Ik vind het ook altijd superleuk om mensen te zien die merchandise van andere huizen dan Gryffindor hebben! Ik ben echt een Gryffindor en dat vind ik soms ook jammer, omdat zovelen dat huis lijken te ‘kiezen’, omdat de meeste hoofdpersonages daar bij zitten en dat zogenaamd ‘het beste huis’ zou zijn (onzin natuurlijk). Het is, denk ik, ook de reden waarom ik zelf geen Gryffindor-merch heb gekocht, het voelt meer als meelopen dan als oprecht merch kopen. En daarom vind ik het des te toffer als anderen ook de andere huizen laten zien.
Ja ik vind het ook echt stom dat Griffoendor het beste huis zou zijn, maar ook dat veel mensen Zwadderich toch nog een beetje als slecht zien. In de poll hier in dit topic kreeg Zwadderich maar 7% van de stemmen.
Het gaat er in de boeken zo vaak over dat iedereen zowel een duistere, slechte kant in zich heeft en een goede, lichte kant. Het gaat erom waar je voor kiest, dat is waar het uiteindelijk om draait. Er bestaan dus geen goede en slechte mensen. Laat staan een goed en en een slecht huis. Soms denk ik alleen dat mensen dat wel een beetje zo zien, als ik merk hoe onpopulair Zwadderich is.
Ik twijfel zelf altijd of ik Ravenklauw of Zwadderich zou zijn, maar ik zeg daarom meestal Zwadderich.
Ohhhh wat boeiend! Ik zou die van jou ook graag willen lezen, als je dat niet erg vindt Ik zou dus in oktober klaar zijn maar ik denk dat dat niet gaat lukken, er is niet echt een harde deadline want ik kan in principe per maand afstuderen haha. We gaan 't zien.
PM je email adres maar dan mail ik je! Super leuk dat je het wilt lezen.
Fijn dat je gewoon elke maand die mogelijkheid hebt. Scheelt een heel stuk wat betreft stress!
Ik vind The cursed child maar ruk
Haha precies dit! Aan die scene denk ik ook vaak en ik draai het nummer ook regelmatig!
Heb je het toneelstuk gezien? Of heb je het over het boek? Want het boek vond ik ook slecht, ik negeer over het algemeen dat het bestaat. Ik heb sinds kort wel beslist dat ik het toneelstuk wil zien, omdat ik van verschillende bronnen hoorde dat dat wel echt de moeite is (en een veel betere ervaring dan het boek lezen) en ik m’n eigen mening wil vormen.
Heb het over het boek. Laat dan maar weten of het toneelstuk beter is.
Ik vind het gewoon zulke foute fanfictie…gewoon cringe
Mocht je nog op zoek zijn naar de geïllustreerde editie van Harry Potter and the Philosopher’s Stone, hij is in de aanbieding bij Book Depository.
Hahaha, daarom heb ik het boek ook maar niet in mijn foto gezet. Is geen boek waar ik blij van werd.
Die kun je vinden op (o.a.) Storytel!
Ik heb een theaterstudie gevolgd en ben Potter fan, dus ik was heel enthousiast toen the cursed child werd aangekondigd. Ik overwoog zelfs om mijn masterscriptie eraan te wijden, totdat ik het script las. Een slecht Harry Potter verhaal en een slecht opgebouwd toneelstuk. Heb me nog nooit zo gefrustreerd gevoeld tijdens het lezen van een script.
Ik vind het zo erg wat ze met Ron gedaan hebben. Hij komt echt over als een malloot. Hoewel ze alle karakters helemaal uit hun verband gehaald hebben vind ik het van Ron echt het ergste
Jaa, inderdaad!! Ik vond het heel frustrerend en zonde. Ik snap ook niet hoe J. K. Rowling hiermee kon instemmen.
Ja tot nu toe alleen de eerste drie. Ze zijn echt zo mooi ️
Ja ik heb ze zelf ook. Niet iedere pagina heeft een illustratie. Maar degene die ze wel hebben zijn zo mooi. Op YouTube staan er filmpjes van mensen die het boek doorbladeren.
Ik heb laatst een interview gelezen, waarin uitkwam dat Goblet of Fire pas volgend jaar uitkomt, omdat die ook twee keer zo dik is dan PoA.
Ik heb de boeken ook, en hoewel niet elke pagina geïllustreerd is, is het echt wel een goede mix tussen illustraties en text.
Er komt wel in october een illustrated version of Tales of Beedle the Bard uit, waarbij de illustraties gemaakt zullen zijn door Chris Riddell. Ik ken zijn werk door Neil Gaiman, en ga hem waarschijnlijk wel kopen.
Speelt iemand hier nog Hogwarts Mystery?
Ik! Maar ben eigenlijk pas net begonnen haha