Hardlooptopic

Vorige week gingen mijn trainingen echt moeizaam, en deze week gaat het echt vanzelf allemaal. Echt fijn dat er na een mindere week toch een goede week aankomt!

Morgen heb ik een 5km wedstrijd. Ik wil echt eens onder de 25min gaan op 5km, maar ik kan precies nooit dieper gaan dan dat ik nu al doe op wedstrijd :woman_shrugging:t3: Ik ben nu al 6 weken bezig met mijn nieuw trainingsschema, nu maar hopen dat er na 6 weken al wat progressie is :clap:t2:

5 likes

Succes @Treacherous en @Tobvit

Ik loop zelf morgen de HM en ben nu al onwijs zenuwachtig. Pfff hoop dat die zenuwen mij niet gaan slopen morgen. Want ik weet dat ik het kan alleen moet het er nog wel uitkomen.

2 likes

Ahh ja daar heb ik ook heeel lang tegen aan lopen hikken, en dan wilde ik het zooo graag maar had ik telkens 25:16, 25:40 etc etc gelopen! Echt niet opgeven en dan gaat het heus een keer gebeuren dat je eronder duikt. Je moet ook maar net een goede dag hebben als er een wedstrijd is vind ik altijd.

1 like

Had donderdag en gisteren geen zin om te gaan hardlopen en nu zegt garmin dat ik mijn status “Piek” is haha. Ik heb einde vd middag een 12km wedstrijd dus we gaan het zien :sweat_smile:

Heb wel echt nul zin met dit schijtweer en denk ook niet dat ik 'm voluit ga lopen eigenlijk

2 likes

@littlenumbers & @Treacherous
Hoe is het gegaan?

Ik ben echt energie loos en heel nerveus vandaag hopelijk komt het straks goed. Ik heb mijn doel ook soort van naast mij neergelegd, ik weet dat ik het kan alleen moet dan wel alles goed gaan. Anders baal ik straks weer dagen net als na mijn 1ste HM. Daar heb ik toen best een rot gevoel aan overgehouden.

1 like

Heel veel succes! Komt vast goed :+1:

1 like

Jij ook!

Net de Urban Culture Run in Utrecht gelopen. Was heel leuk! Ik heb de 10k gedaan. Wel zwaar met alle trappen en warmte verschillen van binnen en buiten haha. Maar gezellig, want we liepen met een groepje.

5 likes

Nou meiden, ik had het vroeger moeten zeggen dat ik eens onder de 25minuten wou gaan op de 5km… vandaag was het zover! De wedstrijd ging super goed, het weer zat ook mee (niet te warm, niet te koud) en ik had een goede startpositie. Er liep iemand voor mij die ongeveer het tempo had dat ik nodig had om onder de 25minuten te duiken, en I did it! :star_struck: Officiële tijd was 24:31 :partying_face:
En de afstand was ook exact 5km volgens mijn Garmin, ook altijd fijn dat de wedstrijd niet minder is als je een PR wilt lopen :smile:

15 likes

Ik wil even delen dat ik een nieuwe hobby heb: hardlopen naar de ijssalon. Mensen die me kennen weten dat ik daar gemiddeld 4x per week kom, dus dit kan alleen maar goed gaan. Hopen dat ik het langer dan 1 week vol hou :joy:

5 likes

Oh wat goed zeg, ook gewoon een halve minuut eronder!
@Li5anne ik doe kickboksen (zaktraining) ernaast en afgelopen winter ook een tijdje bootcamp gedaan

2 likes

Ahh leuk dat het je gelukt is!! Is wel een magische grens die 25 minuten :slight_smile: heb je al een nieuw doel?

Heeft iemand tips voor leuke, goede kwaliteit niet te dure longsleeves? Ik heb er maar eentje en met mijn 3x per week trainen tegenwoordig is dat beetje weinig! (+ hardloopkleding kopen is verslavend haha)

gefeliciteerd! en @Love_story
ik mag niet ontevreden zijn, liep wel 16km richting een PR… maar de redelijk last-minute beslissing om mee te doen zorgde voor een nogal slechte voorbereiding en wat reisstress waardoor mn lichaam instortte daarna. Mn benen voelen best heel oke gelukkig en ik heb het trainingsdoel prima voldaan! maar had toch stiekem gehoopt op een PR, zat er nu 2 minuten vandaan.
Hoe heb jij gelopen?

1 like

Nog geen concrete nieuwe doelen in het vooruitzicht. Al heb ik wel een 10km onder de 53min in gedachten. Maar daar moet ik nog wat voor doen :sweat_smile: En misschien een tweede halve marathon in maart, maar dat staat ook nog niet vast :slight_smile:

1 like

Ik liep ook gister de HM. Voor de start kwam ik @Love_story tegen. Ik had niet echt een plan (ja, langzaam). Maar toen ze vertelde dat ze onder de 2 uur wilde dacht ik mooi, dan kunnen we samen lopen :). Dus eindstand hebben we 2 uur met elkaar gehobbeld, ieder in ons eigen wereldje met muziek. We hebben heel mooi vlak gelopen, aan het einde heb ik er nog een beetje uitgeperst omdat het parcours 400m te lang was, maar wilde wel graag onder de 2 finishen. Volgens mijn horloge 21.48 km gelopen, veel mensen aan klagen over het te lange parcours, wat echt super kut is als je voor een PR wil gaan (officiele eindtijd: 1.59.18). Heel tevreden.

Over 2 weken al disney :):slight_smile:

11 likes

Ik ben nu na de tilburg ten miles nu door aan het trainen voor mijn tweede halve marathon. Heb gisteren voor het eerst in 2 maanden een duurloop alleen gedaan en hoewel ik echt heel weinig zin had gingen die 16 km echt lekker. Ik was voor het eerst met een podcast gaan lopen ipv met muziek en dat was eigenlijk heel fijn, omdat ik door het luisteren afgeleid was en die 16 bijna vanzelf wegtikte!.
Ook zo gaaf dat ik 2 jaar geleden met moeite 5 km rende, en nu steeds meer vertrouwd begin te raken met de langere afstanden :slight_smile:
Nog mensen hier die de halve of hele in Eindhoven gaan doen?

6 likes

Jaaa inderdaad heerlijk gelopen achter @lovepink aan. Anders had het mij nooit gelukt denk ik. Alleen helaas door het te lange parcours niet onder de 2 uur gefinished maar officiële eindtijd 2.00.07. Toch ruim 4 minuten van mijn PR. En dat terwijl ik op halve marathon punt wel op 1.57.55 zat. Dus op naar de volgende en dan wel echt onder die 2 uur en niet een te lang parcours :smiley:

5 likes

Hmmm ja ik liep 10 sec langzamer dan vorig jaar bij deze wedstrijd. Balen. En net 1:05:01 dus ook niet onder de 1u5. Beetje jammer haha

Maar ik worstel sowieso de laatste tijd echt, mentaal en fysiek. T lukt allemaal gewoon niet zo goed. Kreeg nu halverwege ook weer wat last van m’n knie (terwijl het de hele zomer echt prima ging en ik voor m’n gevoel best netjes heb opgebouwd) en ik word er echt moedeloos van. De pijn was nog niet zo erg als eerder, kon na afloop nog wel gewoon lopen. Maar het voelt niet lekker. Oftewel maar weer langs de fysio…
Edit: mag maandag om 7u langskomen, hier ga ik spijt van krijgen :stuck_out_tongue:

1 like

Haha mega herkenbaar verhaal dit: ik heb gister ook 16km alleen gelopen, net het ‘lopen met podcast’ ontdekt èn ik ga ook mijn 2e halve marathon lopen in Eindhoven! :slight_smile: wat is je doel?

1 like

Ahh ik had net zó geen zin om te gaan, zo’n modus van “ ik ben zooo moe als ik nu kan slapen doe ik dat”. Maar ik weet omdat ik volgende week al de DTD heb, dat ik nog even een paar runs moet doen. Dus dacht ach nou okeeee dan maar 5km eruit persen. Wat resulteerde in een goeie 8km met een heerlijk tempo! Trots op mijzelf :slight_smile:

Maarree ik wil die podcast ervaring ook wel! Wat zijn leuke podcasts om te luisteren? Ik heb brede interesses!

3 likes