Aiiii dat zou mij ook wel pijn doen.
Ah nee. Dat je naar de voedselbank gaat betekent niet dat je per se blij bent met meuk.
Nou ja, ik weet niet wat het precies is. Ik vind persoonlijk dat niet alles wat anders weggegooid zou worden, dan maar naar de voedselbank moet.
Dat snap ik. Maar rond Sinterklaas waren er genoeg initiatieven waar men cadeautjes wilde verzamelen voor gezinnen waar geen geld was voor cadeaus. Oke die zijn ook niet perse blij met meuk…
Ja eens en snap ook wel dat je het uit goede intentie zei hoor maar als zelfs de prijsmepper het aan de straatstenen niet kwijt kan dan hoort het misschien op de vuilnisbelt.
Wat is het???
Ik wil weten welk item van welke Diana niemand wil hebben en waarom
Hahaha. Wie weet wordt er nog iemand die bij de prijsmepper komt nog heel gelukkig mee.
Maar jemig wat zuur zeg. Als maker zijnde
Wow spotte net echt een oudere gregor op het station. Lange grijze baard, skelettenlegging, blauwe opvallende sneakers en een grote teddy jas. Echt een kijkje in de toekomst haha
Ik heb laatst met heel veel korting haar stempelset daar gekocht
Als ik Diana zou zijn zou ik het niet als iets ergs of slechts zien. Kruidvat maakt nou eenmaal te veel van al zijn spullen.
Waar zit dit dan precies in? Het woord ‘dreads’? Betekent dat iets?
Ik weet dat rasta naar rastafari refereert en dat dat een levensovertuiging is, maar verder? Als ik als witte vrouw graag mijn haar in slierten draai, gelijkend op dreads of rasta’s, omdat ik dat mooi vind, moet dat toch gewoon kunnen, zolang is niet roep dat ik een rastafari ben?
(Ik heb zo’n moeite met extreme politieke correctheid. Netflix explained heeft daar overigens een leuke mini docu over, doe overigens start met beelden van het Hollandse sinterklaasfeest)
Het is hierboven al uitgelegd maar kort gezegd werden/worden dreadlocks/cornrows bij donkere mensen altijd als ‘vies’ gezien maar als witte mensen het dragen is het ineens hip en fashion. Bovendien gaat er heel veel geschiedenis en racisme gepaard met het haar van donkere mensen en als wit persoon kun je daar niet simpelweg aan voorbij gaan omdat je je haar gewoon graag in ‘slierten’(?) wil dragen.
Oh dit vind ik wel echt heel vervelend voor haar
Haar is voor veel donkere mensen en vooral eerdere generaties superbeladen. Ik denk dat elke donkere vrouw met kroes haar enorme hairstruggles heeft gehad. Hierdoor is het bij veel haarstijlen die doorgaans gedragen werden en niet mooi gevonden werden, denk hierbij aan cornrows, lastig om te zien dat het inmiddels fashion is. Toen zij het droegen vond men het immers onverzorgd en niet netjes. Dus waar de donkere vrouw probeerde haar haarstijl zo echt mogelijk bij wenselijk en wester ideaal te krijgen door bijvoorbeeld chemische behandelingen en weaves, is het nu hip om de haarstijlen die zij al jaren droeg te dragen als een soort van leuke fashion want het is zo mooi.
Soort kalender achting bord waar je dingen op kan hangen. Maar ook gratis had ik geen interesse
Ja joww ik kies het woord slierten omdat ik mij kan voorstellen dat rasta’s een woord is wat voorbehouden aan rastafari’s.
Ik weet gewoon niet hoe ik het anders - politiek correct - kan beschrijven
Het zijn gewoon dreadlocks.
Maar dat is een beladen term.
To dread = vrezen
Locks = haar (denk aan goldie locks)
Ga je nou je eigen naam verzinnen voor een eeuwenoude haarstijl?
Dit heb ik echt nog nooit gehoord, waar heb je dit vandaan?
Maar vroeger was het ook niet gewenst voor vrouwen om een broek te dragen. Ondertussen is dat ook al 100x over de kop gegaan binnen de fashion.
Ik vind het zo jammer dat vrouwen van verschillende culturen en achtergronden zo met elkaar omgaan. Hopelijk kunnen we als wereldbevolking hier in 2020 wat mee gaan minderen. Hopelijk kunnen we elkaar omarmen ipv elkaar neer te halen. En dit geldt voor verschillende geslachten, achtergronden, huidskleur, seksualiteiten en alles dat daar binnen en daar buiten valt.