Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Toen ik student was :older_woman:t3: :older_woman:t3: hadden we ook wel een taaltje maar was wel anders.

• 2 woorden 9 letters (duurt lang)
  • duurt een baard
  • pasta rood / pasta groen

Verder kan ik even niks meer bedenken maar het is dan ook zo’n 12 jaar geleden 🥲

12 likes

Haha… iedereen weet toch dat het voor dubbelpost staat.

4 likes

2 woorden 9 letters = bier halen

14 likes

Ik vind het verloedering van de Nederlandse taal :sob:

4 likes

Wijn halen kan ook :rofl:

3 likes

Kaj moet echt verdwijnen. Die raakt steeds meer de weg kwijt. Ooit was ie lekker nuchter en wel grappig. Nu is het gewoon sneu. Kan hij niet met Jessie 1 of andere zweefteefvakanties organiseren.

15 likes

Ik had het mijn vader over die studentenafkortingen. En hij was bezig met het boodschappenlijstje van oma. Vraagt ie aan mij ‘wil je ook een babi?’. Bedoelde hij Bavaria bier. :joy:

56 likes

Ook priem!

1 like

Ze hebben een huis gekocht op Ibiza en volgens mij willen ze dat deels gaan verhuren, dus die zweefteef vakanties zullen er vast wel komen :joy:

3 likes

Wat een superirritante trend dit, influencers die vakantieparken en vakantiehuisjes aanschaffen. Misschien ook een idee voor die Billierose nu ze al 4x verhuisd is in 2 jaar of zo. Want dat houdt ook een keer op natuurlijk.

8 likes

Ik herinner me vooral kots-gerelateerde uitdrukkingen?

Over de baard gaan
Barfje leggen
Een vloerpizza maken

Echt goor en ik herinner me ook niet dat ik kotste ofzo dus waarom weet ik alleen dit nog?? Soms zeg ik over de baard gaan als mijn baby melk uitspuugt en mijn vriend vindt dat echt heel erg vervelend hahahaha

9 likes

Braken is meemaken!

18 likes

Haha NEE die kende ik niet maar ga ik sowieso een keer gebruiken

1 like

Mijn favoriete afkorting is toch wel die voor avondklok

“Alleen een kowa maken vanav want er is nog avklo”

3 likes

Haha ja dit was in mijn studententijd wel een veelgebruikte uitspraak.

Bij avklo lees ik op de een of andere manier altijd Aviko (je weet wel, van de aardappeltjes😂)

13 likes

Spreek uit als af-klo! Maar avoklo kan ook :raised_hands:t2:

2 likes

Mijn favoriete woord voor kotsen is en zal altijd ‘brokken’ blijven. Het is zo grafisch, poëtisch bijna.

15 likes

Aviko staat voor Avond, ik kook

4 likes

Als werkwoord? Dus “moet je brokken?” Nog nooit van gehoord