Haar/ kapsel topic

Wat was je beginkleur? Licht haar heeft vaak te weinig rood pigment voor donkere verf om goed te pakken, als je het nog een keer wil proberen is het een goed idee om eerst voor te pigmenteren met koper :blush: Ik heb laatst zelf voorgepigmenteerd met Colorance Soft Color van Goldwell, dat was heel chill! Is een soort mousse die je op vochtig haar gebruikt, en je donkerdere verf kan er daarna in zonder eerst te spoelen.

1 like

Ik ben donkerbruin/zwart van mijzelf.
Maar werd aardig grijs en dacht… als ik ooit blond wil is nu de tijd :roll_eyes: dus ontkleur erover gepleurd en dat was natuurlijk heeeeeeel lelijk en werd oranje.

Toen kastje bruin er over gedaan voor de rood pigmenten, en toen de uitgroei echt niet meer kon daarvan zwart erover.

Oh wat gek ja! Ik vind pakjes altijd wel lastig omdat je niet weet hoe ‘sterk’ ze zijn, als je een kapperszaak in de buurt hebt zou ik daar even langsgaan voor verf die je zelf mengt. Bij de winkel waar ik vaak kom denken ze ook altijd heel fijn mee :blush:

Ah ja das een goede tip. Toevallig omgeving Gelderland?

Woon ik niet meer maar kom ik wel vandaan, in Ede en Arnhem heb je Pro-Duo, vind ik altijd een fijne winkel! Die in Arnhem ben ik nooit geweest maar in de 3 filialen die ik wel ken (Ede dus en 2 in Utrecht) ben ik altijd goed geholpen

Top bedankt.

2 likes

Laatst vooral de puntjes eraf laten halen en spijt want nu zit het kut en draag ik altijd een staart. Denk dat ik of volgende week de vele lagen terug laat knippen of gewoon ook maar weer korte metten maak met de vlecht die ik weer kan hebben.

6 likes

Heeft iemand tips om deze lengte te stylen? Ik ben er inmiddels een klein beetje aan gewend, maar voor krullen (wat ik normaal deed is het echt een beetje te kort). Heb nu een soort slag gemaakt met de stijltang, maar ik heb het idee dat ik er verder nu niks mee kan.

3 likes

Nou ik vind dit wat je nu hebt dus geweldig haha!
Red je een “knotje” op je hoofd?
Zo mooi als deze kan ik het niet, maar een invlecht met knot dus :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb meer dit dan:

Oja een half knotje heb ik nog niet aan gedacht! Dat kan denk ik net. Ik had voorheen vaak zo’n staartje bovenop, maar dat kan nu niet meer haha.

Heel leuk kapsel!! En ook echt mooie kleur. Sorry ik heb geen tips maar vind je lengte heel mooi zo.

1 like

Oh dankje! Heel lief, aangezien ik het zelf zo schrikken vond haha.

Ik vind het normaal trouwens helemaal geen drama om mijn haar te knippen hoor en ben er eigenlijk altijd heel nuchter over. Alleen is het nog nooit zo kort geweest :joy: zit net onder mijn oren nu.

1 like

Je moet er zelf ook blij mee zijn natuurlijk, maar misschien is het idd even kwestie van wennen of in het ergste geval wachten tot het weer wat langer is. Is dit je eigen kleur?

Ja weet je, het groeit vanzelf wel weer aan. Dat is het voordeel van haar natuurlijk. En op mijn werk waren de reacties ook wel positief, dat waren de eerste mensen die ik gezien heb buitenhuis want heb het weekend verder niet zoveel gedaan. Misschien weet ik over een week wel niet beter meer. Ik dacht alleen vanochtend even; oké, wat zal ik er eens mee doen.

Kleur is inderdaad grotendeels van mezelf. Heb alleen een paar lowlights laten zetten bovenop, maar die zie je niet op deze foto.

1 like

Mooi! Ik vind het bij zo’n korte Bob altijd leuk om slag te maken maar de punten wel stijl te laten/maken. Meer beetje dat beachy, als je snapt wat ik bedoel. Vind het zo ook heel leuk zitten hoor!

1 like

Ja goeie, dat ga ik morgen proberen :blush:

1 like

Heel leuk je haar zo!

Ik vind dat zij altijd leuke kapsels maakt:

Heeft veel meer video’s met ideetjes

4 likes

Ik ben gek op m’n kerastase shampoo (ruikt zo lekker), maar moet toch iets beter op m’n geld gaan letten. Hebben jullie betaalbare favorieten?

Ik heb blond haar en wil de warme gloed eruit halen met een zilvershampoo, kan ik dan beter voor de No yellow of No orange van Fanola gaan? @Rozecoupeschaar heeft vast het verlossende antwoord? :stuck_out_tongue:

Voor gele gloed no yellow en meer oranje gloed no orange haha. Meestal voor echt blond haar de no yellow.

1 like