Het Beautytopic #3

Wie kan mij helpen met een goeie foundation? Ik heb een extreem droge huid maar wel (acne) gevoelig, en ik heb ook wat acne littekens. Ik gebruik op dit moment de primer van chanel en chanel vitalumiere aqua en die bevalt goed, maar ik zoek iets met wat meer dekking maar wel een vergelijkbare structuur…

Dit is een heel specifieke vraag dus weet niet of iemand hier antwoord op heeft. Maar ik heb heel lang het Tarte Make Magic Happen palette gebruikt en ik vond deze echt perfect voor elke dag maar ook voor op reis.

Nu moest ik hem weg doen omdat mijn meest gebruikte kleuren op waren en de rest gebroken was en hij was limited edition.

Weet iemand iets soortgelijks maar met specifiek deze eisen:
-een assige matte bruine kleur zoals midden rechts die ook voor wenkbrauwen kan
-een matte lichte kleur (bovenlinks)
-een matte nude (zoals midden)
-een neutrale shimmer (rechtsboven)
-een donkere kleur
-warme tinten

Ja echt heel specifiek sorry :clown_face: maar heb bij Sephora gekeken en wat ze hebben is of te groot, of de bruin tinten zijn te warm (geen koele wenkbrauw tint) of het zit helemaal vol met shimmer.

1 like

Charlotte tilbury bekeken?

1 like

Het Tarte Maneater palette?

1 like

Volgens mij heb ik daar niet gekeken! Ik zie dat “the super nudes” de juiste tinten heeft alleen jammer genoeg alleen matte. Maar lastig te zien ook online dus zal even in het echt gaan kijken!

@Hattori_Hanzo ugh die is dus bijna perfect behalve dat er geen (voor mij) wenkbrauw kleur in zit. Ik vind het zo chill om gewoon 1 palletje te hebben voor alles.

2 likes

En zelf een palette samenstellen? Het is een beetje “uit”, maar ik ben nog steeds blij met mijn Inglot kleuren. En als je een palette hebt, kun je ook mix en matchen met andere merken. Kleur van mac, kleur van Make up Studio, etc.
En als je kant en klaar wilt hebben:

• UD Naked 3
  • Lorac Pro 3
  • Colour pop: Going Coconuts of Nude Mood palettes
  • Morphe 18T Truth or Bare palette
  • The Balm and the Beautiful Ep. 2
  • E.L.F the new classic palette
2 likes

En @TanteBetje ik kan geen Inglot kopen, dat zit hier niet!

Bedankt voor de andere opties, ik heb Naked 3 maar wil echt een klein palette. Lorac is ook te groot zo te zien. Dit was hoe groot het Tarte doosje was:
afbeelding

Ik voel me echt een zeikerd maar ik ben al die grote palettes waar ik maar 1/2 kleuren uit gebruik echt zat. Ik wil 1 doosje waar alles in zit wat ik nodig heb en die makkelijk mee kan op vakantie!

De twee Colourpop aanraders zien er veelbelovend uit en ga ik zeker even in het echt bekijken, thanks!!

1 like

Ik herken dat. En dan heb je mooi klein paletje, zit er geen glans of glitter in. Daarom is zelf samenstellen zo ideaal. Maar je zit in de US? Kijk dan zeker ook nog even bij Make up Geek. Dat is voor mij weer minder goed te krijgen, maar echt mijn lievelings!
(juist voor samenstellen, koele kleuren, en een mooi palette)

1 like

Ja inderdaad of het tegenovergestelde en alleen maar glitters (zoals bij de Huda Beauty palettes).

Ja US inderdaad, ik denk dat met mijn eisen samenstellen misschien wel moet haha had ik niet eens aan gedacht, dat was een tijdje trendy en hoor ik nooit meer wat over. Bedankt voor de tip, ik heb niks van make up geek dus ga eens kijken!

1 like

Kan bij Mac ook gewoon in een palette als je liever naar de winkel gaat.

3 likes

Ik zou eens bij Bobbi Brown kijken om zelf een Palette samen te stellen!
Cement en birche word veel voor wenkbrauwen gebruikt en lijkt er een beetje op, denk ook wel dat dat bij jou zou staan. Bone lijkt een beetje op de kleur linksboven, Antique rose lijkt op de kleur in het midden, taupe kan als donkere kleur, champagne zou als neutrale shimmer kunnen.

4 likes

Bobbi brown heeft soms wel van dit soort palettes, wel ook vaak LE. Of misschien het mini Glam palette van Natasha Denona? Of die Stila eyes are the window palettes of zoiets, maar die waren ook een tijd geleden hip en ik weet eigenlijk niet of die nu nog bestaan. ABH heeft tegenwoordig ook een paar minipalettes, maar weet niet of daar al een nude variant van is.

1 like

De duo lijm saved the day :pray: ik heb het nu nog een keer geprobeerd en het is al bijna net zo goed als de profi lash lift die ik ooit heb gehad. Ik vind zelf doen ook eigenlijk fijner, bij de salon heb je je ogen dicht en kwam de vloeistof toch in mijn ogen door het tranen, en met je ogen open gebeurt dat niet

2 likes

Tartelette in Bloom misschien?

6 likes

Too faced natural eyes? Of een van die 5 pan paletjes van Natasha Denona (mini nude of mini glam) lukt misschien ook? :blush:

1 like

Jullie hebben Colourpop toch? Misschien is het Going Coconuts palette wat voor jou?

3 likes

Zoveel reacties! Heb ik echt wat aan :pleading_face:
Ik zal zeker ook even bij Bobbi Brown en Natasha Denona (ken ik niet!) kijken, Mac liever niet ivm testen op dieren.

Too Faced Natural Eye Palette heb ik al maar vind ik te dik om mee te nemen en de bruine kleuren zijn te licht en te donker voor wenkbrauwen. Tartlette in Bloom heb ik ooit gehad maar heb ik weg gedaan omdat ik de kwaliteit matig vond. Ik wil echt iets duns en kleins omdat ik vaak weekendjes weg ben!

@LeviOHsa ja iemand anders had deze ook benoemd! Ik vind die heel mooi, echt precies zoiets zoek ik dus!

Ik ga morgen even naar Ulta om naar alles te kijken!

4 likes

Off topic maar ik wil ook nog eens naar een Ulta :weary:.
Hopelijk vind je er iets! Mogelijks hebben drugstore merken bij jullie ook iets meer keuze dan hier,
Veel succes (en plezier!) met je zoektocht, geef gerust een update :grin:

2 likes

Deze misschien? Glam palette van Natasha Denona.

1 like

https://www.amazon.com/Tarte-Limited-Happen-Eyeshadow-Palette/dp/B074M2FH78 Ik googelde het palet en kwam op deze Amazon link!