Hoe vind jij het boek tot nu toe? Ik ben op pagina 200 ofzo en vind het wel leuk! Moest wel wennen aan de schrijfstijl. het doet me ergens ook wel wat denken aan de stijl van Anna Karenina, maar hier gebeurt, tot nu toe, wel meer.
Oeh thanks! Ga ik daarmee beginnen
Niet te filmen heb ik niet gelezen omdat ik YA contemporary vaak niet zo leuk vind, maar ga er eens naar kijken.
Ik heb het opgegeven! Vond het taalgebruik te hoogdravend, na de 100e keer ‘doch’ had ik het gehad haha.
Ben nu begonnen in een boek in een van mijn lievelings genres: Southern Gothic
Oeh, welk boek?
The Heart Is A Lonely Hunter van Carson McCullers! Heb afgelopen dagen SE1 van True Detective opnieuw gekeken dus had helemaal zin om weer te lezen over de the Deep South en de bayou Hoop wel dat deze me beter afgaat dan The Little Friend van Donna Tartt want daar kon ik mn concentratie moeilijk bijhouden. Heb Dark Places van Gillian Flynn als back up haha
Cool! Dark Places is echt fantastisch vond ik. Misschien ook leuk om te volgen op instagram: @southerngothicdollhouse
Nice! Dank voor de tip!
edit: Heb je trouwens favoriete boeken binnen dit genre?
The heart is a lonely hunter toevallig laatste gelezen voor mijn boekenclub. Ik vond het een heel bijzonder boek… Niet perse mijn type boek. Ben benieuwd wat jij er van vindt.
Ik heb net Africa 39 gelezen, een verzameling van 39 kortverhalen of fragmenten van boeken van Afrikaanse schrijvers. Ben (nogmaals) tot de conclusie gekomen dat korte verhalen niet helemaal mijn ding zijn, maar ik vond het wel heel boeiend om verhalen te lezen die zich niet in mijn vertrouwde (Westerse) omgeving afspelen. Leuk om wat auteurs te ontdekken waarvan ik in de toekomst misschien wel volledige boeken van ga kopen, zaten mooie dingen tussen.
Africa 39 is een Engelse bundel, maar ik kwam net toevallig een gelijkaardig concept tegen met Belgische en Nederlandse auteurs: Afrolit. Die staat ook op mijn wishlist nu!
Wellicht kennen jullie hem al, maar via een YouTube rabbithole kwam ik bij de video’s van Jack Edwards. Hij is een afstudeerde (English?) literary student en leest héél veel. Er is ook een video van alle 124 boeken die hij in 2020 las. Ik heb er al veel boekentips vandaan die me direct aanspraken, dus dacht deel zijn account hier even!
Dit was de eerste video die ik tegenkwam met direct wat goede tips, maar je kunt natuurlijk doorklikken en een andere eerst bekijken.
Ha grappig, hij zit ook steeds in mijn recommended. Toch eens kijken dan! Als mensen zoveel lezen ben ik alleen soms wel geïntimideerd haha, dan vind ik dat ik dat ook moet kunnen. Maar wel leuk om tips uit te halen natuurlijk
Kan ik ook wel intimiderend vinden, maar “troost” me dan met de gedachte dat in dit geval hij ook veel voor zijn studie moest lezen, en eigenlijk met dit YouTube kanaal is het gewoon zijn werk. Goed gedaan, haha!
Jaaa ik heb ook wat van zijn video’s gekeken afgelopen week, toevallig! En m’n TBR weer aangevuld met 15 boeken
Heel toevallig, ja! En oh man, boeken zijn zonder twijfel mijn grootste kostenpost. Vorig jaar veel gelezen/gekocht en dit jaar misschien al wel meer. en dan wil ik weer kritischer zijn, en dan kom je weer zo’n YouTuber tegen en raak je helemaal enthousiast en voor je het weet zit je mandje weer vol
Ik heb zojuist Echo uitgelezen. Zodra je snapt waar het nu precies om gaat, is het niet meer eng maar spannend. Nu is het wel weer even tijd voor lichtere kost.
Ik heb Sitting Pretty en Het Opengrenzenmanifest gelezen in de laatste paar dagen. Allebei echt aanraders, doen je echt stilstaan en nadenken.
Dit vond ik dus ook! Ik was ook erg blij dat ik het boek uit had.
Het duurde wel erg lang op een gegeven moment. Ik moest vanmiddag 3 uur surveilleren bij de examens, dus kon toen wel even flink doorlezen.
Heb je Orakel al gelezen? Ik ben nog op zoek naar goede spoilers daarover.
Ik heb Orakel een tijdje terug gelezen! Wat voor spoilers wil je weten
Wat de enge dingen zijn. Hoe griezelig het is. Als je me een PB wilt sturen, graag!