Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Het is toch ook gewoon ultiem Nederlands om te denken dat je nog heel prima kan fietsen met 10 bier op? :grimacing:

22 likes

Nederlanders zijn onschendbaar toch?

1 like

Voor wie zin heeft in een hele lap taaie tekst:

De tekst gaat op de volgende bladzijde door maar ik vertrouw er op dat jullie zijn afgehaakt.
Ik ben dat ook.

De wet onderscheidt voertuigen en motorvoertuigen. Motorvoertuigen waarvoor wel een rijbewijs vereist is en waarvoor dat niet is en beginnende en ervaren bestuurders.

Daarnaast is er is er een onderscheid tussen ‘stoffen’ (lachgas/wiet bijv) en alcohol.
Aan alcohol zijn ‘grenzen’ gekoppeld. Aan ‘een stof’ niet. Ik maak daaruit op dat als jij onder de verboden alcoholgrens toch niet in staat bent om een voertuig te besturen dat valt aan te merken als een lid 1 situatie en dat dat ook verboden is.

Kortom, prima geregeld in de wet!!

Als er iemand is met een betere wegenverkeerswet-kennis hoor ik graag of ik het goed begrepen heb!

4 likes

Maar volgens mij gaat de discussie over dat de verboden alcoholgrens bij 0 moet liggen volgens sommigen.

Met die voorbeelden maak je een valse vergelijking, niet gek als zo’n drogreden niet geaccepteerd wordt.

Iets met appels en peren, je kunt geen zaak bouwen op dat als iets anders (vooral als je meteen naar extremen grijpt ipv gelijken) wat nu verboden is maar vroeger mocht bestaat, dit ook onherroepelijk de toekomst gaat zijn voor andere zaken die nu nog wel mogen.

Dat is gewoon geen sterk argument.

53 likes

Mooi hoe iedereen weer “Ja maar wat als je nou in een boeren gat woont en je huis een fiets is…”

Bonnie en Nick waren thuis en reden met Bram en Jelle mee naar het station om ze uit te zwaaien en gingen toen weer terug. Is leuk en aardig. Maar het is geen “Hoe waren ze anders thuis gekomen” situatie.

15 likes

Ik denk dat Bonnie’s reactie hier ook wel uit context gehaald is omdat de reactie erboven er niet bij stond. Ze wist niet dat voor die deelscooters nultolerantie geldt (anders dan voor je eigen scooter dus bv.), niet dat ze dacht dat je gewoon onbeperkt mag drinken.

Maar goed, verder volledig eens met de reacties hier dat dronken rijden een onderschat gevaar is en nooit genormaliseerd moet worden.

Edit:

24 likes

Dat is niet de discussie waarop in reageerde in elk geval. Ik wilde aantonen dat fietsen onder invloed ook verboden is. (Of steppen, of in een scootmobiel rijden) En dat het niet alleen om alcohol gaat maar ook om alle andere stoffen die je rijvaardigheid beïnvloeden.

Dit is wel echt typisch idd, dat hier dan weer de helft werd gedeeld. Toen ik dat stukje hier las van Bonnie dacht ik wel echt omg wat dom van haar. Maar het was dus uit de context gehaald… Vind dat dat hier echt zo vaak gebeurd, en dat vind ik echt irritant. Want je zet iemand in ander daglicht dan hoe de situatie is. Ik vraag me echt af waarom mensen dat doen?

Thanks dat je deze printscreen hebt gedeeld, nu snap ik Bonnie’s reactie wel natuurlijk…

25 likes

Ik denk dat dat meestal niet bewust of met kwaad opzet gebeurt hoor. Iemand zegt iets zonder veel context en dat gaat dan een soort eigen leven leiden.

Trouwens, wat is er aan de hand op de insta van Alwin? Ik volg hem niet maar kwam er toevallig op en zie dat zijn account nu afgeschermd is, er 0 posts zijn en hij een soort aftelklok naar 16/11 heeft. Hij heeft toch pas al een nieuwe lay-out enz gelanceerd.

1 like

Hahahaha ik vond het meevallen verbaasde mij meer over die KATTENBAK NAAST DE BANK

15 likes

Net als het kaassoufle verhaal. Ik heb nog nooit wat van Bonnie gezien en lees alleen hier over haar dus ik dacht oprecht dat het waar was :sweat_smile:

9 likes

Maar dit past ook wel extreem goed in haar karakter en ze heeft wel eens friet bewaard voor de volgende dag. Dus dat snap ik wel! (Even voor mezelf goedpraten dat ik het ook geloofde.)

4 likes

Laf de gordijnen van Bonnie

2 likes

Heerlijk

Ben zo vaak zo dronken naar huis gefietst dat ik me het überhaupt niet kon herrineren.

Maar gelukkig is het grootste gedeelte waar ik fiets toch verboden voor auto’s en het deel waar wel auto’s mogen rijden is allemaal 30 km fietsstraten waar auto’s te gast zijn dus dan kunnen ze je toch niks maken.

3 likes

Door alle zuinige verhalen die ik las en het friet verhaal kon ik het mij ook heel goed voorstellen. Er was ergens nog teleurstelling dat het niet waar bleek te zijn :joy:

3 likes

Hoe moet je in godesnaam anders thuis komen na een nacht in de kroeg?

Vind het wel schattig dat Bonnie en Nick 2 maanden nadenken over een tv meubel want “hij was zoooo duur”, dus ik verwacht een meubel van €10.000 ofzo, is ie “maar” €400. Dat is toch een redelijk normale prijs voor meubels.

31 likes

Lopen, taxi , een nuchter iemand vragen of ze je terug willen brengen.

9 likes

Ik vind die gordijnen wel echt mooi maar vind het wel druk ogen zo allemaal bij elkaar.

2 likes