Wooh wat een werk zeg! Heel leuk ook om te zien wie, wat heeft gelezen. Veel inspiratie opgedaan haha.
Vraagje, ik heb regelmatig dat ik de inhoud van bepaalde boeken graag wil kennen, zoals âRoofstaatâ of âRevolusiâ, maar ik weet al dat als ik het koop, ik het toch uiteindelijk laat liggen en iets luchtigers verkies. Het is toch een wat grotere opgave en ik merk dat ik bij non-fictie echt goed mijn aandacht erbij moet houden, wat ik vaak niet zo goed heb. Mensen die dit herkennen en een oplossing hebben of juist niet herkennen en hoe is dit dan voor jullie? Zet je je tanden wel makkelijk in een wat dikker non-fictie boek?
Wauw wat leuk dat overzicht! Bedankt!
Ik merk zelf dat ik non fictie âernaastâ moet lezen, anders kom ik er sowieso niet echt doorheen. Dus uit een non fictie boek af en toe een hoofdstuk omdat ik het wil lezen en daarnaast gewoon fictie ter ontspanning. Sommige non fictie is ook zo opgebouwd dat je prima wat hoofdstukken kan overslaan die je minder aanspreken. Van sommige non fictie boeken (vooral managementboeken dacht ik) heb je ook samenvattingen.
Ik herken dit. Vind non-fictie minder ontspannend om te lezen dan fictie en merk dat ik het daardoor minder doe, zeker zoals jij zegt de dikkere boeken. Heb niet echt tips behalve in kleinere delen opdelen (hoofdstuk per hoofdstuk bv.), en ik denk dat notities neerkrabbelen misschien ook wel zou helpen maar daar kan ik me zelf nooit toe zetten.
Oh ja dat doe ik ook wel, tekst markeren! Lees het dan toch met iets meer aandacht en als ik het boek even heb weggelegd dan kan ik door de markeringen snel de belangrijkste dingen weer ophalen.
Ik lees juist graag non-fictie, vooral omdat ik van geschiedenis hou en vrijwel alle historische fictie gewoon niet historisch accuraat is en dat haat ik Ik lees er inderdaad wel altijd nog een ander boek naast, non-fictie is vaak wat stugger en het zijn ook vaak dikke boeken, daarbij is het juist fijn om ook iets luchtigers te kunnen lezen als je daar even klaar mee bent. Ik lees ook wel alleen non-fictie die ik ook echt interessant vind en fijn vind lezen, anders kom ik er ook niet doorheen.
Oké ik heb eigenlijk weinig tips merk ik, ik zou gewoon proberen een paar hoofdstukken in een non-fictieboek te lezen en zien hoe het bevalt, dat heb ik op een gegeven moment ook gewoon gedaan en dat beviel me eigenlijk heel goed.
Oh wat leuk!! Ik ga even tussen de gelezen boeken kijken of er wat voor me tussen staat voor na mân huidige boek.
Ik vind lezen soms nog wel hard werken, maar die challenge heeft het wel makkelijker gemaakt. Bedankt voor het organiseren en de leuke updates
Ik ben de alchemist aan het lezen maar het leest zo traag en is niet echt mijn ding. Maar ik ben al over een kwart en tis nog maar 2 uur lezen dus ik wil wel verder lezen. Maar tegelijk wil ik gewoon een lekker nieuw simpel boek uitkiezen.
Ja, dit heb ik ook. Op mijn werk ben ik veel met mijn hoofd bezig en moet ik veel stukken lezen. Als ik daarna non fictie lees kost het me vooral energie. Maar als ik een tijdje vakantie heb (gehad) geniet ik juist weer van non fictie omdat het me aan het denken zet.
Ik ben inmiddels bezig in Norse mythology, iemand van jullie deze ook gelezen? Ben nu ongeveer op de helft en vind het tot nu toe wel boeiend.
Staat nog wel op mijn TBR!
Ken dit niet, maar wil ik zeker eens lezen! Is het een Beetje vergelijken met Circe?
Ik heb Circe ook gelezen, maar vind Norse mythology wel anders qua schrijfstijl. Volgens mij blijft Gaiman dichterbij de âechteâ verhalen uit de in dit geval Noordse mythologie, maar dan boeiender/leuker opgeschreven. Circe vond ik meer als een roman lezen.
@Hazel Wat super leuk gedaan dat overzichtje! En dankjewel ook voor het organiseren
âââ-
Ik ben nu bezig in Tweet Cute en vind het wel vermakelijk! Heb net de Lavendeltuin uitgelezen van Lucinda Riley en ging daar toen ik er eenmaal inzat echt snel doorheen
Over the grace year
Ja dat denk ik wel! Maar wel met de wetenschap dat het beter wordt. Ja helemaal eens wat betreft het liefdesverhaal.
Ja! Ik vond het fijn weglezen. Ik wist eigenlijk niet zo veel van Noorse mythen dus vond het ook best leerzaam. Ik was ook steeds de link aan het leggen met Thor films van Marvel en dat het niet niet helemaal met elkaar overeenkomt
Dat denk ik ook inderdaad wel echt vredig sterven, bijgedragen aan een goede ontwikkeling en dan ook nog eens geen echtgenote hoeven zijn. Mooi einde voor haar denk ik. Las dat ie wordt verfilmd door de regisseuse van oa Hunger Games en Pitch Perfect, hopelijk maakt ze er iets moois van
Ik ben dit weekend uitgegaan en meteen schiet het lezen er bij in. Ik zit ongeveer op de helft van Dark Objects (Gillian Flyn) en de manier waarop ze verleden-heden afwisselt is echt fijn. De spanning blijft er in en je leest verschillende ervaringen.
Ik vond lezen tijdens de challenge toch wel makkelijker hoor, dat was voor mij een goede reminder. Maar gisteren nog de moeite genomen om te lezen, Ă©n heb mijn luisterboek uit.
Het einde van de eenzaamheid - Benedict Wells Ik merk dat ik met luisteren moeilijker helemaal op ga in een verhaal, maar dit krabbelde voor mijn gevoel wel heel lang voort. Ik vond eigenlijk het hele laatste stuk ook onnodig, voor mij was het prima geweest als het eerder als Li haar gitaar weer pakt met Moon River of zelfs nog eerder dan dat was geĂ«indigd. Ik vond het jammer dat er heel veel moeilijke themaâs aan bod komen bij alle verschillende personages die niet echt worden uitgediept omdat het boek alleen vanuit het perspectief van het hoofdpersonage verteld wordt. Logisch dat hij niet alle ins en outs meekrijgt dan, maar daardoor voelde het nu wel als moeilijke thema dropping. Heb toch ergens het gevoel dat ik nu de hele clue heb gemist omdat heel veel reviews zo super positief zijn, helaas. En, er werden zooo veel clichĂ© teksten gebruikt. Denk aan âals je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreegâ (oid). Het las/luisterde daarom soms echt een beetje als tegeltjeswijsheid.