Het geluk dat een relatie heet

Wij zijn druk bezig met ons nieuwe huis en waren gefocust op de plaats van de stopcontacten en/of extra stopcontacten. En toen zei ik: ‘is het niet handig om aan deze wand ook een stopcontact te plaatsen?’. En toen zei hij: ‘nee niet per se, want nu komt daar een kast en in de toekomst komt daar een bedje’. En dat vond ik ZO schattig en lief en leuk. Ook het woord ‘bedje’ in plaats van ‘bed’. Vlinders in mijn buik.

14 likes

Ik had eigenlijk met een vriendin afgesproken, maar dat gaat niet door en daar was ik heel teleurgesteld om. Maar nu heeft hij als troost pizza besteld bij mijn favo tentje en zo gaan we samen eten en ik ben ineens helemaal blij dat hij er zo is en dat we dan gewoon samen kunnen zijn. Simpel maar ook zo’n fijn gevoel dat het zo’n fijn gevoel is. Haha.

11 likes

Mijn vriend en ik wonen sinds twee weken officieel samen en ik hoop echt dat we de zaterdagochtenden blijven doen zoals vandaag en vorige week. Rustig wakker worden, bakkie koffie of thee in bed en dan leest m’n vriend de krant en ik doe m’n eigen ding. Vind ik zo een fijn moment en kan ik dus echt van genieten :heart:

13 likes

Dit topic was ver weggezakt :sweat_smile:

Net weer in het leed-dat-een-relatie-heet topic gelezen over partners die niet ‘zien’ dat er allerlei huishoudelijke taken gedaan moeten worden. Voel me even #blessed met een vriend die dat gelukkig wel ziet. Behalve stof op de vloer, dat ziet ie dan weer niet #hoedan

Even een heel lang verhaal/dagboekpost over eigen ontwikkeling dat wel samenhangt met relatiegeluk:

Samenvatting

Omdat ik toch wel trots ben op mezelf, schrijf ik het hier even van me af. Ik heb dus in mijn relatie best wel issues met alleen zijn. Superirritant omdat ik hier voorheen nooit last van had en voor zowel mij als mijn vriend niet leuk. Groot deel hangt samen met heimwee doordat ik naar zijn woonplaats ben verhuisd, maar ook een deel onzekerheid dat op het moment dat hij iets voor zichzelf ging doen, mijn hoofd dat opvatte dat ik niet op nummer 1 kom ofzo. Volledig irrationeel natuurlijk en dat weet ik ook, maar resultaat was vaak toch dat ik mezelf zielig zat te vinden thuis en daardoor een rotavond/dag had.

Óf ik ging maar mee terwijl ik daar ook niet zo heel veel zin in had. Heel eerlijk heb ik niet zoveel met zijn vrienden (heb ook geen hekel aan ze hoor) en met wat hun leuk vinden. De laatste tijd ben ik dus bij mezelf eens gaan afvragen waarom ik dit zo moeilijk maak voor mezelf. Het gaat niet per se om dat ik ook graag iets wil doen. Heel eerlijk; ik vind het heerlijk om op de bank te hangen met een wijntje, wat lekkers en de tv aan. Waarom zou hij daarvoor thuis moeten zijn? Dat is een beetje een openbaring voor me geweest ofzo? Tuurlijk, soms vind ik het nog wel lastig en voel ik me wat eenzaam, maar inmiddels is het ook wel zo dat ik oprecht geniet van deze avondjes alleen. Ik vind dat zo’n raar, maar heerlijk gevoel.

Het is ook echt iets wat bij mij ligt, want mijn vriend is echt niet elke avond de hort op. Hij merkt er gelukkig al een tijdje niet zoveel meer van, want ik zeg altijd dat hij moet gaan als hij uitgenodigd wordt. Maar ik denk toch dat hij wel merkt dat ik dan een beetje down ben.

Het is nu meer zo dat hij het jammer vindt dat ik weinig mee ga :joy: in een ander topic zei ik ook al dat ik niet zo’n fan ben van geforceerd afspreken met elkaars vrienden. Alleen de andere vriendinnen zijn er wel vrijwel altijd bij. Soms pas ik me aan, maar ik ben nu voor mezelf op het punt: nee, jij vindt dat leuk en ik heb lekker een avondje voor mezelf en dat is zooo’n lekker gevoel.

Nu ben ik bijna het hele weekend alleen. Hij is eigenlijk alleen thuis om te slapen en toch vind ik het helemaal prima? Zo’n opluchting wel. Ik hoop écht dat ik hierin nog meer stappen ga zetten☺️

Komt erop neer dat ik sinds kort gewoon blij kan zijn als m’n vriend weg is en ik mijn me time heb🥰

23 likes

Haha awh als ik zijn reactie zo lees lijkt het ook alsof hij super goed heeft nagedacht over de juiste bewoording inderdaad, dat vind ik echt schattig.

6 likes

Door alle mannen en koken leed in het leed-topic word ik er ff aan herinnerd hoeveel geluk ik heb dat mijn vriend zo vaak kookt en het ook zo goed kan en ook zo creatief er mee is.
Hij heeft echt meerdere keren per week dat hij dan appt met: ‘goed als ik vanavond kook? Heb een nieuw recept!’ en ik dan vraag: ‘Wat dan?’ en hij: ‘Nee, dat is een verrassing!’

Echt geluk mee.

34 likes

Mijn vriend en ik hebben samen ons eerste huis gekocht. Zooooo blij❤️

58 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Proficiat!!

1 like

We gaan op zoek naar een appartement om te gaan samenwonen. En pff, ik wordt gewoon misselijk van mijn blijheid daarvan :joy:

14 likes

mijn droom <3 nou ja nee mijn droom is samenwonen. Veel geluk samen!

ook dit snap ik! wat leuk, hopelijk vinden jullie snel iets :partying_face:

1 like

We gaan proefsamenwonen in december :scream:. Vind het doodeng, maar tegelijk ook heel fijn, en megaspannend… Heb nog nooit samengewoond en mijn appartement is niet groot, dus we moeten maar even kijken of het werkt, maar zo ja, dan blijft 'ie. En anders gaat 'ie per januari wat anders zoeken en is het ook gewoon ok.

28 likes

Ik ben er van de week per toeval eigenlijk achtergekomen dat ik (denk, nog niet ‘officieel’) last heb van een angststoornis. Ik dacht altijd dat hoe ik me sinds kinds af al voel, dat iedereen dat had, maar dat is helemaal niet zo. Ik ben altijd pro hulp zoeken bij mentale problemen, maar heb nooit de link met mezelf en hoe ik me dagelijks/wekelijks gelegd. En toen vond ik het opeens heel moeilijk om voor mezelf die hulp te zoeken. Dus toen zei m’n vriend dat we gaan zitten om alles op te schrijven waar ik last van heb zodat ik alles op een rijtje heb staan voordat ik naar de huisarts ga. En dat hij heel trots op me is dat de eerste stap (het erkennen van problemen) al is gezet. Dit zijn dan echt van die mooie dingen van een relatie waardoor je je nooit alleen voelt of dat iemand over je oordeelt en ben daar zo blij mee :cupid:

27 likes

Make out jams!

Sex songs!

Ik ben bang in het donker als sinds ik mij kan herrineren en mijn vriend gaat wanneer mogelijk qua zaal / locatie mij judo worpen leren en wat zelfverdediging dingen. Echt super fijn en had ik eigenlijk al eerder moeten doen.

8 likes

Ik denk dat dit wel in dit topic hoort, want echt leed is het niet, wel een klein beetje.

Maar ik weet inmiddels zeker dat ik van hem houdt. Alleen ik vind het nog te vroeg om te zeggen, en wil hem ook niet afschrikken door het nu al te zeggen. Wil ook beetje dat het iets speciaals is/blijft, maar ik heb gewoon iedere keer zo de neiging om het over de daken te schreeuwen. Maar vind dit zo enorm lastig. Ik wil wachten, maar de drang wordt alleen maar groter om het te zeggen.

1 like

Ik weet niet in wat voor stadium jullie zijn, maar het lijkt mij alleen maar leuk om te horen denk ik? Tenzij het date 2 o.i.d. is en dat het een overload is… bijv. meerdere keren per dag zeggen. Maar dan zou ik het eerder denken van joh doe niet zo overdreven in plaats van dat hij me afschrikt.

Voor jou in ieder geval leuk dat jij zeker weet dat je van hem houdt :smile: