Het andere YouTubers/bloggerstopic #2

Oke komt ie!

1. Baby komt wel in beeld, maar niet in de hoofdrol. Kind komt wel helemaal in beeld, omdat ze het hetzelfde zien als hun ouders die vroeger foto’s van hen maakten. Als hun gevoel na een aantal maanden toch zegt dat het te veel privacy inbreuk makend is, dan zullen ze hierin alsnog andere keuzes maken.

2. Geen bloot in beeld, ook niet alleen in luier. Ook verschonen van luiers wordt niet in beeld gebracht.

3. Niet praten over poep/kwijl/andere ‘vieze’ dingen.

4. Het kind is geen ‘opvulling’ voor de vlog om 'm zo lang mogelijk te maken.

5. Geen grapjes over de baby of lompe woorden zoals ‘bek, kwijlen, kop’.

6. Geen heftige emoties in beeld zoals huilbuien.

7. Geen ‘opvoeding voor de vlog’. Dus dat het kind zich focust op de camera en dan ‘ander’ gedrag vertonen zoals altijd lachen als de camera in beeld is.

8. Geen geld verdienen aan het kind. Wel samenwerkingen voor spullen met een review, maar niet daadwerkelijk geld eraan verdienen. Maar als er wel een samenwerking komt die bij ze past, zetten ze het geld dat ze eraan verdienen op de spaarrekening van het kindje.

5 likes

Dit. Zit je kinds straks met een gevulde spaarrekening maar wel te balen van het feit dat hij altijd zo op internet is gezet.

11 likes

Ik vind het ‘leuk voor het kind om later elke dag van zijn leven op film terug te zien’ argument zo stom. Ervaren jullie het als enorm gemis dat je gebeurtenissen uit je kindertijd niet op een soort Black Mirror manier kan terugspoelen om opnieuw te kijken? Bovendien, is het écht leuk om honderden uren aan materiaal een keer terug te zien? Maar ja dat kun je denk ik amper uitleggen aan mensen die er hun dagelijks werk van hebben gemaakt om zichzelf te filmen en naar zichzelf te kijken. En nee ik heb geen spaarrekening gevuld met spon geld omdat mijn ouders mijn privacy verkocht hebben, kan ik mee leven.

Je hoort ook heel vaak dat argument van ‘ik film MIJN leven en daar hoort mijn kind bij’ en dat vind ik ook absurd egocentrisch. Ik snap die logica gewoon echt niet. Je kunt dat argument namelijk niet maken bij volwassenen: je mag niet iemand filmen en tonen die geen toestemming geeft omdat ze in ~je leven~ voorkomen. Maar kinderen, die die toestemming niet eens kúnnen geven, hebben dat recht niet? Snap er niks van.

39 likes

ik zou best filmpjes van vroeger willen hebben of zien maar er is nogal een verschil of dit een prive collectie is of dat de hele wereld mee heeft kunnen kijken. Dat laatste zou ik echt niet kunnen waarderen. Iedereen is daar verschillend in, sommigen zullen het wellicht juist leuk vinden. Punt is inderdaad dat je die keuze niet voor een ander kunt maken en dat gebeurt nu juist wel.

5 likes

Ik vind dat Kristin Cavallari van the hills voor haar nieuwe reality show een goeie keuze heeft gemaakt. Zij laat haar kinderen niet zien omdat zij daar zelf nog geen keuze in kunnen maken en zij dat niet voor hen wil bepalen. En dat argument van filmpjes maken zodat je kinderen dat later kunnen zien, hartstikke leuk idee. Maar hou dat lekker voor jezelf dan in plaats van het meteen online te gooien

12 likes

Nienke Plas doet mee aan Expeditie Robinson. Volgens mij dachten een paar mensen hier dit al?

10 likes

Bedoel je die Edith van stylehasnosize ofzoiets. Die steekt ook zo vaak te pas en on te pas haar tong uit.

3 likes

Ik ervaar het wel als gemis, maar ik vind privévideos iets anders dan youtube

1 like

Een dun boekje

2 likes

ik ben het aan het luisteren terwijl ik iets anders doe, dus zal zo wel een sv plaatsen. (of een link naar stuvia lol)
de eerste 10 minuten zijn in ieder geval: “blabla 2 hele zware maanden, ik ben boos en verdrietig, ik heb een heleboel ontdekt over this horrible industry en horrible people, ik ben shane superdankbaar, ik ga nu het hele verhaal doen, ik weet dat het mijn schuld is want ik heb mijn naam hieraan gehangen en zal niemand anders blamen” en nu gaat ze denk ik vervolgen door heel veel mensen te blamen
lees bovenstaande in vocal fry

5 likes

Al vele jaren lees ik af en toe de blog van een Amerikaans Mormonen-koppel in New York: http://lovetaza.com. Ik stuitte ooit op die blog door een artikel over religieuze bloggers in Amerika. Maar zij hadden dus al 3 kinderen in de leeftijdscategorie 3,4 en 5 en hebben nu nog een tweeling gekregen. En volgens mij is dit zo’n voorbeeld van mensen die voornamelijk hun inkomen genegeren dankzij hun knappe kinderen, en met de geboorte van hun jongste twee kinderen kunnen ze weer even vooruit wat betreft #spon.

2 likes

Ohh thanks! Ik vroeg me laatst af hoe het met hun ging, maar wist niet meer hoe ze heetten en kon ze dus niet vinden.

Voel me een beetje kneuzig, maar ik mis de vlogs van Bonnie echt. Zij is eigenlijk de enige youtuber van wie ik alles kijk.

Los van wat kinderlijk gedoe (gillen en ““heftige”” dingen) vind ik haar video’s echt zo gezellig. Ook haar vrienden en familie.

22 likes

Ja dat sowieso natuurlijk. Maar wat mis je dan? Een gemis ten opzichte van wat? Ken je bijv mensen die dat wel hebben? Want ik heb onze doos foto’s bij mijn moeder gewoon altijd als ‘normaal’ aangenomen zeg maar. Niet van, waar is de rest?

2 likes

Mijn moeder heeft ook mijn hele leven gefilmd. Heb alles op videobanden en dvd’s staan. Heel erg leuk om te kijken maar ik ben blij dat niet te hele wereld het kan zien. Daar ben ik het namelijk wel mee eens, privacy is echt belangrijk.

7 likes

Volgt wel de ouderwetse traditie om genoeg kinderen te kijgen. Zij zorgen immers voor jouw pensioen.

24 likes

Samenvatting Tanacon: The good, the bad, and the ugly. - Youtube

Samenvatting
  • INTRO: “blabla 2 hele zware maanden, ik ben boos en verdrietig, ik heb een heleboel ontdekt over this horrible industry en horrible people, ik ben shane superdankbaar, ik ga nu het hele verhaal doen, ik weet dat het mijn schuld is want ik heb mijn naam hieraan gehangen en zal niemand anders blamen”
  • een edit van 2 minuten waarin verschillende mensen in youtubevideos en nieuwsitems het woord ‘tanacon’ zeggen (kleine pauze, ben overprikkeld)
  • “ik had er eerst zin in, maar nu voel ik me achteraf kut!” :frowning:
  • ze is uit vidcon getrapt en ze voelde zich buitengesloten, maakte daar een boze video over waarbij ze ineens heel veel steun ontving
  • vervolgens besloot ze dus een eigen event te hosten, op dezelfde dag en binnen loopafstand van vidcon
  • hierop kreeg ze ook weer mega enthousiaste reacties dus besloten het door te zetten
  • zelf toegegeven fout nr. 1: je moet niet een event in 2 maanden willen plannen “maar jordan (?) wist dat en hij wilde het niet doen, en toen smste michael wise (?) me en toen gingen we het toch wel doen”
  • deze michael had tana eerder al ingevlogen voor een klein event en heeft haar mega gespoiled waardoor ze helemaal betoverd was, waardoor ze m vertrouwde om samen te werken
  • duizenden mensen hebben haar verteld niet met michael samen te werken, maar omdat ze zelf ook altijd veroordeeld wordt door andere mensen besloot ze dit advies in de wind te slaan
  • toen hij ineens op kwam draven met cameracrews en gekleed in gucci en rondreed op een segway en beloftes deed en met geld strooide vond ze dat wel vreemd
  • shot waarin tana en michael rondlopen door de venue, zij heel veel vragen stelt en hij alles afwimpelt en zegt dat alles geregeld wordt (dus het is TOCH zijn schuld?? oh nee 1 minuut later zegt ze “but it is still my fault omdat ik hem tegen me heb laten liegen”)
  • ze heeft ook tegen michael gezegd wat ze in de giftbag wilde maar surprise hij had het nie geregeld :disappointed_relieved:
  • “ik was een tanacon robot en heb iedere nacht in bed nagedacht over alle details”
  • ze heeft michael duizend keer gevraagd of alles in orde zou zijn met de capaciteit en de beveiliging en kreeg daar steeds ja op te horen
  • na 32:20 minuten zegt ze dat de belangrijkste boodschap van de video is: “mijn verantwoordelijkheid was alleen het concept en de foundation van tanacon, en ik zou schoppen en schreeuwen om het gedaan te krijgen” en “ik wilde alle details bepalen, maar ik heb alle verantwoordelijkheid in de handen van het productieteam gelegd en ik ben een idioot daarvoor maar ik ben nog maar een 19-jarige youtube en michael heeft me erin geluisd”
  • een week van tevoren kwam ze erachter dat michael toch wat dommer was dan hij zich voordeed dus ze heeft nog wat dingen geproberen te fixen, maar het productieteam regelde nog steeds de meeste dingen
  • HAHA ze heeft ook de rechten gefixt om mensen te trouwen, dus ze heeft daadwerkelijk 2 mensen getrouwd op tanacon, wat een dag voor dat bruidspaar
  • we switchen ineens naar de uren voor tanacon: shot waarin ze aan het feesten is in een limo, shot waarin ze met emma chamberlain in ihop is, shot waarin ze gasten verwelkomt, alles leuk en aardig
  • na een paar uur komt ze erachter dat het “doomsday” is, dat er 20.000 mensen buiten staan (wat dus niet zo was) die allemaal aan het verbranden en uitdrogen waren en dat alles niet zo ging als gepland
  • ze ziet michael die zegt dat alles een groot succes is en m daarna boekt op zn segway
  • die avond zit ze in een boardroom met zijn team en die vertellen haar dat ze bang voor m zijn en dat ie heeft gelogen over het boeken van EHBO mensen, uit geldbesparing de helft van de security heeft afgezegd en mensen de dag ervoor via instagram heeft gevraagd op te komen draven in zwarte shirts met het woord security geprint erop
  • daarna is ze naar het netwerkfeest gegaan om damage control te doen
  • michael was niet bereikbaar tot hij besefte dat shane een reportage ging maken, dus deed toen alsof ie failliet zou gaan en reageerde ineens wel, daardoor hebben ze ook met elkaar gepraat
  • 5 minuten shane ophemeling
  • ze heeft geen geld verdiend en verliest er geld door
  • ze is nu bezig met gratis meet-ups met mensen die tickets hebben verkocht
  • “ik zal nooit meer iemand blind vertrouwen tenzij ze zeggen dat ik niet met iemand moet samenwerken dan wel”
  • sorry sorry sorry sorry sorry etc

okee dit is echt lang maar nog aardig beknopt voor een video van een UUR
zin om weer terug naar school te gaan en leerzame dingen samen te vatten

15 likes

Het lijkt me ook heel ongemakkelijk om het terug te kijken met in je achterhoofd de gedachten dat miljoenen mensen dit ook allemaal gezien hebben. Heel raar en ook wel een beetje een eng idee

3 likes

Nou soms zie ik op youtube videos bijvoorbeeld van Teske of creasoof met allemaal beelden van vroeger en dan vind ik het wel jammer dat ik dat niet heb

4 likes