Begin/eindig je je rondjes ook altijd met rekken en strekken? Bij mij scheelt dat altijd heel erg in (spier)pijn! Als ik het een dag niet heb gedaan merk ik dat ook gelijk!
Ik rek meestal alleen aan het einde, maar ben het inderdaad vorige week vergeten. Dat dat zoān verschil maakt had ik niet door!
Hopelijk was dat het dan!
Ja inderdaad! Ik heb besloten vandaag nog maar een dagje rust te nemen en dan morgen en zaterdag te rennen deze week. Ga ook gewoon de vorige week van mijn schema herhalen om er weer in te komen.
Wat was het warm vandaag zeg! 12,5km hardgelopen en vanaf 9km in volle zon. Blij dat ik thuis was
Dat heb ik dus ook heel erg. Tijdens het rennen ook van die pijnsteken in mijn schenen. Ik heb nu van die uiterst charmante compressie sokken en dat werkt voor mij heel goed! Heb nu meestal helemaal geen spierpijn na het rennen (was daarom ook zo verbaasd door de rugpijn).
Ik heb die van mij net kunnen verkopen gelukkig. Ik had me in mijn enthousiasme ingeschreven, maar ik kon die dag helemaal niet.
Misschien wat langzamer opbouwen? Het kan dat je het qua conditie wel aankunt om lang te rennen, maar dat je spieren er gewoon nog niet op getraind zijn.
Ohnee zondag wordt het bloedheet
Iemand tips voor rennen in de warmte midden op de dag?
Wat @Delos zegt, inderdaad compressiekousen? En goed strekken achteraf en vooraf (vooraf met kortere en snellere oefeningen, achteraf juist langer aanhouden) zorgt ook al voor wat meer speling! Rustig opbouwen, ook al kan je het conditioneel aan
EN JA @Love_story, behalve met mij sterven in de hitte haha, geen idee? Hopelijk staan er wat sproeiers langs de weg
Ik ga de 21 km lopen zondag, balen van het hete weer. Wat ik ga doen:
- verwachtingen bijstellen want snel lopen wordt het sowieso niet
- een zonneklep/petje op tegen de zon
- luchtig hemdje aan
- goed insmeren
- water rugzak mee
Jaaa dat wordt wat! ik ga maar echt op langzaam tempo denk ik. Waar zijn we aan begonnen
Voldoende water meenemen onderweg, petje, lichtgekleurde kleding (donker trekt de zon aan), sowieso insmeren en de dagen vooraf ook goed drinken (2 dagen ervoor al goed beginnen hydrateren)
Ja in breda begin oktober! Nog ongeveer 20 weken geloof ik, dus dat zou haalbaar moeten zijn. En anders kan ik mn inschrijving vast omzetten naar de 10 km
En pfoeee succes iedereen die zondag gaat lopen! Echt vele malen liever vrieskou dan zo warm haha
Wat heftig die mensen die zondag een wedstrijd lopen! Sterkte/succes alvast!
Ik wilde vanavond een 10km run doen maar ineens steekt er hier een windkracht 5 op Hoop dat de wind zo afneemt, heb geen zin in zoveel wind haha
Ik ben enorm verkouden dus ik sla vandaag maar even over
Wat een warmte zeg. Heb net een 5km fun gelopen. Maar wat is het moeilijk als je met iemand loopt die nooit heeft hardgelopen om dan dat tempo aan te houden. Was voor mij dus echt voor de fun.
Ik ga zondag echt rustig aan doen. Ik heb vandaag weer een hoop mensen gezien die de warmte niet aankonden.
Ik kreeg trouwens een mail van Leiden dat ze extra posten gaan neerzetten en gaan nevelen. En dat ze mensen langs de kant ook oproepen om met water etc te staan. Dus mochten jullie niks te doen hebben ik ben wel in voor een emmer water.
Trots hier! Met 25 graden, windkracht 5 mn 10km in 1:01:37 Vijf minuten van mn vorige tijd, yes! Nog even en ik ren de 10km ook onder het uur
Nu eet ik een magnum Ć©n snicker ijsje ļø
Gefeliciteerd!!
Ik zie beetje op tegen zondag :(. Mān blessure komt best weer op en doe hitteā¦ Wel fijn: ik hoef van mezelf nu absoluut geen PR te lopen, finishen is al voldoende