Het geluk dat een relatie heet

Ik ben jurist en heb dus een kantoorbaan, hij werkt als operator op een raffinaderij en volcontinu. Dus qua achtergrond totaal anders en ons ritme ook. Werkt overigens wel heel goed voor ons, genoeg me-time voor beiden.

Ik ben ook jurist en hij leerkracht in het basisonderwijs. Ook heeeel anders, we zouden allebei niet elkaars baan willen. Ik heb nu best een sociale baan, dus dat maakt wel dat hij mn verhalen van werk kan waarderen.

@Shaaar @Kaarsgeur zijn jullie al lang bij elkaar? Benieuwd of jullie over 10 jaar nog hetzelfde zeggen :stuck_out_tongue:

3 likes

Grappig die banen. Hier ook een groot verschil: ik ben marketeer en hij doet bouwkundig werk. Ik vind het top, kan echt veel van hem leren en hij denk ik ook wel van mij.

Hahaha nee! Iets meer dan twee jaar, helpt qua sleur ook dat ik pas een jaar werk denk ik. Tegelijkertijd: zijn broer is al 16 jaar samen met zijn vrouw en ik herken ons heel erg in hun verhalen en beschrijvingen van hun relatie. Dus ik heb goede hoop.

1 like

Wij hebben allebei een sociale baan, wel andere opleidingen als achtergrond. We hebben elkaar leren kennen op het werk, waren directe collegaā€™s.

Mijn vriend is glaszetter, lasser, doet onderhoud aan de kranen in de haven en zeevasten. Hij is ZZPā€™er dus doet wat hij aangeboden krijgt maar tot nu vooral glas en werk in de haven. Ik ben programmeur/IT consultant. Allebei vrij technisch maar op een totaal ander vlak haha

Oke, ik weet dus niet of ik het geluk dat een relatie heet heb, maar misschien weten jullie hier meer van af. Ik date al een paar maanden met een jongen met bindingsangst. Nu gaat het sinds een maand heel goed: we zien elkaar twee keer in de week, hij wil dat ik zā€™n vrienden ontmoet en gisteren zei hij dat ie van me houdt. AllĆ©Ć©n doet hij dus heel moeilijk over dit een ā€˜labelā€™ geven, want hij is heel erg gehecht aan zijn vrijheid. Dus durf ik niet te vragen of dit nu een relatie is, omdat ik bang ben dat ik hem dan weer afschrik terwijl het juist net zo goed gaat.

What to do, what to do? Wanneer heb je nou precies een relatie?

Ik heb nog nooit gedate met iemand die bindingsangst heeft en weet er eerlijk gezegd heel weinig van af. Als je het gewoon zou vragen zonder verwachtingen, is dan de kans heel groot dat hij niet meer wil verder daten en hij zich van je afstoot? Anders weet ik niet zo goed wat je anders kan doen. Misschien de bal bij hem leggen dat hij het duidelijk moet aangeven als hij er klaar voor is? Dan is het wel voor jou een kwestie van afwachten (zonder een tijdsindicatie, kan wel lastig zijn), maar dan hoef je niet meer te gissen

1 like

Ik heb hem dus een paar weken geleden ook al gevraagd en toen zei hij dat hij er nog niet klaar voor is was, maar toen zei hij nog geen dingen als ā€˜ik hou van jeā€™ of ā€˜ik ben verliefd op jeā€™. Maar ik wil het ook niet continu blijven vragen :thinking: Misschien inderdaad maar zeggen dat hij het moet aangeven als hij er wel klaar voor isā€¦

Precies hetzelfde hier. Alleen hebben we nooit in zelfde team gewerkt. Hij zit wel op dezelfde verdieping, andere afdeling van IT.

Soms wel lastig, maar vaker heel fijn. Het niet over werk praten is bij ons wel ook een ding, haha.

1 like

is het heel belangrijk voor je om er een label aan te geven? als dat zo is zou ik dat benoemen, iets van: ik weet dat je het geen label wil geven, maar ik zou het fijn vinden want X, zullende het erover hebben?. als je gewoon wil uitzoeken hoe het tussen jullie zit, zou ik letten op zijn gedrag, dat zegt toch meer dan een label :), en een beetje meer geduld hebben.

Ik heb eens tegen een scharrel gezegd: hee laten we het hebben over jou en mij. hem toen aangekeken en gezegd: ok nu ben jij (als in nu ben jij aan het woord), maar dat is niet zo bindingsangst-prooi :slight_smile:

Geef hem de tijd. Mijn vriend deed er ook heel moeilijk over. Maar we zagen elkaar bijna elke dag, na 2 weken bleef ik al een paar dagen per week slapen, had zijn vader ondertussen al gezien, zijn broers en vriendengroep. Alles leek erop dat we een relatie hadden, behalve dat hij er geen label op durfde te plakken.

Het frustreerde mij mega erg omdat ik niet het meisje wilde zijn waar hij alleen seks mee had en geen toekomst. Maar na 4 maanden durfde hij het toch aan.

Hopelijk gaat het ook zo bij jou.

1 like

:cry: wat lief

En lijkt me heftig om mee te maken, sterkte!

1 like

We gaan ons eerste huis samen kopen!!! :grin:

51 likes

Ik heb er dus voor gekozen mā€™n contract niet te verlengen 1 september bij mā€™n huidige werk en mijn vriend is nu bereid, dat als ik een goed ondernemersplan heb, mij tijdelijk te onderhouden zodat ik mā€™n eigen bedrijf kan beginnen. Hij wil dan een deel van het pand van zijn bedrijf vrijhouden zodat ik daar kan werken aan een bureau in een kantoortje. Ik weet niet waar ik deze man aan verdien hoor, maar ik word er gewoon bang van. Hij wordt met de minuut liever voor me. Maar dan niet onderdanig-slap-lief, maar echt bekrachtigend-lief.

34 likes

Mijn vriend zei het denk ik na een paar maanden, toen ik verdrietig/beetje boos op hem was. En toen heb ik het ook terug gezegd (en gezegd dat ik dat al heel lang wilde zeggen maar het niet durfde, haha)

Jongens ik maak mezelf af en toe zo gek. Ik heb een super lieve vriend die me elke dag het gevoel geeft dat ik het echt voor hem ben, maar toch denk ik constant dat hij bij me weg gaatā€¦ Daardoor word ik jaloers en controlerend omdat ik er gewoon zo bang voor ben, zo vervelend!

Vervelend! Ik had hier in mijn vorige (en eerste) relatie ook heel erg last van, terwijl er niks was waar ik echt aan kon twijfelen, zoals jij nu ook benoemt bij jouw vriend. Wat mij heel erg hielp was om te denken wat voor zin heeft het om te twijfelen? Maar echt bewust nadenken over wĆ”t voor zin? Je creĆ«ert er onzekerheid mee > je wil waarschijnlijk bevestiging van je vriend, misschien raak je wel geĆÆrriteerd op hem > je vriend vraagt zich af waar jouw gedrag vandaan komt > ruzies > jij twijfelt weer > je creĆ«ert onzekerheid > etc. Je hebt ook geen enkele invloed op de toekomst, dus waarom je daar druk om maken? Het heeft bij mij ook niet 1, 2, 3 verschil gemaakt. Maar ik probeerde hier wel aan te denken als ik weer onzeker of bang was en dat hielp langzamerhand steeds meer. Nu in de relatie die ik nu heb, heb ik er helemaal nergens meer last van!

1 like

Wat een fijne reactie, heb er een printscreen van gemaakt zodat ik dit de volgende keer kan lezen.

Mijn vorige twee vriendjes zijn beiden vreemdgegaan dus ik zit zelf heel erg in de modus: mannen gaan toch wel vreemd, dus je moet er nu nog alleen achter komenā€¦