Het algemene boekentopic (Deel 2)

Oh een laagdrempelig doel lijkt me wel wat! Ik raak altijd mega snel afgeleid, waardoor ik weinig lees. Maar zo’n klein doel moet lukken (dan is het ook leuker om vol te houden).

@nello ik wilde graag in ieder geval 1 boek van begin tot eind gelezen hebben en dat is gelukt haha. Nu ga ik op zoek naar een nieuwe. Zilver, of het verlies van de onschuld van Adriaan van Dis is me te moeilijk geschreven dus daar ga ik mee stoppen.

1 like

Mooie omslagen! Qua klassiekers: Honderd jaar eenzaamheid, Mrs Dalloway, Madame Bovary en De graaf van Montecristo. Die laatste is echt een enorme pil, maar het leest echt heerlijk weg; echt een fantastisch boek!

1 like

13/30, had vorige jaren als doel 50 boeken en zat daar altijd iets boven. Duidelijk dat ik dit jaar nog geen vakantie heb gehad en een klushuis heb gekocht. Het echte probleem is dat mijn ereader kapot is (inmiddels een paar dagen een nieuwe) en we nog steeds geen nachtlampje/nachtkastje hebben. Stom, want lezen is wel echt ontspannend.

2 likes

Ik vind The picture of Dorian Grey heel interessant. Wuthering Heights ook echt een aanrader!

2 likes

Ik neig naar

Het Puttertje (Donna Tartt)
De waarheid over de zaak Harry Quebert (Joël Dicker)

Terwijl ik zeker weet dat ik wel mooiere boeken heb gelezen. Maar dit zijn de laatste twee waarvan ik niet wilde dat ze eindigden, ging er zo in op.

En Blanche en Marie (Per Olov Enquist), terwijl ik nauwelijks nog weet waar het over ging. Recenter vond ik Mr Degas (Arthur Japin) heel erg mooi, en de Onafscheidelijken (Simone de Beauvoir) heel mooi.

2 likes

Heb je van Harry Quebert de serie ook gezien? :heart:

2 likes

Nee, ik wist helemaal niet dat die er was! Zie nu dat de serie op Videoland staat? Heb net mijn abonnement opgezegd dus ga 'm even onthouden voor als ik na de zomer weer een serie zoek. Thanks voor de tip

2 likes

Jaa! Ik vond ‘m echt top!

1 like

Hahaha ja. Ik had het lang weggelegd en nu op vakantie eindelijk de rust gevonden om het uit te lezen.

1 like

Ik vind die geïllustreerde covers wel leuk, maar alles begint zoo op elkaar te lijken. Vooral dus blauw en geel viel me op :joy:

17 likes

Oh wow en dat terwijl ik vind dat er een tekort is aan gele covers. :joy: In dat specifieke genre overduidelijk dus niet.

2 likes

Dit viel mij laatst ook op in een Goodreads nieuwsbrief! Moge duidelijk zijn wat hip is, in coverland.

1 like

haha ja fantasy is alleen maar DONKER. Of wit met zwart en één accentkleur haha.

Ben wel blij dat romans tegenwoordig niet meer alleen ontblote mannenlijven op de cover zijn. Was toch een beetje awkward in het openbaar.

3 likes

En YA is tegenwoordig allemaal pastelkleurige covers met artistieke tekeningen, haha. Grappig die trends in covers.

Ah ja toevallig kreeg ik vandaag deze binnen, vind hem wel echt heel mooi haha

12 likes

Die is echt mooi! En daar was ik ook wel benieuwd naar, wil je laten weten wat je ervan vond als je hem gelezen hebt? :blush:

Wat een toeval haha

2 likes

Wow wat veel geel ja :flushed: Volgens mij is dit wel meer een buitenlandse trend dan een nederlandse.

3 likes

Ja doe ik!

1 like

Ik ben boeken aan het uitzoeken voor de vakantie, welke zouden jullie doen?

• Het beste wat we hebben - Griet op de Beeck
  • De vervlogen helft - Britt Benett
  • Ik ben er niet - Lize Spit
  • Een beloofd land- Barack Obama
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

Vind het echt lastig kiezen, heb thuis ook nog zeker 5 andere boeken (hardcover/paperback) liggen die ik ook wil lezen alleen is mijn ereader meenemen veel handiger.

Edit - De kat en de generaal, of de geschiedenis van mijn seksualiteit of De overlevenden gaat sowieso mee.