Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik weet niet ik had er denk ik meer van verwacht! Heel dun en een beetje saai. Gewoon niet zo mijn ding denk ik.

1 like

Ja ik vind het zeker leuke boeken! Beetje de stijl ook wel van Sophie Kinsella (in de verte dan). Lees ze altijd ‘tussendoor’ want lekker luchtig, grappig en altijd aansprekende hoofdpersonen. Vind zelf ‘druk op de ketel’ leuk en ‘liefde op recept’. En Deanne Gist haar boeken vind ik echt net zo leuk als die van Karen Witemeyer!

Ook een aanrader vind ik in Wonderland van Lynn Austin. Die is ook echt heel leuk en in dezelfde stijl wel (haar andere boeken minder)

Ik vond De Plantage van Lynn Austin erg mooi. Laura Frantz schrijft ook fijn. En de rozen-triologie van Jennifer Donnelly. En alles van Sarah Lark. Ik vind vaak wel dat het christelijke element soms te overheersend is. Maar dat neem ik voor lief om even weg te kunnen dromen in dat tijdperk.

1 like

Ja de plantage is ook mooi idd! Maar dat is niet echt datzelfde sfeertje als de boeken van Karen Witemeyer. Tenminste dat dacht ik. Ken je Tamera Alexander ook? En Francine Rivers? Zij heeft een trilogie geschreven over het romeinse rijk, met gladiatoren enzo, die wel mooi is. Wel is daar het christelijke element ook wel overheersend. (vind ik zelf ook wel too much in de boeken hoor. maar wat je zegt, je kan zo lekker weg dromen)

De rozen trilogie van Jennifer Donnelly ken ik niet. Ik zal die eens opzoeken!

Niet helemaal hetzelfde inderdaad, maar ook mooi historisch. Die anderen ken ik ook. Allen van Francine Rivers niks gelezen. De Romeinse tijd spreekt me niet echt aan.

Leuk dat jij ook dit genre leest. Ben ik nog niet eerder tegengekomen. :slight_smile:

1 like

Hetzelfde geldt voor mij! Ik ga die serie van Jennifer aanvragen bij de bieb en laat je weten wat ik er van vond!

Heb net het boek ‘leven na leven’ gelezen van Kate Atkinson. Weet nog niet echt wat ik van het einde vind en hoe ik die moet interpreteren. Dit is wel echt een van de beste roman die ik heb gelezen die zo speelt met het gegeven van tijd. Echt heel goed en geloofwaardig uitgewerkt met hele mooie tussentijdse verwijzingen naar de verleden gecombineerd met het heden.

Nu bezig ik verras me van Sophie kinsella. En dan ga ik of “scharlaken rood en lelieblank” lezen of “Rebecca”. Kan nog niet echt keizen

3 likes

Ben benieuwd wat je van Verras Me vindt! Las vroeger ook veel Sophie Kinsella, maar na wat teleurstellende boeken van haar onder de naam Madeleine Wickham heb ik de laatste drie niet meer opgepakt

2 likes

Ik begin nu zelf in Lelieblank, Scharlakenrood! Zin in :smiley:

2 likes

Oehh deze ben ik nu ook aan het lezen, ik ben benieuwd naar het einde! Ik vind het tot zover een fascinerend verhaal, maar soms een beetje langdradig dus hopelijk wordt dat nog beter.

1 like

Ben nu bezig in het nieuwe boek van Jill Mansell, grappig om eens een boek met roze bladzijden te lezen. Daarnaast ben ik ook bezig met de cyclus strategie, kwam er eerst wat moeilijk doorheen maar vind het echt heel interessant!

(Omdat alles altijd veel leuker is met plaatjes)

4 likes

De boeken die ze als Madeleine Wickham schrijft zijn ook niet aan mij besteed. Het grappige met de laatste boeken die ze als Sophie Kinsella heeft geschreven (vanaf ‘ik krijg je wel’ zeg maar) is dat ik ze de eerste keer altijd maar mwah vind en lang niet zo leuk en grappig. Bij het herlezen vind ik ze wel heel erg leuk! De een is wel sterker dan de ander. Vond verras me wel vlot geschreven, lekker over the top, maar ook wel met een logische karakterveranderingen.

Haar verhalen doen ergens wel wat ‘volwassener’ aan. komt misschien ook omdat haar eigen leven anders is? en, maar weet niet of het ergens op slaat, ik dacht misschien heeft ze nu wel een nieuwe ‘schrijfstem’ ontwikkelt. Sophie gemixt met Madeleine. De humor van Sophie, wat serieuzer van Madeleine zonder in te boeten op een vlotte schrijfstijl.

@Elegance wat leuk! Makkelijk kiezen dan, want dan ga ik die nu ook lezen. (vind de eerste pagina trouwens wel erg wollige taal. Hoop dat dit beter wordt. Er is ook een mini serie van. Heb je die al gezien?)

@Baymax wat grappig dat jij hem nu leest! Ik heb er ook wel lang over gedaan moet ik zeggen. Idd het is her en der wel langdradig geschreven. Ik vond het gaandeweg wel beter worden!

1 like

Ik krijg je wel was het laatste boek wat ik heb gelezen van haar en vond daar inderdaad de toon erg veranderd. Denk dat ik er dan nog eentje ga proberen en dan een keuze maak of ik haar boeken nog verder ga lezen haha. Welke zou je het meest aanraden? Heb Mijn niet zo perfecte leven, Verras me en Voor wat, hoort wat nog niet gelezen.

Ik heb deze net gekocht nav je post, ben benieuwd!

Wil meer lezen en deze lijkt me wel laagdrempelig

1 like

Gay son??? Haha, ik herinner me hier echt niets meer van.

1 like

Ik ook niet maar is ook al heel lang geleden (die tekst heb ik gekopieerd van goodreads trouwens haha niet zelf geschreven)
De rest wel

Ja hij is zeker laagdrempelig! De kritiek hierboven snap ik wel, maar stoort mij niet zo. Gewoon een chill boek om in de zon te lezen haha.

2 likes

Nu ik erover nadenk, volgens mij is er nog weer een andere versie die in het Engels is uitgegeven. Misschien dat het alleen daarin voorkomt! Of ik ben het gewoon vergeten, kan ook nog.

1 like

Dat vond ik ook, dat de toon in ‘ik krijg je wel’ zo anders was. Bij het herlezen vond ik hem wel leuker en heb hem nu in totaal 3 keer gelezen denk ik. Dit boek leest wel het minst vlot, maar ik vind het toch ook wel een sterk en grappig verhaal.

Ik zou ‘mijn niet zo perfecte leven’ aanraden. Ik weet nog dat ik hem de eerste keer wel echt totaal onrealistisch vond, maar eigenlijk maakt dat juist het ook wel weer grappig. De tweede keer heb ik regelmatig hardop gelachen. Verras me heeft wel echt een charmant hoofdpersoon, dus die zou ik dan als volgende tip aanraden. Voor wat, hoort wat heb ik nog maar 1x gelezen en vond ik mweh. Ik zal eens kijken of die de tweede keer wel leuker is.

Edit: Oh en heb je ‘niet te filmen’ al van haar gelezen? Die is wel echt heel erg leuk! Dat is een young adult maar met net zoveel humor als in haar eerste boeken. Trouwens ik vind haar allerleukste boek die over haar oudtante Sadie. Echt een kostelijk verhaal. (goed, ik ben misschien een klein beetje fan, haha)

1 like

Ik ben vannacht (gisteren “avond” om 02:30) begonnen in The Haunting of Ashburn House en ik heb m net uit - kon m niet wegleggen. Fucking spannend, en voor een thriller/horror boek ook goed geschreven vond ik!

3 likes

Ik ben helemaal weer in de serie van Tad Williams, vandaag start gemaakt met boek 4 ‘Het ontzet’.
Zo spannende en leuke serie.