ik zijn bijna een half jaar samen en wil lekker uiteten. Hoeft niet luxe (liever niet) maar een goed eetcafe zou fijn zijn (als ze een biefstuk bv wel medium rare serveren ipv schoenzool :joy:)

Misschien Pronk? Ik vind dat terras buiten altijd wel heel gezellig! En leuke mensen ook die daar werken.

Oja zij hebben idd een gezellig terras. Alleen ze hebben zo’n all day menukaart. Niet heel erg fan van. Of is die kaart niet up to date weet iemand dat? Zat ook te kijken naar Flinders idd die kaart ziet er goed uit. Alleen heeft dat een beetje een gezellig terras?