Het geluk dat single zijn heet

Lekker ongegeneerd (rauwe) rode ui en knoflook door mijn eten gooien zonder angst dat ik uit mijn mond stink/gezeur daarover (mijn ex-vriend had daar wel een handje van). Wellicht hebben andere mensen er last van maar die zijn dan te beleefd om me dat te vertellen :woman_shrugging:

4 likes

Ben voor het eerst single nu en ik vind het vooral heel fijn dat ik nu weet dat ik alles ook alleen kan en ik onderneem nu echt zoveel meer omdat ik met niemand rekening hoef te houden.

1 like

Single zijn kan blijkbaar toch in je genen zitten.

1 like

Dan ben ik homozygoot :joy:

Vandaag stopte er een auto voor me, vraagt ie mijn 06? Is dat ooit succesvol? Wordt er zo ongemakkelijk van haha

3 likes

Lekker au naturel zijn: dus comfi kleding/pyjama aan, haren in een knot, bril en makeuploos echt heerlijk dit.
Bed van 160 breed lekker voor mijzelf
Ongegeneerd kijken naar foute series zoals temptation en de kardashians zonder opmerkingen

1 like

Ik heb er best veel moeite mee om alleen te zijn. Voel me ook écht alleen, bijna al mijn vriendinnen hebben al jaren een vriend en ik niet. Ben ik niet leuk genoeg? Ben ik te lelijk? Het idee dat ik voor altijd alleen ben benauwd me heel erg, ik dacht dat het wel minder zou worden maar na bijna 2 jaar vrijgezel te zijn denk ik er nog steeds het zelfde over. Ik lees al vanaf t begin mee bij dit topic en probeer t ook echt in te zien dat het helemaal niet zo erg is maar het lukt me maar niet. Iemand die dit herkent of iets dergelijks?

5 likes

Ik heb dit topic gestart ook juist met het idee van: proberen aan de positieve kant te bekijken.
Ik voel me ook zo vaak alleen!
Gister nog, toen mijn nieuwe baas vroeg met wie ik over mijn dag kan praten als ik thuis kom en ik alleen maar kon zeggen: m’n kat, maar die praat alleen niet terug, hihihahahoho.
Toen voelde ik zijn medelijden ook de kamer opvullen en voel me dan zo’n triest persoon!

8 likes

@Flamingo n ook @Madrid ja ik herken dit ook. De kunst is denk ik wel om het je niet te persoonlijk aan te trekken, dat je niet leuk genoeg bent voor een relatie oid. Het is gewoon een kwestie van toeval en geluk hebben dat je iemand tegenkomt, op het juiste moment, waar het vanuit beide kanten zodanig mee klikt dat het echt iets kan worden. Als ik in mijn omgeving kijk vind ik dat een paar van mijn ‘leukste’ vriendinnen (als in: daar zou ik oprecht wel een relatie mee willen als ik op vrouwen zou vallen) vrijgezel zijn, sommigen al jarenlang. Die hebben gewoon toevallig nog niet de juiste persoon gevonden. En als ik naar mezelf kijk: ik ben nu bijna een jaar vrijgezel en heb in die tijd best veel gedate, maar het was het toch steeds niet, en dat heeft me echt wel gesterkt in mijn overtuiging dat de klik in mijn vorige relatie iets bijzonders was het dat het misschien gewoon even duurt voor ik dat weer vind (vind ik ook kut hoor maar ja wat doe je eraan).

En die opmerkingen die Njime noemt vind ik ook heel herkenbaar, een van mijn beste vriendinnen zei laatst: “oh ik ben ZO jaloers op al dat gescharrel van je, zo lekker spannend”, kon haar echt wel wat doen in haar super knusse huis met haar fantastische lieve vriend. Het is denk ik een combinatie van het gras is altijd groener (want ja een relatie is ook niet zaligmakend, dat vergeet ik nu ook wel eens), en een positieve draai willen geven aan het hele gedoe rondom single zijn.

3 likes

@Madrid @Opperhoofd bedankt voor jullie berichtjes, het klinkt heel gek maar ik ben blij het te lezen. Je kunt je door alles wat er gezegd wordt zo alleen voelen inderdaad. Ik moet zeggen dat ik al een jaar ofzo aan t daten ben met verschillende jongens (niet tegelijk haha) en op zoek ben. Dan hoor ik van vriendinnen die al lang n relatie hebben: “je bent te hard op zoek, geniet van je vrijgezelle leven.” Een keer zeggen is prima maar ik hoor dit minstens 2 keer per maand, dat maakt me alleen nog maar onzekerder. Ik heb vanaf mijn 15de tot anderhalf jaar geleden in relaties gezeten van 4,5 jaar en 1 jaar dus dan is het misschien “logisch” dat ik er naar verlang, maar mijn vriendinnen doen alsof het niet gezond is dat ik me zo voel. Begrip is dus ver te zoeken en dat verergert het alleen maar.

2 likes

O wat lekker herkenbaar om dit te lezen. Ik vind het vaak heerlijk hoor om alleen te zijn. Ik kan inderdaad koken wat ik wil, of niet koken als ik dat niet wil. Als ik om half 9 in mijn bed wil gaan liggen, prima. Als ik om 10 uur 's avonds doordeweeks ineens nog in de stad wat wil gaan drinken met een vriendin, prima.
Maar ik voel me ook wel vaak alleen en merk dat ik soms ook zo’n chagrijnige vrijgezel word.
Een vriendin van me is nu aan het daten met iemand en is tot over d’r oren verliefd en dan kan ik alleen maar denken: “Uh… na twee dates al zo verliefd? Overdreven…” En dan kan ik me ergeren aan haar enthousiaste verhalen over hem. Superonaardig vind ik mezelf dan. Ik laat die ergernis overigens nooit blijken aan haar hoor.

Laatst vroeg op een verjaardag iemand aan me: “Heb je nou al een vriend?” Alsof dat mijn doel in het leven is. Ik ben overigens momenteel ook helemaal niet aan het daten. Ik heb daar helemaal geen zin in, heb andere dingen aan m’n kop.

Maar goed om even af te sluiten met een positieve noot: Ik zit nu op de bank met mijn laptop op schoot, de tv aan en ga zo even een dutje doen op de bank. Niemand die daarover piept.

6 likes

Nou ik vind je juist lezen als een hele positive vrijgezel! #goals

1 like

Ah gelukkig! Dat vind ik echt lief!

Dat van dat “doel” is zo herkenbaar! Laatst vroeg mn tante mij hoe het in de liefde was. Dus ik zei lekker rustig, helemaal niks geen gezeur. Zei ze gewoon “ja achja zonder man krijg je geen kinderen he” damn you wijf… ik zeg, gemeend, dat ik het lekker vind wie heeft het hier over kids? Ik wil (nog helemaal) geen relatie laat staan kinderen.

2 likes

plus zonder man kun je ook best een kind krijgen

2 likes

Dat ook idd! Dubbel onzin gewoon

Vandaag kwam een monteur langs op het werk en ik stond even met hem te kletsen omdat we afgelopen week ook een aantal keer met elkaar te maken hebben gehad. Mijn collega dacht meteen dit wordt wat. Is op hem afgestapt waar ik bij stond en zei; Oh, hij draagt GEEN trouwring!!!
Ik zakte door de grond. Heb m’n collega later aangesproken en ze baalde van haar actie maar ze wil zo graag dat ik gelukkig met iemand word.
Heb uitgelegd dat ik dat moet willen en dat ik dat op dit moment niet wil. Vond ze maar vreemd…

Pff, rare actie…

1 like

Dat ik een ventilator niet hoef te delen en ook als een zeester nu in bed lig

6 likes

Laatste tijd beginnen weer wat mensen ‘waarom probeer je die en die app niet’ NO LEAVE ME ALONE letterlijk en figuurlijk

1 like

Ja… ben er gewoon nog niet aan toe!
Ik wil nog te veel dingen doen en ben 1x zwaar besodemietert en kost mij gewoon veel moeite om iemand te vertrouwen.
Laat me gewoon denk ik dan.
Ben prima gelukkig

2 likes