Het Beautytopic #3

Ik liet iemand anders mijn rug indeppen met clindamycine lotion. Dat hielp bij mij goed, van de huisarts gekregen. Dat doodt uit mn hoofd schimmels en bacteriën en droogt een beetje in. Wordt best vaak uitgegegen voor acne!

En ik zou niet scrubben

1 like

Benzoylperoxide!

1 like

Misschien ken je deze al hoor haha maar eerst je haar wassen en shampoo en conditioner goed uitspoelen en daarna je rug nog een keertje wassen, merk dat het bij mij daardoor al wat minder is. Conditioner is altijd een beetje soort van vettig ofzo en ondanks dat ik me goed afspoel blijft er anders toch een beetje een laagje achter. Daarnaast sliep ik vaak met een trui aan bij minder warm weer maar dat is ook niet echt bevorderlijk volgens mij, dus draag nu alleen een topje of los t-shirt. En ik was me met Dove for Men whahah eigenlijk omdat mijn gewone douchegel olie bevat en ik nu in de zomer self-tan en dat er daardoor sneller af gaat maar heb het idee dat het daardoor ook minder is. Heeft natuurlijk vooral te maken met de olie denk ik. Verder gebruik ik voor mijn gezicht The Ordinary Lactic acid 5% en die gebruik ik ook wel eens voor mijn rug als ik er echt meer last van heb.

Wat @Memoria zegt Benzoylperoxide is ook een goede, heb je tubetjes van bij Kruidvat enzo. Let alleen wel op want dit zorgt voor bleekvlekken in kleding of beddengoed.

2 likes

Wat vinden jullie een fijne scrub voor je huid en eventueel een fijn scrub handschoen?

En iemand nog een hele goede tip voor heel vet haar? Ik heb vooral vet haar bovenop sinds mijn zwangerschap. Heb overigens gekleurd haar

De Talasso scrubs van Collistar! Wel prijzig maar zo fijn.

3 likes

Ja ik zie het vrij prijzig idd maar ziet er wel super chill uit. Doe je er lang mee?

Ja ik doe er wel lang mee. Maar ik scrub niet wekelijks ofzo.

Mijn haar wordt ook heel snel vet en wat voor mij werkt is elke dag wassen met de ginger shampoo van The Body Shop. Verder gebruik ik alleen conditioner in het onderste stuk van mijn haar vanaf mijn schouders. Ik weet dat het vaak wordt afgeraden om je haar dagelijks te wassen, maar de staat van mijn hoofdhuid is beter dan ooit en mijn dermatoloog vindt het prima. Hij zei dat verder salicylzuur wel eens wordt voorgeschreven voor extreem vet haar, dus daar zou je evt ook nog naar kunnen kijken!

1 like

Bedankt voor je antwoord ik ga morgen sowieso even de bodyshop in.

1 like

Hi! Iemand hier ervaring met de anti pigment van eucarin?

Ik vind van die goedkope scrub handschoenen altijd wel fijn. Kun je vaak bij de drogist of Action wel kopen. Soms verkopen ze ze per stuk, maar ik zou wel meteen 2 kopen. Dat werkt veel prettiger.

1 like

Wat zat er bij jou in?

Ik vind de scrubs in pot van Rituals altijd fijn. Ze zijn vrij grof, dus daar moet je van houden. En een goede budgetoptie is de Dove Macadamia & rice milk exfoliating body scrub!

Wat scrub betreft: is sommige scrubs zitten microplastics. Via de app Beat the microbead kun je checken of er in jouw product ook microplastics zitten.

Dit kwam er bijvoorbeeld uit bij die van Dove @Peachpuff. Hij is gemarkeerd als oranje en daardoor niet meteen heel erg, maar misschien wel goed om te weten.

PS. Ik bedoel het niet belerend, maar meer om informatie te delen. Er zitten helaas nog in veel producten microplastics verstopt.

Edit: en nu vraag ik me af of zo’n handschoen dan wel slim is om te gebruiken :thinking:

11 likes

Goed om te weten, dat wist ik inderdaad niet!

1 like

Is dit nog steeds zo? Ik dacht dat Dove al over gestapt was op niet-schadelijke scrubdeeltjes

Ik heb de ingrediëntenlijst van hun eigen site gebruikt net. Dus ik denk van wel? Ze zijn trouwens “sceptical” hè. Dus niet suuuuper erg, maar twijfelachtig.

1 like

Ik gebruik de scrub van & other stories, een vrij groffe scrub die er in veel geuren is

Suiker met wat olie.

1 like

Acniben body van Isdin! Is een salycilzuurspray die je ook heel makkelijk op de kop kunt sprayen bij jezelf. Ik heb sinds ik 11 ben last van oneffenheden op mijn rug, en mijn rug is nog nooit zo egaal geweest als sinds ik dit gebruik. Het kost ~20 euro maar ik heb er 2 maanden mee gedaan, het na elke douche (dagelijks, soms meerdere keren) over mijn hele rug en ook bij mijn schaamstreek tegen ingegroeide haartjes gebruikt.

@11PM ik geloof dat ik alle scrubs op de markt heb geprobeerd en de enige die de aankoop waard is vind ik de Thalasso scrub van Collistar. Als ik geen zin heb om die te kopen gebruik ik koffiebodems/gemalen koffie, suiker en olie, dat vind ik serieus fijner dan alle andere commerciële scrubs die ik heb geprobeerd.

3 likes