Hardlooptopic

Jaa dat is waar! Je lichaam moet je zoveel langer mee doen! Ik las net inderdaad ook dat iemand is overleden echt heel heftig. :pensive: En ik heb inderdaad prima gelopen braaf even gewandeld bij de drankpost. En niet voluit gegaan (kon ook amper want het was echt druk). Het was prima zo als training. De tijd om PR’s te verbreken komt over een tijd wel weer.

2 likes

Mijn eerste marathon en één om nooit te vergeten! Zo hee wat een warmte! En ik wist dat het pijn ging doen maar niet zo vroeg al en zo veel :scream: ben nu heel opgelucht dat ik hem uit heb kunnen lopen want man man man heb zoveel moeten wandelen. 4u45min voor mijn eerste en die tijd ga ik dus sowieso nog een keertje verbreken (maar dan in een najaarsmarathon en ZEKER niet dit jaar). Nagenieten met spierpijn nu :laughing::muscle:

7 likes

Mooi om te horen dat je gefinisht bent (en nog een keer wilt!)

Moet zeggen dat die spierpijn vrij naar is. Voel me spierpijnloos als ik zit, maar iedere keer als ik opsta zijn de eerste passen zo pijnlijk. Maar je moet er wat voor over hebben :wink:

1 like

Oh sorry @Love_story wist niet dat jij ook liep! Hoe ging jouw wedstrijd?? @Lovepink ik zag het op instagram, vind het heel knap dat je die verstandige keuze hebt gemaakt. Volgende keer beter :blush:

@Carbon.monoxide Mega knap dat je 'm hebt uitgelopen! Geniet van je overwinning en ehm… van de spierpijn haha

Vraagje: ik loop in mei weer eens een 10k maar heb afgelopen maanden dat niet gelopen. Wil daarna ook doortrainen voor een halve in het najaar. Vind dat nogal ingewikkeld met (genoeg) eten, dus heb korte afstanden gelopen omdat ik dan niet zoveel eraf liep. Eten jullie standaard wat meer/ een standaard ‘snack’ na het lopen? Iets met eiwitten of juist koolhydraten?

2 likes

Qua eten ben ik geen goed voorbeeld, ik grijp vooral naar ongezond voedsel. Maar een eiwitreep heb ik wel gedaan, of ik sport voor het eten zodat ik daarna gelijk kan lunchen/avondeten. Koolhydraten zitten overal wel in, eiwitten zijn belangrijker in het selecteren volgens het boekje. Maar chips zijn soms ook wel heel lekker. Naar wedstrijden neem ik altijd een eiwitreep of naked reel mee, eet die alleen meestal niet op.

In ieder geval succes met trainen!

Ik liep de kwart inderdaad als training! Ging prima eigenlijk, wel arm en druk, maar ik liep toch nergens voor.

Qua eten heb ik ook geen tips. Ik doe denk ik echt alles “fout”. Toen ik nog trainde voor halve marathon heb ik echt zovaak gehad dat ik geen trek had erna en te weinig at en daardoor dan hele dag heel gaar was. Of ik ging eten daarna en dan kwam het er weer uit. Dus ik weet het niet echt. Vanaf eind mei ga ik ook weer opbouwen tot een halve met een schema van mijn coach in de sportschool. Dan ga ik ook mijn eten bijhouden, en gaat hij daar tips/opmerkingen bij geven hoe en wat. Als hij nog handige tips heeft zal ik het ook hier wel delen.

1 like

Ik ben vandaag voor de aller eerste keer in mijn leven gaan hardlopen (:scream:) ik had de Runkeeper app gedownload om naar 5km toe te werken en ene beetje bij te kunnen houden hoe m’n vooruitgang zal gaan. Het beviel me prima maar ik zag na m’n rondje opeens dat je alleen de eerste 3 trainingen gratis mag rennen :frowning: ik wil eigelijk nog geen geld uitgeven aan een ren app voordat ik van me zelf kan zeggen dat ik het ook echt ga gebruiken. Iemand een tip voor een goede app of iets vergelijkbaars?

2 likes

Straks de halve van Den Helder! Het is een beetje koud maar wel zonnig. Ben wel zenuwachtig

5 likes

Succes!!

1 like

Vrienden van mij lopen met de Strava app, werkt behoorlijk goed zeggen ze :slight_smile: Met Endomondo en Runtastic heb ik vroeger nog hardgelopen, die waren volgens mij ook helemaal gratis :slight_smile:

1 like

Dank je wel! Ik loop niet de halve marathon maar 13,7.

Dat is nog altijd een mooie afstand :sweat_smile: Komt vast helemaal goed! :slight_smile:

1 like

Goed bezig!

@tobvit heeft strava ook schema’s? Ik ken het alleen als gps-app en social mediaplatform.

Ik moest meteen denken aan Nike, die app heeft ook schema’s

Hoi,
Mag ik hier ook mee posten? Heb sinds een paar weken het hardlopen weer opgepakt. Vorige week 7 km gelopen en nu aan het trainen voor 10 km half mei.

5 likes

Strava heeft ook schema’s, maar geen idee of die gratis zijn. Nike is inderdaad ook een goeie tip!

Nee je mag pas meeposten als je minimaal 3 marathons hebt gelopen, het liefst in het buitenland.

Haha, nee natuurlijk niet! Leuk dat je weer loopt, ging het goed? Waar ga je 10k lopen in mei?

6 likes

Heeft iemand een tip voor een lange hardlooplegging met een zakje met rits?

Iemand hier ooit mee gedaan met een Strong Viking race?

Ik 2x! Vond het leuk, maar vrij massaal. En een beetje het gevoel dat iedereen naar eraan meedoet, dus ook mensen die obstakel 1 al nieteens hardlopend bereiken. Is dus in het begin druk bij obstakels, maar wordt wel steeds leuker. Iedereen helpt elkaar wel, maar na 10km kom je super veel klagende mensen tegen, dus dan haal ik die zelf lekker snel in want sommigen zijn zo negatief over hun conditie. En kies een dag met mooi weer, zon maakt het wel leuker.

1 like

Oke tof. Heb gisteren de Mudmasters gedaan en was op zoek naar een andere obstaclerun. Dus zodoende :heart_eyes: