Het Groningentopic

Ik ga van de week eten met m’n ouders, ga zelf wel vaker eten in de stad alleen ben op zoek naar iets nieuws of zo.

Ze houden niet van té harde muziek in hele drukke restaurants. Aangezien m’m vader ook wat ouder is en het snel te veel is. Ik ben zelf vegetariër maar zij eten wel vlees.
Hebben jullie nog leuke tips? Ik kan zelf niet echt iets bedenken en vind het wel leuk om naar iets leuks, nieuws te gaan.

Het wordt best lekker weer, dus eventueel zou een mooi terras ook wel kunnen. :relaxed:

Houdt van eten!

2 likes

Wil je echt binnenstad? Of mag het ook buiten de stad?

Mag ook prima buiten de stad!

Ik heb laatst heel erg leuk gegeten bij Uit de buurt aan de Hereweg. Je kunt hier ook buiten zitten en het is lekker rustig. Kleine tent en bediening wordt door één persoon gedaan. Prachtig restaurant. De betere tijden in de Oosterstraat is ook een aanrader!

2 likes

Oh ja De betere tijden is echt geweldig @Marcus! Daar heb ik met m’n moeder, zusje en vriend gegeten. Het is erg klein en er wordt gewerkt in shifts waardoor het er erg rustig is (geen extra inloop tijdens het eten). Het eten ziet er ook prachtig uit! Zou vooraf wel even aangeven dat je graag vegetarisch eet, omdat ze met een vast menu werken. Het is trouwens in de Gelkingestraat.

3 likes

Oeps! In de war, het wordt duidelijk tijd dat ik weer in Groningen ga wonen :joy: nog twee maandjes gelukkig. Maar idd echt een zalig restaurant

1 like

Bistro Basta, de Kleine Heerlijkheid, Brasserie Groen

1 like

In de tuin van Pronk? Is top zitten en ook fijne vega opties toen ik er voor laatst was

1 like

Hebben jullie tips voor leuke (kleding) winkels / kleine boetiekjes naast alle bekende ketens? Ben mijn weekendjeweg over 2 weken goed aan het voorbereiden :nerd_face:

Als je van vintage houdt dan zitten er in de steenstilstraat 2 hele leuke vintage kleding winkels!

1 like

Bien vind ik erg leuk!

2 likes

Zwanenstraat zitten leuke winkels. En koko is ook wel leuk! In die straat zitten nog wel meer leuke winkels.

1 like

Zwanestraat inderdaad, en folkingestraat is ook heel leuk. Zitten volgens mij muv my jewellery geen ketens. Zelf slaag ik altijd goed bij de fifty six in de oosterstraat, maar die hebben ook filialen in Friesland!

Als.je via de oosterstaat door de zwanestraat naar de folkinge loopt kun je stoppen in de oude kijk in 't jat straat, daar zitten veel kleine koffie en lunchzaakjes

2 likes

waar houd je van/wat is je smaak? :relaxed:

Ahhh noorderzon is morgen weer! Ga je dit weekend @Blush ? Dikke aanrader!

Volgende week!

Top, het eindigt volgende week zondag! Nee is oprecht een aanrader, zo gezellig altijd. Het is dit jaar uiteraard wel in en afgeslankte versie, met een maximum aantal bezoekers

1 like

Ik werk op noorderzon, wie weet kom ik wat van jullie tegen :grin:

3 likes

Ah wat leuk! Heb ik zelf ook een paar jaar gedaan. Wat ben je aan het doen?