Het Amsterdamtopic

Dit lijkt me ook super leuk, ik ben 1x naar zo’n les geweest in de sportschool maar er waren alleen maar mannen die het duidelijk véél vaker deden en me heel gek aankeken. Ik durfde niet terug te komen.

1 like

Heb je al iets gevonden? Wil ik ook graag gaan doen namelijk :slight_smile:

1 like

Waar in de buurt van Amsterdam West is het mooiste stuk om lekker te wandelen? Ik wil het liefst naar een bos, maar Amsterdamse bos is best ver weg om te fietsen en Westerpark is niet echt naturig genoeg… Het Twiske misschien?

Ik vind de volkstuinen (/Bretten of Tuin Park en Genoegen) ook vaak wel leuk om te wandelen.

1 like

Rembrandtpark? Er staan in ieder geval bomen

Ja en ik ben nog nooit zo blij geweest. Voorheen reed ik altijd op oude barrels, want anders zijn ze binnen no time weg (of ik heb gewoon pech, kan ook) maar met die barrels was dus altijd wel wat mis. 15 euro per maand is best aan de prijs, maar ik vind het het gemak waard.

1 like

Twiske is verder dan het bos denk ik? Om de Sloterplas heen misschien? Of Spaarnwoude (is wel wat verder ook).

Hebben we nog plannen voor fissa? :geek:

Lijkt mij heel leuk! Alleen volgend weekend kan ik dus helaas niet :slightly_frowning_face:

@arcobaleno @lijnewiets
Nee ik heb helaas niets gevonden! Maar ik heb eerlijk gezegd ook niet meer gezocht (bijna tentamens, nog even 2/3 weken bikkelen).
Het liefste ga ik kickboksen, maar boksen lijkt me ook wel tof! Er was in dit topic namelijk een boks therapie voor vrouwen gedeeld, die zit in de rivierenbuurt. Ik denk dat ik daar wel een proefles wil gaan doen, we zullen zien of ik dat overleef haha.

Hebben jullie misschien in de tussentijd toevallig iets (betaalbaars) gevonden voor kickboksen? Zolang het maar specifiek voor vrouwen is; want wat @arcobaleno ook al zei, ik heb geen zin om naar een les te gaan waar alleen maar opgepompte mannen zijn die dat al 10 jaar doen haha :stuck_out_tongue_winking_eye: echt intimiderend

Ik kijk nu even op de site van die school in de rivierenbuurt en ze hebben nu een aanbieding waarbij je voor €17,50 twee proeflessen kunt volgen. Ze hebben gewone bokstraining en bokstraining speciaal voor vrouwen.

1 like

Ow, dat is goedkoop :scream: dan denk ik dat ik die aanbieding mee ga pakken, bedankt voor de tip!

1 like

Graag gedaan en veel plezier! Ik moet zelf nog even wachten ivm gezondheid maar wil het als dat weer op orde is ook gaan doen!

1 like

Is er iemand in dit topic die bouldert? Ik heb het een tijdje terug gedaan met een uitje van stage en vond het echt megaleuk en het kan vlakbij mijn huis, maar ik wil wel graag eerst een beginnerscursus doen. Alleen de paar die ik heb gevonden beginnen om 5 uur 's middags. en dan ben ik nog niet thuis. Iemand tips?

Ik gebruik t (wel in n andere stad). Vind het echt heel chill, de fietsen zijn goed en voor elke lekke band komen ze gratis het voor je fixen. Wel is er een eigen risico van 40 euro als de fiets gestolen wordt en in Amsterdam was er een wachttijd dacht ik.

1 like

Wil ik ook graag weten! Voor yoga ga ik nu vaak naar de nieuwe yogaschool maar omdat die groepen zo groot zijn vind ik het niet altijd even goed. Pilates vind ik bij bluebirds en the movement practice erg goed maar ben wel benieuwd naar andere studio’s.

Ik vind Studio 191 in de Pijp fijn, volgens mij zitten ze nu ook in West.
Rasa Lila heeft veel verschillende lessen, aerial en paaldansen maar ook yoga en pilates volgens mij.
Group personal training bij zo’n sportschool in het NH Hotel is ook chill.
Pole Dance Factory is heel leuk.
Danslessen bij Chassé vind ik ook nice, veel verschillende stijlen om uit te kiezen.
Ik heb ook CrossFit bij Reebok geprobeerd. Was niet echt iets voor mij.
In 't kader van je moet alles eens geprobeerd hebben, heb ik een lesje trampolinefitness geprobeerd, maar dat vond ik meer een soort van zumba op een trampoline.
Misschien lag dat ook aan de sportschool waar ik was.

2 likes

Weet iemand nog chille studeerplekken op de uva/vu/hva? Ik vond de stilteruimte op de hva op de wibaut altijd heel chill, maar ben er nu net en het is zo druk???
En weet iemand toevallig of ik ergens op de hva een pen + schrift kan kopen? :sweat_smile:

Iemand nog tips om te eten op vrijdagavond?

Zaten te denken aan bar kauffmann of mana mana, is dat wat?
Kende ze allebei nog niet en verder ben ik overal wel zo’n beetje geweest. Zin om een keertje iets nieuws uit te proberen :blush:

De bieb in het P.C. Hoofthuis vond ik altijd wel een fijne, stille plek.

2 likes