Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Ik kan me heel goed voorstellen dat als alles tegen zit je vaak uitgaat van het negatieve enzo. Maar die boze houding naar mensen die gewoon willen helpen of iets aardigs willen zeggen snap ik totaal niet. Sanne heeft wat dat betreft te veel verwachtingen van andere en als die gene niet precies doen wat zij wilt dan is diegene een slecht mens. En dat heeft wat mij betreft niks te maken met een heftig verleden of een rouw proces of iets.

5 likes

Ik denk niet dat het een bewuste keuze is om in een slachtofferrol te kruipen. De manier waarop zij haar leven leeft is ook maar de manier die zij kent. Kan me voorstellen dat het voor naasten moeilijk is maar er zijn zoveel mensen op deze wereld die lijdend door het leven gaan. En ik hoop toch dat daar wat meer empathie voor is.

3 likes

Maar dat is toch wat je ziet op het internet, een klein deel waar wij ook niet alles van weten. Wat trouwens ook niet hoeft om er een mening over te vormen hoor. Maar volgens mij heeft Sanne ook genoeg (goede?) vriendschappen in het echte leven. Ik weet niet zo weinig van Sanne als de rest hier maar het verschil is dat ik er niet vanuit ga dat ze slechte intenties heeft. Ik zie persoonlijk ook niet in waarom het erg is om negatief in het leven te staan. Of om je een slachtoffer te voelen.

Hoe kan je dat jou zo stellig zeggen. Je kent haar helemaal niet. Hoe weet jij nou waarom ze is zoals ze is.

Ja al had hij alleen maar gezegd “wat erg voor je” of “sterkte”, dan was er (bijna) niks aan de hand. Vind het echt raar om er gewoon niet op te reageren en over iets totaal anders te beginnen.

4 likes

Whut?

1 like

Ik volg haar al sinds dr eerste paar videos nog voor dr broer stierf. Ze was toen al happerig in de comments en op twitter. Dat is gewoon haar houding. Niks mis mee als je zo in het leven staat. Maar ga zelf niet dingen verwachten van mensen en vervolgens mensen die je proberen te helpen aanvallen omdat ze jou niet helpen hoe jij wilt dat ze jou helpen. Heel haar houding op t internet werkt haarzelf geloof ik nog meer tegen. Maar goed misschien vind zij die negatieve houding wel fijn.

11 likes

Maar goed ik vind het sowieso maar raar dat ze altijd alles deelt op Instagram over haar dates/matches. Je hoeft maar 1 ding verkeerd te zeggen en je staat meteen op Instagram bij haar. Waar is hun privacy gebleven?

4 likes

Ohhhh de tweedehandsdoorverkoop via insta hype is nu ook bij Endless-weekend terecht gekomen. Met boho en rotan items, what’s new

5 likes

Of misschien ĂŒberhaupt eens een keer professionele hulp zoeken als je er verder over wilt praten om het voor jezelf te verwerken. Al is het een keer de praktijkondersteuner van de huisarts, waar verder geen eigen bijdrage oid aan zit. Er is zoveel mogelijk wat dat betreft, maar in plaats daarvan blijft ze zichzelf in de slachtofferrol plaatsen en het afschuiven op “dates” die niet willen praten

1 like

Haha, dat lijkt me in haar geval echt niet kloppend. Bovendien, dat is toch altijd in het leven; als iemand nou gewoon zus of zo had gezegd dan had ik me niet rot gevoeld. Ja, maar dat is niet gebeurd, vind dat mensen wel verantwoordelijk dragen voor hun eigen emoties. Ik vind het helemaal niet raar dat hij er niet op reageert, het is een super kort gesprek en ze kennen elkaar niet en zij komt opeens met zo’n zwaar life event. Dat is toch totaal ongepast. Het is wel een teken van weinig gevoel voor grenzen als iemand zo snel al zijn intiemste details bij een ander neerlegt. Ik snap heel goed dat die gast zich daar geen raad mee weet. Bovendien kan je de bedoeling van de ander ook helemaal niet peilen, wil ze een empathische reactie, wil ze shockeren, wil ze dat de ander er luchtig mee omgaat? Dat kan die ander toch niet weten na zo’n kort gesprek en zou ook niet de rol moeten zijn van een volslagen onbekende

9 likes

Ik ken sanneke niet maar op basis van haar instagram stories denk ik dat het haar heel goed zou doen om gewoon minder te delen. Ik volg haar al een tijdje maar soms lijkt het wel alsof ze de hele dag op de bank zit en online discussies op zoekt etc.

7 likes

Dit bedoel ik even los van Sanne want haar volg ik niet dus ik heb de context niet. Maar het valt me nog zo vaak op dat we zo vaak rouw nog steeds zien als “iets heel zwaars” waar we “anderen zo min mogelijk mee moeten belasten”, want het is zo een zwaar en persoonlijk onderwerp en de ander voelt zich dan misschien ongemakkelijk. En dat moeten we vooral niet willen. Degenen die rouwen moeten behalve dat ze met hun rouw zitten, zich ook nog bekommeren om de niet-rouwenden en wanneer die het wel of niet aankunnen om met hun zware onderwerp om te gaan. Goh, wat is er nou zoo erg aan je even ongemakkelijk voelen? Als we dat minder taboe vinden kan daarmee ook een stukje last van de schouders van degene in rouw af denk ik.

14 likes

Oh maar ik zie dit los van rouw als te pijnlijk onderwerp. Ik vind dit eigenlijk met allerlei grotere onderwerpen: ex relaties, liefdesverdriet, ruzies, etc. Eigenlijk dat je je emotionele baggage niet direct bij iemand dumpt die je niet tot nauwelijks kent en die daar helemaal niet om gevraagd heeft. Het is passender om dat soort onderwerpen te bespreken wanneer je meer band met iemand opgebouwd hebt, dan weet de ander ook hoe die jou kan ondersteunen. Kan natuurlijk dat jij daar anders in staat, maar ik denk dat deze grenzen voor jezelf en gesprekspartner nuttig zijn. Voor jezelf omdat je gekwetst kan raken of iemand je pijn doet met deze informatie en de ander omdat het mogelijk triggerend is of de ander er momenteel geen ruimte voor heeft om hulp/empathie te bieden

14 likes

Gaat iemand het boek over #slowliving van onze bosbabe kopen? Weer een nieuw projectje. Ik bedacht me laatst ook dat ze toen hoepels maakte en bleekselderijsap verkocht. Wel van alle markten thuis haha een forum, ebooks, tijdschriften, het kan niet op

2 likes

Vergeet de podcast niet!

1 like

In letterlijk elk weekdagboek van Aranka zit wel “zeker een aanrader!”. Ik wacht altijd op het moment dat dat woord komt als ik haar blog lees

1 like

Hahahhaha Monica heeft een pony in ZL’s haar geknipt. Ik ga stuk :joy::joy:

29 likes

Als ik Monica was had ik gezegd dat Z-L het zelf heeft gedaan :joy:

18 likes

Leonie ter Veld (vroeger gwoonwateenstudentjeeet oid) was de laatste tijd wel heel vaak aan het noemen dat ze in Den Haag ging shoppen, oh wat een leuke dag, er kwam nog een verslag. Ik dacht toen ‘pff soleado wat een wantrouwen weer, niet bij alles meteen denken dat het spon is’. Maar als ik nu haar dagboek lees lijkt het dus idd alsof ze er in opdracht nog een verhaal over gaat schrijven.

Ik weet niet, ik ben gewoon zo verbaasd dat zelfs dit soort dingen spon zijn tegenwoordig? Heb geen speciaal doel met dit bericht want dit soort opmerkingen/discussies komen wekelijks terug haha, gewoon mijn eigen verbazing/frustratie :sweat_smile:

3 likes

Zijn dat die ondernemen op slippers lui? Ik krijg echt de rillingen van hun