Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ga de komende tijd deze boeken eens wegwerken:

• Becks laatste zomer - Benedict Wells
  • Zeven perfecte dagen - Rosie Walsh
  • Kleine grote liefde - Katy Regan
  • Sing, Unburied, Sing - Jesmyn Ward
  • He said/She said - Erin Kelly
  • Sunburn - Laura Lippman

Ik heb ook nog een hele hoop ebooks, maar dit zijn allemaal papieren boeken en ik vind het altijd ‘stom’ als ik ongelezen boeken in mijn kast heb staan. :smiley: Ik kijk ook heel erg uit naar deze roman, want ik vond De nachtegaal heel mooi:

Is dat de vertaling van The Great Alone? Die is namelijk ook onderweg naar mij, ben echt benieuwd!

Ja! Hij komt 4 oktober uit in Nederland. :smiley: Ik moest moeite doen hem niet te ‘stelen’ bij de auteursborrel laatst (ze wordt door mijn uitgeverij gepubliceerd), al zag ik hem ook nergens slingeren jammer genoeg haha.

Heb jij ook De nachtegaal gelezen?

Ben mij nu al aan het voorbereiden op mijn tripje naar Londen in november haha. Ik ga natuurlijk(weer) naar Waterstones, maar heeft iemand misschien tips voor leuke winkels waar ze tweedehands boeken hebben?

Nee, nog niet. Staat al veel te lang op mijn TBR, ik denk dat ik die ook binnenkort koop. Ik heb hem wel voor mijn zus gekocht en ze vond hem geweldig. Ik heb voor nu dus The Great Alone gekocht en als ik die uit heb, kunnen we eventueel omwisselen om uit te lenen haha!

Ik wissel echte boeken en ebooks af. Echte boeken vind ik het fijnst, maar neemt zoveel ruimte in. Het Kobo abonnement vind ik ook fijn, maar ik heb nog zoveel ongelezen boeken in m’n boekenkast dat ik die even stopgezet heb. Ik herlees boeken graag, dus zal ze niet snel wegdoen. Wel koop ik veel op het boekenfestijn, dan vind ik het makkelijker om een boek dat ik minder vond toch weg te doen.

Mijn twee laatstgelezen boeken:
De boekwinkel - Deborah Meyer. Vond ik niet echt wat aan, met moeite uitgelezen. Die ga ik ook weggeven, denk via de buurtbieb.
Tell me a lie - CJ Carver. Bleek het tweede deel van een serie te zijn, maar prima om los te lezen. Erg goed boek! Goed opgebouwde spanning en ik had de plottwist niet aan zien komen. Ga de andere twee delen ook nog bestellen.

Ik wil je echt bedanken voor deze tip! Wat een aanbod, gelijk m’n abo bij Storytel opgezegd!

1 like

Ik heb een hele stapel boeken liggen om te lezen, maar ik ga nu De zon achterna van Shobha Rao voor laten dringen:

Nadat de moeder van Poornima overlijdt is er weinig warmte in haar leven. Ze moet voor haar broertjes en zusjes zorgen totdat haar vader erin slaagt haar uit te huwelijken. Wanneer Savitha voor hem komt werken ervaart Poornima voor het eerst vriendschap. Het leven voelt niet meer zo claustrofobisch en Poornima begint voorzichtig te dromen van onafhankelijkheid. Dan moet Savitha vanwege een vreselijke gebeurtenis het dorp verlaten, en Poornima laat alles achter zich om haar te vinden. Poornima’s reis voert haar langs de onderwereld van India en uiteindelijk naar Seattle.

Dit wordt mijn ‘busboek’ en dan ga ik Rosie Walsh als ‘bedboek’ lezen. :nerd_face:

Ik studeer momenteel een paar maanden in Schtoland en liep meteen de eerste dag de Waterstones in en het is zóoo groot :heart_eyes:. Ik lees altijd Engels en normaal heb je als je gelukt hebt 3-4 kasten in de boekenwinkel met Engelse boeken dus dit is echt een droom haha

Ben gisteren na een paar dagen toch gezwicht en heb 5 boeken gekocht, niet heeeel handig om weer mee terug te moeten nemen… :sweat_smile:
Heb de Screenplay van Fantastic beasts, Childeren of Blood and Bone, The Darkest Minds, Six of Crows en Crazy Rich Asians gekocht dus genoeg te lezen de aankomende maanden.

5 likes

Ik ben nieuwsgierig, wat is jullie favoriete boek aller tijden? Als je er één mag kiezen?

Ik vond vroeger Harry Potter al geweldig en heb eigenlijk nooit een boek/serie gevonden wat ik beter vond.

@nightlife omg ik ben zo jaloers! Ik hou ook echt van Waterstones <3

1 like

Aangezien jij een serie en geen boek koos, mag ik dat ook :wink: : Morgen toen de oorlog begon van John Marsden
Sinds ik het voor het eerst las ergens rond vroege/midden (???) tienerjaren mijn lievelingsboeken. Herlees het om de zoveel jaar (zodat ik veel weer vergeten ben haha) en elke keer weer even goed.

Haha ja series zijn ook toegestaan :cool:

Ik heb de serie even opgezocht, ik denk dat ik hem ook wel leuk zou vinden! Heb hem op mn goodreads gezet :sunglasses:

1 like

Voor mij ook sowieso Harry Potter! Ben alle boeken nog een keer aan het lezen, nu bij order of the phoenix

1 like

Mijn Ereader is stuk. Wil graag een nieuwe kopen zo. Denk Kobo ivm bol.com. Welke kunnen jullie aanbevelen? Heeft iemand de Clara HD al?

Ook Harry Potter! Zijn ook de enige boeken die ik altijd kan lezen, in wat voor stemming ik ook ben. Op een of andere manier worden ze nog steeds elke keer dat ik ze lees nog weer beter.

3 likes

Oh er zijn er zoveel! Sowieso rond Charing Cross Road, maar Skoob Books onder The Brunswick moet je ook zeker bezoeken. Daar zit ook een leuke bioscoop trouwens.

1 like

In november komt een nieuw boek van Chantal van Gastel uit. Ik ben razend benieuwd :heart_eyes:

9789044355734

2 likes

Ja! Lang geleden alweer maar vond het toen prachtig.

1 like

Dank je! Ga ze noteren :smiley:

Judd Books zit daar ook in de buurt en is zeker een bezoekje waard!
Sowieso zijn er veel boekenwinkels in Bloomsbury :smiley:

1 like