Haar/ kapsel topic

Heb je geen Kinky Curly Knot Today? Of een andere detangler? Ergens tijdens het wasproces, als het haar wel nat is dus, kan je dat proberen. Van Knot Today wordt mijn haar heel glad.

En dan uitborstelen, beginnend bij de punten zodat je niet op de helft van het haar verstrikt raakt in klitten en die borstel er dan in 1 keer door moet jassen.

En heeft ze een satijnen kussensloop en/of satijnen haarbonnet? Misschien haar haar met een elastiekje in een ananas op haar hoofd als ze gaat slapen. Ik merk dat het dunne haar van mijn kind vooral heel klittend is op haar achterhoofd als ze heeft geslapen.

Iemand (goede) ervaring met het gebruik van een shampoo/massageborstel? Wil het voornamelijk proberen om shampoo resten beter uit mijn haar te krijgen.

dank je! ik ha denk ik zoā€™n wet brush bestellen zodat ze onder de douche kan borstelen.
en dan uitknijpen.
Nu doet ze ook altijd nog ondersteboven hangen en een handdoek om haar haar knopen. dat maar niet meer zo doen denk ik haha!

@Calabasas met haar haar van een halve meter lang ben ik zo door mijn dure kinky curly heen :rofl:

en droog borstelen is geen probleem. daar ben ik elke ochtend zo mee klaar. het is enkel alleen als het nat is een drama.

1 like

Ik vind hem qua werking hetzelfde als de gewone. Deze maakt mijn haar een stuk minder droog (wel droger als mā€™n olaplex shampoo). Ik ben wel blij dat ik deze heb gekocht dus.

1 like

Zit nu bij de kapper en er zit een toner in. Het is helemaal paars nu en ik knijp hem een beetješŸ˜‚ hopelijk komt het goed.

Bij mij is dat geen probleem trouwens. Hoop dat dit werkt voor je dochter! :relaxed:

1 like

Misschien een microvezel handdoek voor haar haar laten gebruiken? Raakt het ook minder van in de knoop.

Spoelen met een mengsel van witte wijnazijn en water heeft echt enorm geholpen voor mij! Er is veel over te Googlen. Ik gebruik nog wel gewoon conditioner erna (en doe het dus na mijn shampoo), sommige mensen gebruiken nog shampoo erna en sommigen laten het er zelfs inzitten. De geur ruik je niet meer als je haar eenmaal droog is

1 like

Ik kom er zelf niet doorheen met een wet brush op nat haar. Kan je het niet borstelen voor het wassen en dan het gewoon zo laten drogen? Als je een beetje voorzichtig wast, komen er niet heel veel klitten bij is mijn ervaring.

Welke wet brush gebruik jij?
Er zit net een flex in mijn winkel mandje.

Ik heb zojuist haar haar geborsteld met conditioner en mijn denman borstel.
Dat was ook niet je-van-het

Straks Etos anti-klit halen

Oh en voor wie ook fan is.
3 potten banen masker voor 12 euro (levering pas april. Maar tochā€¦ zou het echt zijn??

Deze heb ik: https://www.douglas.nl/Haar-Borstels%20%26%20kammen-Paddle%20brushes-WetBrush-The-Squirt-Mini-Wet-Brush-Pink_productbrand_3000061894.html

Zat een keer in een advent kalender die ik had.

1 like

Voor het douchen helemaal doorkammen en dan laten opdrogen. Als ik mijn haar nat borstel gaat het helemaal kapot en komt er alleen maar klit bij. Als ik het laat drogen kom ik er zonder problemen doorheen. Ik zou het dan overigens wel in een stevige knot doen om een flike warboel te voorkomen.

2 likes

Weet niet of je er al een hebt besteld, maar ik zweer bij The Wet Brush Shine Enhancer! Ik krijg met deze borstel zĆ³ snel en makkelijk klitten uit mijn haar, zonder pijn en nauwelijks haaruitval. Heb ook de normale Wet Brush en Tangle Teezer geprobeerd, maar die vallen toch tegen in vergelijking met de Shine Enhancer.

1 like

Voor droog haar gebruik ik al zoiets
Deze borstel is de enige borstel die ze fijn vind :laughing:

afbeelding

1 like

@Madam-Mikmak ik kam/borstel mijn haar nooit meer als het nat is. Was ook een grote ramp altijd. De kapper zei dat het misschien beter was om het te ontwarren met je vingers. Dan voel je ook beter de knopen e.d. zitten. Onder de douche alvast wat los proberen te maken, droogdeppen ipv wrijven en dan er door heen. Werkt top. (All heb ik geen halve meter haar)

1 like

Dankjewel (en ook @Norma)! Dan ga ik deze ook proberen, want wat extra verzorging is nooit verkeerd.

2 likes

Ik word de laatste tijd echt gek van mijn haar. Ongeveer 75% is gewoon stijl en redelijk gezond, maar de onderste laag lijkt een hele andere textuur? Dus niet de punten, maar echt het stuk dat in mā€™n nek zit. Dat gedeelte is heel droog en pluizig en lijkt bijna gekruld. Iemand dit dit herkent of enig idee heeft wat ik ermee kan doen (naast gewoon afknippen haha)? De laatste paar keren dat ik bij de kapper was, reageerden de kapsters heel verbaasd alsof ik een of andere absurde afwijking had, dus dat vond ik niet mega chill :mask:

1 like

Huilie, heb mā€™n haar bij de kapper laten verven en het is echt veel te geel.

Welke shampoo van de Kruidvat/Etos is het beste? Ik weet dat men lyrisch is over fudge, maar ik wil het nu meteen halen :sob:

1 like

Kapper bellen dat je niet tevreden bent? Dan kunnen ze een toner er over doen.

Anders als je nu naar een drogist wilt Schwarzkopf en die goed laten intrekken, ik kreeg mijn zilveren vroeger daarmee zelfs lila. Wel daarna conditioner gebruiken, droogt wel uit.

1 like