Ja ik was ook erg te spreken over half of a yellow sun, echt doen!
Ben heel benieuwd wat dit voor effect gaat hebben op de boekenmarkt. Straks krijgen we weer van dat hele lelijke donkerder papier ofzo
Interessant, bedankt voor het delen!
Ben benieuwd of de boekenprijzen dan ook gaan stijgen - hoop het eerlijk gezegd niet want ik vind Nederlandstalige boeken nu soms al best duur…
Pfft echt he. Ik lees daardoor ook veel in het Engels omdat het soms de keuze is tussen 10 euro voor het Engelse boek of 25 voor de vertaling. Maar Nederlandstalige ebooks vind ik ook vaak echt te duur. Al met al denk ik dat het ook goed is om te beseffen dat papier een grondstof is en niet onuitputbaar, dus wat ik op papier heb probeer ik tweedehands te kopen en overweeg toch maar weer een bibliotheek abonnement.
In principe moeten uitgeverijen nu nog iets beter plannen en kan het zijn dat een uitgave of een heruitgave iets wordt opgeschoven, of dat er net iets ander papier wordt gebruikt, maar echt niet zo drastisch anders dat het merkbaar wordt voor ons. Ook is het aandeel van papierprijs in de algehele boekenprijs zo minimaal, dat er (mocht er al een prijsstijging komen, wat ik niet echt verwacht) het om een paar centen zal gaan, en zeker niet om euro’s. Misschien een beetje geruststelling dit haha.
Zo hé, het verschil met vakantie en school is echt groot haha. Ik heb enkel nog The Most Fun We Ever Had kunnen uitlezen.
Eigenlijk is het een soort van familiegeschiedenis waarin je langzamerhand te weten komt welke geheimen sommige familieleden al even met zich meedragen. Ik vond het heel goed geschreven, het las ook vlot weg maar ik geloof wel dat het boek niet zo lang kon zijn. Sommige stukken voelden als opvulling van het verhaal die op zich niet veel toevoegden.
Ik twijfel of ik de volgende keer opnieuw nieuwe boeken ga lenen van de bib omdat ik redelijk veel schoolwerk heb en ik me schuldig ga voelen dat die boeken zo gaan liggen wachten op me. Langs de andere kant kan ik mij ook gewoon beperken tot het uitlenen van 3 à 5 stuks.
Dat is idd wel geruststellend! Maar met herdrukken van een populair boek kan het dan ook wel eens zijn dat het een tijdje is uitverkocht echt. Vind ik zo’n gek idee! Al is dat misschien ook wel normaal?
Ik moet dan ook wat aan Outlander denken dat papier heel duur was een schaars en dat mensen ook wel aan cross writing deden. Zal vast niet zo’n vaart lopen, maar schaarste is nog niet echt zo geweest met papier volgens mij en dan is het toch een beetje dat je wat gaat fantaseren hoor dat nu zou gaan lopen
Vooral hierom heb ik vanaf het begin af aan het zo belachelijk gevonden dat winkeliers wel papieren tassen mogen geven. Of dat rietjes etc allemaal van papier gemaakt worden. Is ook niet perse de oplossing. En bestellen heeft dus ook echt wel een keerzijde
Same here, ik had nog een x aantal boeken van de bieb hier thuis liggen maar op voorhand maar weer terug gebracht omdat ik er toch niet aan toe ga komen de komende weken. Was véél te optimistisch
Deze maand alleen Klara and the Sun gelezen (was okay, maar had er meer van verwacht) en nu lees ik iedere avond voor het slapengaan de geïllustreerde versie van Harry Potter and the Goblet of Fire. Met alle papers die ik moet lezen kan m’n brein even niks anders meer aan en dit is echt een comfort read. (Is wel echt een meerjaren project met die geïllustreerde edities van Jim Kay. Dit boek kwam uit in 2019 en deel 5 komt waarschijnlijk in 2022. Ben begonnen met The Philosopher’s Stone in 2015 en hopelijk zijn rond 2028/2029 alle geïllustreerde delen uitgebracht. Maaaar ze zijn wel echt prachtig.)
Aah wat leuk! Ik wil ook alle geïllustreerde edities, heb nu alleen nog de eerste. Vind het alleen zo jammer dat ze in het Engels zijn, ik zou ze graag in het Nederlands gehad hebben om later voor te lezen aan mijn kinderen. Ze zijn zo mooi!
Ja hè, ik word er ook echt blij van, zo mooi En snap ik! Ik heb ook eigenlijk geen idee waarom ze niet vertaald zijn? Vind het echt een toevoeging, de illustraties, en zeker voor kinderen.
En @Feather
O ja zo mooi zijn die! Ik heb van de week het tweede deel binnengekregen. Maar het is inderdaad jammer dat ze niet in het Nederlands zijn, ik zou ze ook graag willen voorlezen.
Heb gister Jonge vrouw in blauw van Alena Schröder uitgelezen en vind het echt een heel boeiend boek! Ondanks dat je een aantal verhaallijnen door elkaar leest, leest het wel fijn weg. Vond het ook jammer dat ie uit was
Iemand hier The Starless Sea van Erin Morgenstern gelezen? Ik ben begonnen, maar vind hem nog niet echt boeiend.
@nightlife ik reageer even hier op je aangezien dit het juiste topic is.
Waar mogelijk het grootste verschil in zit is dat trhone of glass echt een YA boek is en ilona Andrews heel duidelijk voor volwassenen schrijft. Ik vind dat Kate zeker tough en independent is maar ze heeft niet zozeer iemand nodig (en om die big baddie te verslaan heeft ze niet zozeer hulp nodig maar heeft de rest haar ook zeker nodig) als dat ze inziet dat het alleen ook niet alles is. Ze heeft haar hele leven geleerd dat ze geen relaties mag opbouwen vanwege haar geschiedenis maar ze komt erachter dat relaties met anderen het leven juist de moeite waard maken.
Maar ik denk dat het grote verschil m zit tussen YA en “volwassen romance” en ben ik gewoon te oud om me in dat pubergedrag te verplaatsen als zijnde “dit is een super reële reactie op de gebeurtenissen”.
Hahahaha de boeken die je aanraadt heb ik allemaal al gelezen
Halfway to the grave is aardig, prima snackserie maar zou ik niet perse herlezen.
Darkfever vond ik echt spannend en geeft echt goed de sfeer van Dublin/Ierland weer, het gaat verhaalsgewijs een beetje off the rails en op een gegeven moment (5 books in ofzo) zit een heel raar verhaal over een minderjarig meisje en een oudere man en toen ben ik (en vele anderen) afgehaakt.
Dark Lover is wel sexy maar qua verhaal echt weird en de eerste keer dat ik t las wel spannend maar ik denk dat ik t nu niet meer leuk vind.
Ah ja dat YA-adult verschil is wel echt te merken inderdaad, maar dat is/was natuurlijk ook de doelgroep waarvoor geschreven werd. De dingen die je noemt heb ik in het eerste boek van Magic Bites nog niet gezien, maar aangezien iedereen die van fantasy-romance houdt er lyrisch over is geloof ik meteen dat het nog komt De laatste pagina’s van het eerste boek nodigde wel uit om verder te lezen dus zodra ik klaar ben met reading challenges van september ga ik beginnen aan deel 2!
Heb jij verder nog andere tips? Of misschien een goodreads account? Ik heb dus nog niet zoveel fantasy-romance gelezen dus alles is welkom. In datzelfde genre heb ik ook nog Stray, The Bridge Kingdom en Dreamer’s Pool opgeschreven. Die worden ook vaker getipt door mensen die dat genre leuk vinden, maar misschien heb je die ook al gelezen haha
Vandaag the memory police van Yoko Ogawa uitlezen.
Tijdens het lezen had ik al niet echt een idee waar het heen zou gaan. Maar nu uitgelezen vind ik het maar een vaag verhaal. En denk ik meh, boek is wel fijn geschreven Maar verhaal boeit me niet.
Nee ik ben echt te lui om een goodreads bij te houden 🥲🤣 maar ik heb zeker tips! Dreamers Pool heb ik gelezen en vroeger vond ik juliette marriller echt geweldig, maar deze vond ik minder dus ik zou dan die zeven zwanen serie ofzo van haar lezen. De andere twee ken ik niet en the bridge kingdom klinkt veelbelovend!
Bij Kate Daniels wordt het redelijk snel na het eerste boek duidelijk wat er gebeurt is en hoe dat werkt met magie vs technologie maar je wordt er bestwel middenin gegooid zonder veel uitleg (wat opzich fijn is want dan is er meer verhaal en minder uitleg)
(urban)fantasy romance
De meeste series beginnen best wel goed maar worden na een paar boeken minder. Ilona Andrews en Patricia Briggs hebben dit tot dusver niet.
Dus Mercy Thompson van Patricia Briggs (en Alpha en Omega vind ik ook leuk, zelfde wereld)
Bitten (serie women of the other world) van Kelley Armstrong vind ik ook heel leuk, je volgt bijna elk boek een ander hoofdpersoon en het zit goed in elkaar en in spannend.
Hollows serie van Kim Harrison begint heel sterk maar de laatste 4/5 boeken zijn gewoon niet zo leuk. Het werkt niet zo als je je hoofdpersonen na 10 boeken een lobotomie geeft.
Southern vampire mysteries (is true blood op gebaseerd) van Charlaine Harris, ik vind dit een klassieker maar je merkt heel erg dat ze na een paar boeken geen idee meer had waar het verhaal heen moest enzo.
Anita Blake van Laurel k hamilton, de eerste paar zijn prima horror gore mysterie maar na 9(?) boeken wordt het slecht geschreven bdsm orgies met vampieren en weerwolven en nee bedankt.
Harry Dresden van Jim Butcher is niet romance maar wel een soort supernatural detective en dat vind ik ook best leuk
Misschien bedenk ik later meer maar dit zijn degene waar ik nu op kom
Je noemde zelf al Halfway To The Grave, maar dat is echt mijn favoriet als het gaat om paranormal/fantasy romance.