Het Beautytopic #2 (Deel 1)

Ik ben op adventskalenderjacht, iemand aanraders? Mag wel wat kosten als hij echt mooi is, zat al naar die van Rituals te kijken.

Ik bedenk net dat het misschien door m’n setting spray kan komen. Die doe ik op en daarna direct mascara. Ga even nog proberen als dat niet bij m’n ogen komt, of het dan niet gebeurt :sweat_smile:

1 like

Ik zou ook best wel voor haar willen werken, heb een paar keer overwogen om te solliciteren maar de reistijd was te ver. Maar ze heeft inderdaad wel het hele perfecte gehalte. En ik ben echt een kluns, denk ook niet dat we een echte match zouden zijn.

Heb je nu wel iets gevonden wat beter bij je past?

Ik vind die van de Bijenkorf heel erg mooi, maar wel duur
 Zelf heb ik er een van Asos gekocht, die vond ik ook erg leuk :smiley:
Maar er is een heel topic over adventskalenders, misschien leuk om daar eens te kijken?

1 like

Oh jahoor! Ja, die uitstraling van perfectie enzo heb ik niet en word al nerveus van de druk die ik zou voelen om daar te werken. Zij zijn zooooo smooth en ik niet bepaald.

2 likes

Ik heb niets van MAC en vond dat ik een cadeautje verdiend had van mezelf. Dus ik ging naar de Bijenkorf. Vroeg tips aan die verkoopster maar moest eigenlijk bij alles zelf aangeven wat ik zocht welke kleur en het ook bij mezelf aanbrengen. Dus ‘hulp’ heb ik niet echt gehad. Uiteindelijk 1 item gekocht, had best meer willen kopen als ze me meer had kunnen overtuigen of laten zien. Had gehoopt op een extraatje maar kreeg eigenlijk niks mee verder dan het item met het bonnetje. Bij de uitgang ging ook nog het alarm af, waarop ze een keer schudde met het doosje en het alarm eruit viel en geen excuses ofzo. Gaat dat altijd zo? Had wat meer service of extraatjes verwacht bij zo’n ‘luxe’ product
 :pensive:

2 likes

Mac heeft nooit samples oid, heeeeel soms hebben ze potjes waar ze een sample mee kunnen maken, maar 99/100 keer krijg je niks. Is bij meer “luxe” merken in de counter zo, als je het bij Douglas koopt heb je geluk omdat je dan bij de kassa van Douglas betaald en daar gewoon een random sample uit de la wordt gepakt.

Maar de service die ze je gegeven heeft is wel slecht, zo hoort het niet te gaan en is heel jammer dat dit nu jouw eerste ervaring met Mac is want nu denk je ook niet oh ik ga nog eens terug om lekker in de watten gelegd te worden. Als je wil kun je altijd een klacht indienen, ik weet dat ze daar heel streng in zijn en die mua zeker aan wordt gesproken. Welke Bijenkorf was je?

Moet eerlijk zeggen dat ik de service altijd zo vind bij de MAC, zowel in bijekorfen als douglas en eigen winkels. Misschien dat ik er niet uitzie zoals hun publiek, maar ze hebben in ieder geval nooit aandacht voor me. En keer zelfs kreeg ik de opmerking ‘Weet je wel hoe je blush moet aanbrengen?’. En nee, niet op de aardige manier :smile:

Ja dit moet dus eigenlijk niet uitmaken voor ze. Ze ging ook tussendoor een andere klant/vriendin helpen en elkaar helemaal complimentjes geven. En bij mij kon er niet echt een glimlach vanaf ofzo. Zelf helemaal in de steigers trouwens, maar dat is altijd in die winkels, had mij dan uitgelegd hoe ze dat doet of voorgedaan of wat laten zien. Het was verder mega rustig.

Hebben jullie dat soort ervaringen bij meer merken gehad?

Ik werk in die wereld en mijn grootste angst is echt dat mensen zo over mij praten haha.

Bij wel meer beautyzaken vind ik dat het geval. Heb soms het idee dat ze meer met zichzelf bezig zijn en en/of vaste klanten die ook tip top eruit zien, in plaats van dat ze een ‘normaal’ persoon die vanuit haar werk nog even wat komt bekijken graag helpen. Er zit wel veel verschil in vind ik! Er zijn er ook die uitgebreid de tijd nemen, plezier voor hun vak hebben en veel tips geven/vriendelijk, maar er zijn ook veel ‘tutjes’ werkzaam.
Waarschijnlijk bij jou helemaal niet van toepassing, en als dat je angst is ben je al meer bewust van hoe je overkomt en doorbreek je al meteen dat vooroordeel dat ik inmiddels heb haha. Tenminste vind je hier wel sympathiek haha!

4 likes

Hmm ik moet zeggen dat ik het wel heel erg vind verschillen per counter, soms zijn ze juist heel lief en helpen ze goed. Maar ik merk inderdaad wel dat als ik geen of amper make-up op heb, ik anders word aangekeken en behandeld dan wanneer ik een full face op heb! Zo irritant.

1 like

Heb net Dr Leenarts gespot. Voelde me echt een beetje fangirl, maar durfde niet om een foto te vragen. Kwam heel aardig over.

Weer 25 % korting bij de Douglas

2 likes

Ik wou het ook net komen melden!

Heb deze week al een k-beauty bestelling gedaan dus ik denk dat ik 't aan me voorbij laat gaan
 (Alleen omdat ze de Bobbi Brown lipstick die ik al even wil niet in “mijn” kleur hebben hoor :sweat_smile:)

Mijn god ik heb net 5 min geleden een bestelling gedaan bij Douglas.
Weet iemand of het ook geldig is op embryolisse?

Ze verhogen wel de prijs op parfum echt stom! Ging er speciaal op wachten, maar zo heb ik er niks aan haha.

2 likes

Wat stom! Dan heb je er inderdaad niks aan. Wist niet dat ze dat deden.

Goede betaalbare topcoat die ECHT werkt?

Plzzz

Liefst drogist merk zodat ik straks eentje kan halen

die gel top coat van catrice, hier ooit als tip gekregen, werkt als een tiet

3 likes