Mijn naam is: Opperhoofd
Mijn leeftijd is: 26
Mijn hobby’s zijn: Wandelen, lezen, koken en het resultaat opeten met leuke mensen, dansen (niet meer per se les, meer op een dansvloer), boksen, spinnen, yoga, pilates, breien.
Heb je huisdieren?: Een onaangepaste kat, maar stiekem ook wel heel leuk dat ze van alle mensen alleen mij echt leuk vindt (ja ik voer haar ook, maar ja).
Ik ben goed in: Koken, schrijven, mensen/hun stemming aanvoelen, woordgrappen maken, presenteren, zelfreflectie, mensen vergeven.
Ik ben niet zo goed in: Autorijden, relativeren, voor mezelf opkomen, mezelf vergeven voor stomme dingen.
Ik hou van: Lange avonden praten en eten en drinken met vrienden, spontaan uitgaan en dan net te veel drinken, de slappe lach hebben, mijn vrienden, mijn familie, mijn kat, knuffelen, seks, bellen met vriendinnen of mijn zusje over helemaal niks of juist alles en lekker ongegeneerd lachen en huilen.
Mijn grootste wens: Echt helemaal oké zijn met mezelf, ‘radical self-acceptance’.
Wat ik later worden wil: Gelukkig, moeder (denk ik), qua baan lijkt heel veel me leuk maar niet iets heel specifieks, zie mezelf ook nog wel eens switchen. Voorlopig: onderzoeker en dat gaat ook gebeuren.
Ik ben gek op (hier noem ik na mijn hobby’s en waar houd je van maar gewoon eten en drinken): Zwarte koffie, rode wijn, gin-tonic, Leffe en Affligem blond, thee met gekke smaakjes, grapefruit, knoflook, chocolade, rucola, koriander, zongedroogde tomaten, kaas maar ik probeer heel hard dat niet meer te eten (gaat goed), stokbrood, pindakaas, nog veel meer, houd gewoon erg van lekker eten. Oh ja en ik vind tandenpoetsen echt een heel prettige activiteit.
Ik haat: Kortzichtige mensen, mensen met een kort lontje, mensenmassa’s, inparkeren, vroeg opstaan.
Mijn lievelings…
Dier: Kat.
Boek: Michel Houellebecq - Elementaire deeltjes; Milan Kundera - The unbearable lightness of being; Donna Tartt - The secret history
Eten: Oh shit, zie hierboven. Gerecht: curry denk ik, maar wisselt nog wel eens.
Drinken: Opnieuw zie hierboven.
Forum: Ik vind het hier heel fijn.
Emoji:
Motto: Pffft weet niet, “Onkruid vergaat niet” misschien. Oh en ik heb de wapenspreuk van Zeeland altijd heel mooi gevonden: “Luctor et emergo” (= ik worstel en kom boven).
Liedje: Nick Mulvey - Cucurucu (maar wisselt ook nog wel eens).
Schoolvak: Eigenlijk alles Maar als ik er één moet kiezen: geschiedenis.