Het adventkalender-topic

Onee ik heb hem echt net via de Engelse besteld omdat ik hem niet kon vinden. En het is echt veel goedkoper via de Nederlandse. Hopelijk kan ik het nog cancellen.

Edit: dankjewel trouwens! Heb hem besteld en de andere als het goed is kunnen annuleren.

1 like

Ik wil hem zo graag, maar heb er al twee :frowning:

Ik vind de doos juist heel leuk! Hij is van kurk en je kan hem na december nog gebruiken om spulletjes in op te bergen.

1 like

Ja dat vind ik ook goed en handig, maar ik vind het niet kerst.

Huh echt? Bij mij was die via de Engelse site in ponden juist goedkoper dan nlse site in euro.

@ de mensen die zelf adventkalenders maken: hoe doen jullie dit? Ik heb meerdere leuke kleine cadeautjes in gedachten voor mijn vriend en het lijkt me leuk om ze in adventkalendervorm te geven, maar hun fysieke formaten verschillen heel erg, waardoor ik ze moeilijk in de vakjes van voorgebouwde kalenders kan stoppen. Ik ben niet echt een knutselkoningin, maar gezien de tijd die ik nog heb wil ik me best aan een diy-project wagen! Heeft iemand tips? :slight_smile:

Oh gek. Via de Engelse had ik 70 pond en via de Nederlandse 57,14 pond.

Oh ik heb inderdaad ook 57,14 pond betaald. Misschien heb ik dan toch via de Nederlandse site besteld!

1 like

Ik heb vorig jaar een adventkalender voor mijn moeder gemaakt. Ik had ook verschillende cadeautjes van verschillende maten. Ik heb bij de h.ema allemaal verschillende kerstcadeauzakjes gehaald, hier het cadeautje ingedaan en dichtgeplakt. Met een perforator heb ik een gaatje gemaakt in elk zakje en hier een klein stukje touw door heen gehaald. Ik had een grote tak gevonden en daar heb ik alle zakjes aan vastgebonden. Bij de h.ema had he ook stickers met de nummers 1-25, deze heb ik op elk zakje geplakt. De te grote en zware cadeautjes heb ik erbij gelegd. De tak zelf heb ik opgehangen met hetzelfde touw aan de muur.

5 likes

Makkelijke optie: Gewoon allemaal inpakken in mooi papier en er nummers op plakken en in een mandje leggen staat leuk, zeker onder de kerstboom. Niet veel DIY maar wel heel leuk en makkelijk.

4 likes

https://abeautifulmess.com/?s=advent

Misschien heb je hier wat aan :slight_smile:

1 like

Zou het ook mogelijk zijn om ‘oude’ kalenders te kopen? Die van Lego of funko pop maken me niet uit als ze een jaar of wat oud zijn.

Meestal raken die van funkpop uitverkocht en verkopen mensen later die poppetjes los via marktplaats etc.

Ik haal een dikke tak uit mijn achtertuin, pak de cadeautjes in en met touwtjes maak ik het vast aan die tak. Zoals dit:

En dan heb ik zo’n fake slinger van bladeren en dan hang ik daar wat mini kerstballetjes in en wat gouden lint om het kerstig te maken. En een extra touwtje aan de bovenkant, zodat ie opgehangen kan worden.

Edit: ah zie dat @charlotx deze manier ook zei!

11 likes

Hij is van de Duitse Amazon.

1 like

Ah klinkt logisch. Meestal heb ik alleen zon ding met chocolaatjes erin ^^

Ik kwam deze tegen in de comments onder Bonnie haar video en nu wil ik hem natuurlijk.

https://www.spirit-of-spice.de/Spirit-of-Spice-Adventskalender-2019

En ik bedacht me net dat mn ouders in de herfstvakantie naar Berlijn gaan dus heb gevraagd of ze de Balea kalender voor me willen meenemen als ze een dm tegenkomen. Wilde die vorig jaar graag hebben, maar toen niet gelukt.

Ik heb ook al de kalender van yourdailyteacup besteld, ben heel benieuwd! Was meteen in paniek toen hij niet direct bezorgd werd, maar moest gewoon beter lezen want ze worden in oktober verzonden haha

3 likes

Er komt een wijn variant bij de gele supermarkt te liggen. Niet bij alle winkels omdat het niet verplicht is om de kalender af te nemen . Indicatie is 49,99 en dan krijg je 24x 100ml wijn in glazen staafjes.

2 likes

Ik vind het zo jammer dat er gewoon geen adventkalenders bestaan die mij echt aanspreken?

Met eten moet ik niet doen want ik moet gezonder leven, kleine funko’s kijk ik niet naar om, ik heb weinig met make-up, thee, alcohol en mijn katten hebben een allergie. Anders had ik wel iets voor hun gekocht. Maar het lijkt me gewoon zo leuk om steeds een vakje te openen en dat je niet weet wat erachter zit. Mocht iemand nog een leuke suggestie hebben :smiley:

2 likes

Het eerste dat in mij opkomt: sokken. Weet alleen niet of het bestaat. En of je dat leuk vindt. Ik ga even zoeken :slight_smile:

Edit: happy socks had m vorig jaar. Hou zelf niet zo van hun sokken maar kan ook niet zo vlug een ander merk vinden dat adventskalenders maakt.

3 likes