Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Oeh ja! Gelukkig zijn er geen trams op curacao zodat we er niet als het plebs er in hoeven te zitten. Maar ze hebben wel kaassoufles! Lekker de helft op eten. Zolang we maar geen soep met smeerkaas krijgen dat is echt no go

3 likes

Mwah het is niet aangevallen voelen, het is meer dat YouTubers al jaren roepen dat “iedereen gewoon jaloers is!!!” en die uitspraken hier op het forum veelvuldig worden afgewezen en ontkracht. Als er dan voor de zoveelste keer iemand op een passief-agressieve manier* doodleuk komt vertellen dat we eigenlijk toch wel gewoon jaloers zijn, dan kan je ook verwachten dat daar reacties op komen. Been there done that.

*@Wuorvgnitekram ik kan me voorstellen dat je het niet zo bedoelde maar zo komt het wel een beetje over met alleen een citaat en een emoji

9 likes

Dit is niet alleen door wat er nu gebeurt he. Er wordt nu bijna elke dag dezelfde discussie gevoerd. Daarnaast werd het artikel gewoon geplaatst, en citeerde zij dit m.i. op een hele vreemde manier die veel impliceerde over het forum. Het is gewoon steeds negatief zonder inhoudelijk ooit mee te praten en dat begint me steeds meer op te vallen.

Ik word trouwens gewoon afgemeld wegens overbelasting haha lekker druk hier

11 likes

Ja Dee was dat, wat voor kritiek kwam daar op? Herinner me die post idd maar weet niet meer wat er in stond.

Ben het trouwens met je eens dat kritiek soms uit jaloezie kan voortkomen. Ook op dit forum. Ik denk alleen dat, hier in ieder geval is, dat veel minder vaak is dan je denkt.

1 like

Dat postte ik. Niet omdat ik jaloers ben dat een influencer een auto krijgt. Ik snap dat je een auto aanneemt als het gratis is, maar in mijn ogen kom je zwaar ongeloofwaardig over als je je mini wegdoet want ‘niet praktisch’ en dat je dan een week later een gratis mini aanneemt. Daar moet ze natuurlijk reclame voor maken en ik vind het mega ongeloofwaardig als ze straks die auto de hemel inprijst, terwijl ze diezelfde auto juist wegdeed omdat die niet praktisch was. Je bent influencer met meer dan een miljoen volgers en je kan waarschijnlijk zo een spondeal regelen voor een andere auto. Regel dat dan, zodat je er een hebt die aan je eisen voldoet. Niet alleen heb je daar zelf meer aan, maar je komt dan ook geloofwaardiger over. Heeft precies niks met jaloezie te maken

7 likes

Ik zie hier regelmatig mensen posten die bijna alleen maar kritiek uiten op dit topic. Insinueren dat kritische comments hier vanuit jaloezie gepost worden vind ik echt een beetje een ongepaste binnenkomer.

Kritiek op influencers wordt niet voor niets hier uitgebreid besproken en bijvoorbeeld niet in de comment-sectie van desbetreffende persoon. Het is kritiek die de influencer echt niet altijd hoeft te lezen of er iets van op hoeft te steken (wat mij betreft). Hetzelfde geldt wat mij betreft voor een forum(topic): staat het onderwerp je niet aan of kun je je totaal niet relaten aan de gang van zaken, voel je vrij om het niet te lezen.

En tot slot als disclaimer, nee ik bedoel niet dat je alleen zou mogen posten als je het eens bent met wat de massa zegt.

5 likes

Idd ik kwam je ook in andere topics terug.
Ja ik denk/hoop dus niet dat@Wuorvgnitekram alles hier in dit topic maar jaloerse uitingen vindt.
Wat nuance: soms missh nul jaloezie, soms een beetje en missch zijn er ook gevallen waarin de afzender dat als zodanig niet bedoelt of herkent; kennelijk is er een expert (?) die aangeeft dat jaloezie - net als met zoveel ih leven - een drijfveer vormt. Denk aan: jaloezie op het materialistische aspect, de reisjes, of juist immaterieel: de autonomie, of het opgebouwde platform? Zeker als dat is wat mensen zelf ambiëren maar niet voor kunnen/willen gaan. Wederom; niet altijd bij alles en iedereen maar bij de enkeling (indirect). En als ik het goed lees, wordt deze quote nu enkel aangehaald omdat jaloezie hier eerst heel absoluut werd weggewuifd. (Had ik niet eens meegekregen).
Daar denk jij anders over. Dat kan. Punt is; ik kan niet voor iedereen spreken, net zo min als anderen dat ook niet kunnen. Dus hypothetisch beschouwd: ja wellicht kennen sommige reacties een jaloerse ondertoon. Zijn we nu uit deze meta-matrix?

1 like

Nou, volgens mij is het meer dat mensen hier zich aangesproken/aangevallen voelden doordat @Wuorvgnitekram een citaat uit een artikel van een andere poster deelde. Zo aanvallend en direct op het forum is dat toch niet? Ik kreeg het idee dat veel mensen de neiging hadden om dit meteen te ontkrachten en er andere situaties van iemand die iets citeert bij gingen betrekken, het ging letterlijk om het eens zijn met een aantal zinnen van een artikel.

Ja ik werd ook afgemeld, dacht dat ik iets schokkends had gepost met dat ik ook niet wist wat ik hier doorgaans kom doen haha.

1 like

Ah ja, ja zal best dat er iemand jaloers is op die minicooper en er daarom een salty comment over plaatst. Maar ik denk dat dat soort posts incidenteel zijn hier, en niet de regel. Daarom vond ik je post met :dart: niet zo passend, eerlijk gezegd.

4 likes

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf praten maar bij mij was dit niet het geval. Ik was/ben het er niet mee eens dus noemde dat, dat is wat anders dan aangevallen voelen. Oh en: het eens zijn met een paar zinnen vind ik wel anders dan zo passief agressief een emoji erbij zetten.
Daarnaast noemde ik iets dat me al lang opvalt en me begint te irriteren. Als zij dit nu alleen had geplaatst had ik het prima gevonden, maar ik merk gewoon dat het elke keer hetzelfde liedje is.

6 likes

Maar ik snap de jaloersreden sowieso niet. Mensen kijken ook naar slechte reality voor irritainment, maar we zijn toch ook niet massaal daar jaloers op? Waarom zouden influencers dan anders zijn? Is echt mijn vorm van realitytv.

26 likes

Ik denk dat jaloezie niet zo beperkt is als ‘dat wil ik ook’. Dat Sint naar Curaçao gaat is irritant (vind ik) omdat ik wel m’n best aan het doen ben met alle Corona regels. Jaloezie is niet het juiste woord misschien, maar ik misgun haar eigenlijk wel haar trip omdat ik mezelf ook leuke dingen ontzeg. Het is oneerlijk, het voelt alsof zij het ervan kan nemen bij de gratie van het ‘harde werk’ (thuis zitten) van anderen. Het blijste word ik eigenlijk van kattenfilmpjes op insta, geen greintje jaloezie komt daar bij kijken :slight_smile:

12 likes

Nee hoor, dit is ook niet wat ik bedoel. Als mensen meeposten of af en toe mensen aanspreken op wat ze zeggen, vind ik dat vaak goed en ben ik het er, zoals ik eerder al zei, vaak genoeg mee eens. Maar het valt me op dat je de afgelopen tijd alleen komt meeposten als je iets irritant vindt o.i.d., en dit gaat vervolgens nooit (of kort) over de inhoud van wat wordt gezegd maar altijd over ‘het forum’ etc. En dat vind ik irritant ja. En als iemand anders dat zou doen, zou ik die persoon er ook op aanspreken ja.

Edit want ik kom niet uit m’n woorden: wat ik bedoel is: herhalen dat je Wouter irritant vindt, priem, gaat over het topic. Blijven zeggen hoe irritant, negatief en jaloers je het forum vindt, vind ik een beetje onzin. Ik vind dat daar wel degelijk verschil in zit

11 likes

Ik heb je nu al een paar keer zien posten over verbannen worden of geblokkeerd worden. Ik weet niet wat voor fora jij gewend bent maar iedereen is hier welkom zijn mening te geven en met elkaar in discussie te gaan. Ik vind die opmerkingen dan ook totaal onterecht. Alsof je er op zit te wachten dat het gebeurt.

74 likes

Als iedereen die hier mensen tegenspreekt en discussies veroorzaakt een ban moet krijgen kan je je baan wel opzeggen.

4 likes

Tenzij ze geen friet zeggen

38 likes

HET IS PATAT

36 likes

Ik dacht hier net nog aan. Volgens mij krijg je op elk forum soieso eerst een aantal waarschuwingen. En dan pas een ban.

Inderdaad, dat klopt. Ik denk ook dat iedereen andere redenen heeft om x of y vlogger te volgen of incidenteel te kijken en op basis van content, ontwikkeling of 1000 andere redenen een mening vormt zoals jij ook zegt. Kan soms bewondering zijn, of verbazing, of inspiratie, of jaloezie. En de dag erna weer wat anders. Het artikel (waarvan ik me afvraag of de mensen die reageren dat ook daadwerkelijk gelezen hebben) gaat over veel meer dan dat en noemt ook andere redenen. Dat veel mensen er hier nu dan bovenop springen (en op de persoon, over een emoji?) verbaast mij, maar dat zegt waarschijnlijk veel over mijn eigen referentiekader en de nuances/passieve agressie die ik niet heb opgepikt.

Oke dit is wel een ding wat ik tof vind aan brabant dat jullie gewoon friet zeggen!