Het andere YouTubers/bloggers topic #16

ze heeft wel eens gezegd dat ze het heeeel leuk vind om te editten :crazy_face:

3 likes

Tf staat hier

65 likes

Ik snap er ook echt helemaal niks van, en ik probeer oprecht het te snappen maar die video duurt een ruim een uur en het gaat over gewicht/eetgedrag en mensen die elkaar daarover veroordelen ofzo?

Heb het filmpje niet eens aangeklikt, kreeg al een error van die tekst erboven haha

Si!!! Heb pilletjes gevonden waarmee ik het wel kan verdragen

En nee het gaat niet om veroordelen over gewicht en/of eetgedrag @Hejira het gaat over de reactie van diëtist abbey sharp op de exploitatie van de eet verslaving/zelf gediagnosticeerde BED van amberlynn reid. Haar gezondheid gaat in de afgelopen jaren extreem achteruit en Sara (youngdumbhoneybun) legt uit adhv haar studie in psychologie wat er mis gaat & waarom dit in stand word gehouden. Namelijkkkkk views (en dus geld) adhv clickbaiten van haar lijf/verslaving en gezondheid terwijl ze oorspronkelijk begon als weight loss channel maar er snel achterkwam dat ze meer geld verdiende met mukbangs met haar lijf goed in beeld.

Heel educatief en zeker niet gemaakt om te shamen of te judgen

Oja nog een edit: het is mega interessant om te leren wat ALR doet met haar volgers en hoe ze die probeert te manipuleren door dingen te opperen zoals dat de comments ervoor zorgen dat ze aankomt niet het opnemen van mukbangs en/of haar reguliere eetpatroon. Dat heeft me sowieso best wel heel veel inzichten gegeven over hoe persoon X eventueel persoon Y een schuldgevoel kan geven obv iets wat nergens op slaat/niet de waarheid is

2 likes

Ik vind Abbey’s videos ook wel lastig hoor. Ze lift duidelijk mee op de problematiek van degene die ze bespreekt en gaat daarna best heftige dingen bespreken mbt eetstoornissen. Op zich met disclaimers maar influencers zijn het haakje waar zij views mee binnen harkt. Meh.

6 likes

Dit was een verkeerd verhaaltje van nevermind die het verkeerd begrepen had sorry Abbey Sharp is gewoon een registered dietitian alles erop en eraan!’

Huh? Overal staat dat zij wel echt een registered dietician is. Ze geeft ook wel echt fijne adviezen, zoals die laatste video’s over snelle maaltijden.

Oké misschien haal ik twee dingen door elkaar ik heb het onder invloed van tramadol gekeken dus ik ga het morgen even uitzoeken sorry sorry!!!

Geen zorgen, geniet ook van je aanwezigheid onder tramadol hoor :kissing_heart:

1 like

Ik vind het dus walgelijk dat zo veel mensen naar die video’s van Amberlynn kijken om haar af te zeiken en dat er een gigantische subcultuur is van Youtubers die commentaar leveren op haar eetgedrag/keuzes. Die Amberlynn zit duidelijk super in de knoop met zichzelf en een grote groep mensen maakt de meest valse opmerkingen onder het mom van “bezorgdheid”.

11 likes

Dat vind ik heel lief! :heart:

Ik voel me gelijk weer een leugenachtige hond dat ik het verkeerd heb gezegd. Daarom ben ik even aan het terugkijken en ze heeft inderdaad een bachelor en is registered. Wat ik verkeerd onthouden heb is dat Sara het erover heeft dat ze dus geen dokter is net zoals dat Sara dat zelf niet is, en dat Abbey daarom geen juist advies kan verstrekken aan iemand zoals ALR (=amberlynn reid). En dat terwijl amberlynn tijdens haar eigen reactie video echt doet alsof Abbey de holy grail onder de weight loss experts is. Echter doet ze alleen maar zo omdat Abbey bevestigt wat ALR claimt over van alles en nog wat maar dat ze geen advies aanneemt van Sara die zelf ook een bachelor maar dan in psychologie heeft en nu bezig is met haar master. Volgens ALR praat Sara simpelweg poep en weet ze van niks en is Abbey super slim want ja zij zegt hetzelfde als ALR zegt terwijl ze hetzelfde zijn in degree alleen een ander vakgebied. NAV analyses en haar eigen uitspraken is duidelijk dat ALR psychische problematiek heeft waarbij ze hulp nodig heeft, zeker om haar zelf gediagnosticeerde BED te kunnen verhelpen. Dat is immers ook wat Sara claimt maar dat is niet waar volgens ALR want zo zegt zij zelf (net zoals Abbey) zal ze wel op een gezond gewicht kunnen komen door ‘intuïtief eten’.

Lang verhaal kort ik heb weer in mijn vorige comment een heel verhaaltje gemaakt wat ik even ga weghalen omdat ik het verkeerd heb onthouden. Als je er meer van wilt zien (van Sara) vanaf 01:40 https://m.youtube.com/watch?v=T-A15LeoYj0

Nog even een edit om dat @spaarlamp helemaal gelijk heeft. Dat las ook voor geen meter. Funfact about me ik vergeet vaak ook tussendoor te ademen als ik praat in het echt omdat ik teveel in een zin wil proppen

——
TL;DR (@Douwe) Abbey heeft een bachelor en is geregistreerd diëtist. Heeft dezelfde mate van opleiding maar dan in een ander vakgebied als Sara. Amberlynn neemt wel advies aan van Abbey en benaderd haar als dokter, doet het tegenovergestelde bij Sara terwijl dezelfde opleidingsgraad?

4 likes

Ik ondertussen: :exploding_head:

54 likes

Wauw deze zin is echt alsof je het in 1 ademteug hebt gezegd

15 likes

Dit.

En ik vind die Sara ook zo hypocriet, zij verdient toch net zo goed geld met het maken van filmpjes over Amberlynn? En maar commentaar leveren op dat anderen de problemen van Amberlynn in stand houden, terwijl zo ongeveer al haar eigen video’s ook over haar gaan… geef haar dan zelf ook geen aandacht meer? Dit is toch gewoon zeiken om het zeiken, niet eens meer onder het mom van bezorgdheid.
Zijn ook genoeg video’s te vinden over waarom zij net zo goed problematisch is, misschien nog interessant @Nevermind voor als je je nog eens verveelt?

3 likes

Ik verveelde me niet hoor! Ik heb toenet al kort uitgelegd waarom ik oa naar haar kijk, en je hebt inderdaad gelijk dat ook zij in bepaalde opzichten problematisch is :slightly_smiling_face:

Edit: kort is denk ik niet de juiste omschrijving als ik terug scrol sorry girls!!

3 likes

TL;DR

4 likes

Nou inderdaad. Ik vind het gewoon belachelijk en judgy pestgedrag.
Überhaupt youtubers die content maken door andere youtubers te analyseren en bekritiseren, verzin wat voor jezelf, ga sokken uitzoeken.

10 likes

algemene TW eetstoornissen

Diëtist en psycholoog die allebei niet de behandelaar zijn van een youtuber bespreken haar mogelijke eetstoornis en krijgen veel views en veel moneyyyyy

15 likes

Ahahaha

2 likes