Omg Teal Swan Over batshit spiriwiriās gesproken.
Kijkt iemand nog vlogs van Monica? Ik had er weer eens een aangezet maar ik vind het echt dodelijk saai en de helft is spon
Ja gebruik het meer als achtergrond geluid idd.
ja precies.
ik denk dat je best dingen en levenslessen uit andere culturen kan halen en dat binnen je eigen spiritualiteit vorm kan geven zonder dat het cultural appropriation is.
maar de manier waarop spiritualiteit op dit moment uberhaupt wordt vormgegeven is totaal niet community based en super performative en egocentrisch. ook als je wel je spirituele rituelen uit je eigen cultuur haalt vind ik het neigen naar appropriation als je het influencerstyle benadert. kan je wel leuk je tarotkaarten leggen en je eigen traumaās helen met bloed edelstenen, als je de wereld om je heen totaal negeert want ~negative vibes, hoe wijs en in tune met de wereld en āhet hogere zijnā ben je dan? ik weet er niet het fijne vanaf hoor maar ik geloof dat spiritualiteit in geen enkele cultuur begonnen is om je verheven te voelen boven anderen, de āheksenā van het dorp waren toch juist de helers met hun gekke drankjes en heksensoep
Dat is het eigenlijk ook, het is gewoon een soort stijltje wat mensen zich nu aanmeten. De clichƩ rituelen de ze allemaal hetzelfde doen, de edelstenen etc. Het moet allemaal op een bepaalde manier en er is niks authentieks (hiermee bedoel ik iemand die het op zijn eigen manier vormgeeft) aan. Ook dit is een soort bingokaart die je kan afstrepen bij bepaalde influencers zoals Widya.
Even je kokhals neigingen instantly wegbranden met Palo Santo
Weg duurzaam gesprokkelde palo santo he. Want dat verschil ruik je
Ik vind het moeilijk om te geloven dat al dat hout in winkeltjes in Schubbekutteveen duurzaam gesprokkeld is van āheilige bomenā maar wat weet ikā¦ Niet mijn scene
Niet om het gebruik/ritueel verder belachelijk te maken. Maar dit klinkt als een goed businessmodelletje waar die spiri influencers wel intrappen.
Oh god, niet de verschrikte hertjes kerst vlog intro blik.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een fysieke adventkalender? Heeft ze daar genoeg volgers voor?
Mān schoonfamilie haalt het boze oog bij me weg door in mān bakkes te tuffen.
Dat lijkt me wel leuk op bij influencers te doen.
(Zou willen dat dit een grap was)
Ahahaha ik ken dit verder helemaal niet, en heb niks met spiritualiteit en insta spiritualiteit in het bijzonderā¦
@dilla ja zeker, ik volg het dus wel een beetje vanaf de zijlijn en ik vind het idd heel erg self centered en een manier om andersdenkenden af te serveren als niet verlicht genoeg en ik vind dat kwalijk.
Ik ben het ook zeker met je eens dat je je eigen cultuur in die zin ook cultural kan approprieren (hahaha dit is een rare zin) en dat je āechte pagansā op die manier echt soort van buiten spel zet ofzo (niet helemaal maat weet ff niet hoe beter te verwoorden). Maar in het algemeen vind ik het bijna altijd zeer ongepast om als Europeaan (/Witte amerikaan) rituelen van native volken te gebruiken. Of het nou witte salie branden of āheilig houtā (en not buying it dat dit legit is) want je gebruikt iets wat voor mensen heel veel betekenis heeft nadat jouw voorouders/mensen uit jouw land letterlijk alles hebben afgepakt en ze hebben uitgemoord.
Ik zie niet in hoe je dan met een gerust geweten je (waarschijnlijk neppe) takje kan branden. Zeker als je pretendeert zo in tune te zijn met het universum.
Interessant wel hoe die hele business (edelstenen, tarot, etc) via insta weer hip en booming wordt maar het toch in essentie draait om consumeren
Is de best guess, ze gaat iets onthullen maar we weten pas om 16 wat.
Dus haar stories zijn de hele tijd dit gezicht omdat ze het niet meer aankan van de spanning.
Doen ze bij jullie tuffen? Bij mij likken ze hun vinger en halen ze die over je gezicht
Zin om een influencer event te doen en dit dan bij binnenkomst bij iedereen te doen. Zij geloven toch niet in corona
Haha zulke aankondigingen vallen altijd tegen en zijn alleen leuk voor de vlogger zelf
Maar ze doet het vast voor ONS
Ja dat sowieso, omg dit wordt ZO GAAF voor jullie
Maar eigenlijk: omg jullie mogen lekker je geld uit gaan geven aan mij
Ja, zo āftouā drie keer om me heen. Niet recht in je gezicht maar die spetters vliegen er natuurlijk wel in. Echt fris.
Grip-test met 50% korting!!
Edit nee okƩ ff een gokje wagen dan:
Het heeft te maken met
- Eten
- Drinken
- Reizen
- Medisch
- Relatie
- Dieren
- Feestdagen
- ~Platform~
- Anders, namelijk
0 stemmers
Ik gok dat het een apart kanaal wordt voor de bruiloftvoorbereiding. Valt dat onder relaties of verdient dat wel zijn eigen antwoord?