Het Amsterdamtopic

Volgens mij zitten er wel wat op de Jan Evertsenstraat. Maar ik weet niet hoe het daar met parkeren zit.
O en ik heb weleens gehoord van B (volgens mij heet het zo), wacht ik ga even kijken of ik het online kan vinden.

1 like

Caffenation (hoewel, is net zuid denk ik, maar wel vlak naast afslag 106). Maar is wel hele fijne plek, zou hem alleen niet aanraden voor een hele hele sfeerloze zakelijke afspraak. Maar wel altijd veel parkeerplekken voor de deur. Hoofdweg is een rommeltje nog, anders zou ik ook Bartack zeggen.
Oh of het restaurant van de School.

2 likes

Hier waren toch wel wat mensen die een studio hadden gefixt via studentenwoningweb? Ik sta nu op plek 7 voor een studio (campusvoorrang), vet spannend

7 likes

Dit bedoelde ik! https://b-buildingbusiness.com/ (nog nooit geweest maar zie het weleens vanuit de trein en hoorde er laatst iemand over) Zit vlak naast de ring.
En niet in west, maar wel makkelijk is bij de Rai. Daar zitten 30ml, maar ook wat andere dingen waar je kunt afspreken en parkeren.

1 like

@Anna88 @lijnewiets Ah top! Ik ga het doorgeven, thanks :two_hearts:

Gaat iemand hier geregeld naar de albert cuyp? Ik wil fruit van de markt kopen want de ap is zo duur maar ik vrees dat de ac even duur zo niet duurder is…

AC geen ervaring mee, maar ik ga wel eens naar de dappermarkt en daar vind ik het wel goedkoper. Helemaal als je aan het einde van de dag komt (rond half 5), dan moet alles weg en roepen ze veel voor weinig.

3 likes

Ik vind het over de jaren steeds duurder geworden nu het steeds meer een toeristische attractie is. Het voordeel is wel dat je alles los kunt kopen en dus niet meer hoeft te kopen dan je nodig hebt, en kramen (zeker aan het einde van de dag) dingen die eigenlijk niet nog een dag meekunnen heel goedkoop verkopen. Nu ik er niet meer dichtbij woon fiets ik er niet meer voor om. Je bent beter af op de Dappermarkt of Ten Kate.

Er zitten wel goeie toko’s en drogisterijproducten zijn ook goedkoper.

2 likes

@grace @koekwaus Thanks! Dit vreesde ik al. Ik denk ook dat ten Cate en dapper chiller zijn maar woon midden in het centrum dus ac is makkelijker. Denk dat ik vandaag ff over heen loop om te checken.

Ik zat op de grachten aan de westelijke kant dus ik was zo op de Ten Katemarkt. Maar op de Cuyp heb je sowieso nog een paar grote groentekramen tussen de authentic stroopwafels en mobiele telefoonhoesjes, en het voordeel van die kramen vind ik ook wel dat je er apartere dingen kan kopen die de supermarkt niet altijd heeft. Meer ‘exotische’ dingen enzo voor de Ottolenghi-thuiskoks.

Ik moet wel nog vermelden dat je op de Ten Kate extreem lekkere hummus kunt kopen (met gegrilde ui en andere groenten erdoor, waarom het werkt weet ik niet maar ik zou er een liter van kunnen atten).

2 likes

WAAROM vertel je me dit, nu moet ik die natuurlijk gaan proberen!

Grote Turkse kraam halverwege, kan niet missen want het is er altijd druk!

2 likes

Ik heb 300 gram sperziebonen, drie platte perziken, 250 gram framboos en twee kiwi’s voor 5,30. Vind ik toch best netjes :grin:

4 likes

Ik vind de prijzen ook nog best meevallen op de Albert Cuyp hoor. En hummusliefhebbers (@grace) moeten een keer naar Twins Olives (ter hoogte van Bazar ongeveer), daar heb je echt lekkere hummus/dips (wel wat duurder).

1 like

Ga regelmatig naar de Albert Cuyp maar koop groente en fruit daar liever niet omdat ik het niet heel goedkoop vind en de kwaliteit ook niet zo.

Ohhh die hummus!! Die met mango is ook goddelijk :drooling_face: (smaakt helemaal niet naar mango, meer een beetje kerrie-achting).

@lijnewiets Ongevraagde tip, maar op de zeilstraat zit de winkel die ook die kraam beheert. De Gouden Tent heet die. Als je niet dicht bij de markt woont, is dat ook chill!

5 likes

Jaaa die met mango!! Van tevoren dacht ik dat ik dat goor zou vinden want ik houd niet van fruit in hartige dingen, maar I WAS WRONG!

1 like

Dit is de definitie van een goede ongevraagde tip. Dankjewel!

2 likes

Iemand al ervaring met het Blond Amsterdam cafe?

Is dat dezelfde zaak?? Dat wist ik helemaal niet! Die bij de Dirk daarbinnen? Wat grappig, daar kwam ik best vaak toen ik in de buurt woonde maar heb de link nooit eerder gelegd.